Op vakantie zonder kids....

11-03-2013 09:15 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is zover....vannach ga ik met een vriendin 8 dagen naar de zon. Zonder man, zonder kids (2 en 4). Toen ik boekte twijfelde ik wel even omdat ik nog nooit zo lang van ze weg ben geweest....

En nu....heb er aan de ene kant erg veel zin in; even tijd voor mezelf, lekker in de zon, heerlijk niks doen, etc. Maar de knoop in mijn maag overheerst nu toch wel even; vanmorgen heb ik ze allebei huilend naar school en Kdv gebracht...ze zijn wat van slag omdat ze weten dat ik wegga.

Tuurlijk weet ik dat ze t prima bij hun vader hebben en dat ik ook zo weer terug ben, maar toch...

En dan de reacties van andere moeders...'oh heerlijk, ik ben jaloers! Maar ik zou t zelf nooit doen hoor!'

Wat is dat toch? Mijn man is tot nu toe elk jaar 10 dagen gaan skiën met vrienden en dat vond iedereen vrij normaal, maar als je als moeder op vakantie gaat is t blijkbaar anders.



Ben benieuwd naar jullie verhalen of gewoon n hart onder de riem..?
Alle reacties Link kopieren
Je bent een kanjer!



Is je nichtje nog bij jullie of is ze met je zoon mee naar school?



Ik vrees dat jullie ruzie gaan krijgen met de broer van je man. Die vind waarschijnlijk dat julie overdreven hystirische bemoeials zijn. (wat natuurlijk niet zo is he)

Misschien is het ook een goed idee om er over na te denken wat jullie gaan doen als de situatie zo blijft, of als zij überhaupt niet zien wat ze verkeerd gedaan hebben. Gaan jullie dan wel een melding doen?



Echt onbegrijpelijk een kind achterlaten bij een familie waarvan je weet dat ze er niet goed voor gaan zorgen.
Alle reacties Link kopieren
TO Je hebt groot gelijk! Lekker genieten en fijne vakantie!!



@Virginia Wat een verhaal en wat sneu voor je nichtje! Ik heb met verbazing gelezen hoe egoïstisch sommige mensen zijn!! Trouwens ook de oppasfamilie hoor. Dit kan echt niet!!

Ik kan me niet voorstellen dat zij daar nu nog fijn op vakantie zitten.



Echt heel goed dat jullie dit gedaan hebben zo!

ik ben benieuwd naar het vervolg!



Ik hoop dat je nichtje een fijne week heeft bij jullie! Hartverwarmend om te lezen dat ze het fijn vond dat ze werd opgehaald!
Alle reacties Link kopieren
Pompedom ze kon helaas niet mee naar school. Ik heb gevraagd aan haar school of ze wat opdrachten willen mailen. Bij mijn zoon op school gebeurt dat ook altijd, zodat ze thuis kunnen oefenen.



Hoe dit verder gaat? geen idee eerlijk gezegd. Ik hoop echt dat ze hiervan leren. Ik moet ook zeggen dat dit de 1e keer is dat ze haar zo achterlaten. Toen ik het hoorde vond ik het zo vreemd, het zijn geen mensen van wie ik het had verwacht.



Ik ga nu effe online tot vanavond.
Ik ben gek op pretparken en vorig jaar met een vriendin 3 dagen naar Disney geweest, mijn kinderen bleven thuis, vond ze er persoonlijk nog te jong voor.

Ik vond het moeilijk tót we om vier uur snachts naar Schiphol vertrokken, toen had ik er alleen maar veel zin in. De kinderen gingen twee dagen naar de gastouder, derde dag had mijn man vrijgenomen. Prima geregeld dus.



Ik heb ze iedere dag gebeld en gesproken nu gaan we volgend jaar als gezin naar Disney, echt superleuk! Maar die drie dagen zo weg was echt heerlijk.
Virginia : wat goed van je zeg! Dan maar ruzie, dit kan gewoon niet. Zo sneu voor dat meisje. Vertroetel haar deze week maar lekker en maak je niet te druk over de reactie van de ouders, jullie hebben gedaan wat je moest doen! Respect hoor



Hier zelfde als Olivia, ook gek op pretparken en we gingen regelmatig een aantal dagen weg. Nu dus binnenkort ik zonder man, dat word ook wel raar want heb ik ook nog nooit gedaan. Maar dochter meenemen is gewoon geen optie. Daar is ze nog te klein voor. Samen gaan doen we niet, we vinden het op deze leeftijd nog niet nodig dat dochter gaat logeren. Dus we gaan of met z'n drietjes op vakantie, of 1 van ons blijft thuis met haar. In april vertrek ik woensdagavond richting mijn ouders (is al een stukje op weg) en dan is man gewoon thuis. Die is woensdagmiddag altijd standaard vrij. Donderdag ben ik er normaal gesproken, maar dan gaat ze een dagje extra naar oma. En vrijdag is haar dag op het kdv, dus dat is ook geen probleem. Zaterdag komt mijn man dan samen met de man van mijn vriendin en onze dochter naar mijn ouders. Daar komen wij dan ook weer heen en zondag gaan we allemaal weer naar huis. Vind het zo wel goed geregeld
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_11 schreef op 11 maart 2013 @ 09:33:

[...]





Ik wil hier even op inhaken als TO het niet erg vind. Ik zou hier ook heel veel moeite mee hebben.



Iemand dicht bij mij is nu dus op vakantie en heeft haar dochter (10) alleen achtergelaten. In de avond mag ze bij een familielid slapen, maar overdag moet ze het zelf zien te rooien. Ik vraag mij de hele tijd af, of ik nu gek ben of dat dit normaal is tegenwoordig?Krijg hier tranen van in mijn ogen, wat ontzettend sneu voor dat meisje! Verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie nog de broer van je man gesproken? Ben benieuwd of ze gaan inzien dat het toch niet normaal is om zoiets te doen met een 10-jarige.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat nog even te denken over school de waarheid vertellen of niet. Besef je je dat je haar ook met die verantwoordelijkheid opzadelt? Dat zij nu ook niet kan vertellen dat ze bij jou was omdat haar ouders op vakantie waren? Dat je ze de ruimte geeft om tegen haar te zeggen dat ze op school maar moet vertellen dat ze ziek was of een ander bullshitverhaal? Ik zou dat risico niet nemen en open kaart spelen. Ik geloof ook best dat ze om hun kind geven, en geloof me, met een misstap word je echt niet uit de ouderlijke macht ontzet. Maar ze moeten misschien een boete betalen omdat kind ongeoorloofd niet op school was en krijgen een stevig gesprek. En dat lijkt me wel op zijn plaats.
Alle reacties Link kopieren
quote:allis schreef op 12 maart 2013 @ 18:56:

Ik zat nog even te denken over school de waarheid vertellen of niet. Besef je je dat je haar ook met die verantwoordelijkheid opzadelt? Dat zij nu ook niet kan vertellen dat ze bij jou was omdat haar ouders op vakantie waren? Dat je ze de ruimte geeft om tegen haar te zeggen dat ze op school maar moet vertellen dat ze ziek was of een ander bullshitverhaal? Ik zou dat risico niet nemen en open kaart spelen. Ik geloof ook best dat ze om hun kind geven, en geloof me, met een misstap word je echt niet uit de ouderlijke macht ontzet. Maar ze moeten misschien een boete betalen omdat kind ongeoorloofd niet op school was en krijgen een stevig gesprek. En dat lijkt me wel op zijn plaats.Goede post.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet steeds aan dat arme meisje denken. Mijn dochter is twee jaar ouder maar zou ik voor geen goud op deze manier achterlaten om zelf lekker met mijn man op vakantie te gaan. Ik zou denk ik de kinderbescherming inschakelen als dit in mijn directe omgeving zou gebeuren.



Weer OT: ik ben zelf een keer 5 dagen zonder man en kinderen weggeweest en dat is voor mij de max qua dagen. Met man samen zou ik ook nooit langer dan 5 dagen gaan denk ik.

Het is inderdaad heerlijk om even niet aan anderen gebonden te zijn en alles in je eigen tempo te kunnen doen.



Fijne vakantie en geniet lekker!
Alle reacties Link kopieren
TO'; ik ga in juni 8 dagen naar de zon met mijn 2 beste vriendinnen. Mijn man neemt die week vrij, op de dagen dat onze jongens van 3 en 5 op kdv en school zitten heeft hij ook lekker tijd voor zich zelf.



Ik ga ieder jaar zeker 1 weekend met man weg en 1 weekend met vriendinnen. Nu ook voor het eerst een hele week weg. Ben nooit langer dan 2 nachten zonder mijn jongens geweest. Ik vind het dus net zo spannend als jij!



Ik hoop dat je nu lekker aan het genieten bent en ik ben benieuwd hoe je dit achteraf hebt ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Virginia, eens met Allis. Goed dat je actie hebt ondernomen!



En TO, ik ben jaloers fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren hebben ouders zelf al school gebeld nadat ik had gebeld. Ze hebben gezegd dat dochter bij ons zit omdat ze onverwachts naar het buitenland moesten.



Ook ons hebben ze nog gebeld en na een pittig gesprek gaf broer uiteindelijk wel toe dat ze een "beetje" dom bezig waren, maar ze hadden het gedaan omdat ze het echt nodig hadden om er tussenuit te gaan, anders zou het niet goed zijn geweest voor zijn gezondheid (heel verhaal, vermoei ik jullie niet mee).



Man wilde ook dat broer aan school zou vertellen wat de echte reden van de afwezigheid van nicht is. Hij zei dat hij dat dan wel zou vertellen, maar goed ik weet natuurlijk niet of hij dat ook daadwerkelijk gaat doen, of dat hij dat alleen maar zei om ons te plezieren.



Nicht doet het goed. Ze heeft het hier erg naar haar zin en speelt veel met mijn jongste die nog niet naar school gaat. Ze heeft mij dingen verteld over haar oppasfamilie waar ik echt zo kwaad om word, maar goed ze is daar voorlopig van ze af.
Alle reacties Link kopieren
Schandalig zeg van die ouders! en pluim voor jou dat je haar hebt opgehaald, ik zou dat ook doen!
Alle reacties Link kopieren
Virginia, wat zal dat nichtje blij zijn met jullie als oom en tante.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
god, een beetje dom? Als ik bedenk wat er allemaal kan gebeuren en wat voor gevolgen dat kan hebben, van onpractisch tot levensgevaarlijk, en van onhandig tot levenslang schuldgevoel van kind, vind ik dat de ouders nog steeds niet wakker zijn.



Stel, de hond was weggelopen (want kind let even niet op, of hond is sterker en ruikt wat, of schrikt ergens van, of kind vergeet wanten en laat deur open staan). Dan kan dat van even schrikken maar hond staat op de hoek, tot hond is onvindbaar, tot hond komt onder een auto, tot kind komt door lang zoeken veel te laat op school, of raakt verdwaald... Niemand gaat dat kindje en die hond zoeken tot 19:00... Wat als de deur per ongeluk in het slot valt, ze zich brandt, er een inbreker langs komt, er brand ontstaat... ik krijg er echt de rillingen van.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ineens denken aan een film over een bergbeklimmer . De man wilde een moeilijke top beklimmen als eerbetoon aan een overleden vriend. Betekende wel dat hij een paar maanden van zijn gezin weg was.



Maar iedereen begreep het (ook zijn vrouw) want bergbeklimmen was nu eenmaal belangrijk voor hem, deze tocht in het bijzonder.



Maar dan vraag ik me af, wat als deze bergbeklimmer een vrouw was geweest, en moeder van een gezin. Wordt het dan ook geaccepteerd dat zij een paar maanden weg is van haar gezin, omdat bergbeklimmen nu eenmaal belangrijk voor haar is?
Alle reacties Link kopieren
Ik had ze na ophalen van nichtje bij het amk gemeld. Wat een slechte ouders ben je dan zeg!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
quote:saartjuhzes schreef op 13 maart 2013 @ 15:09:

Ik moet ineens denken aan een film over een bergbeklimmer . De man wilde een moeilijke top beklimmen als eerbetoon aan een overleden vriend. Betekende wel dat hij een paar maanden van zijn gezin weg was.



Maar iedereen begreep het (ook zijn vrouw) want bergbeklimmen was nu eenmaal belangrijk voor hem, deze tocht in het bijzonder.



Maar dan vraag ik me af, wat als deze bergbeklimmer een vrouw was geweest, en moeder van een gezin. Wordt het dan ook geaccepteerd dat zij een paar maanden weg is van haar gezin, omdat bergbeklimmen nu eenmaal belangrijk voor haar is?

Als ze geen borstvoeding meer geeft zou ik er alle begrip voor hebben. Dan kan een man toch net zo goed voor het gezin zorgen?

Maar goed misschien snap ik het omdat ik ook klim en ook het liefst buiten in de bergen ben.
quote:saartjuhzes schreef op 13 maart 2013 @ 15:09:

Ik moet ineens denken aan een film over een bergbeklimmer . De man wilde een moeilijke top beklimmen als eerbetoon aan een overleden vriend. Betekende wel dat hij een paar maanden van zijn gezin weg was.



Maar iedereen begreep het (ook zijn vrouw) want bergbeklimmen was nu eenmaal belangrijk voor hem, deze tocht in het bijzonder.



Maar dan vraag ik me af, wat als deze bergbeklimmer een vrouw was geweest, en moeder van een gezin. Wordt het dan ook geaccepteerd dat zij een paar maanden weg is van haar gezin, omdat bergbeklimmen nu eenmaal belangrijk voor haar is?Ik zou het nooit van me leven doen, maar wat een ander doet moet ie lekker zelf weten!
Alle reacties Link kopieren
quote:_nut_ schreef op 13 maart 2013 @ 18:04:

[...]



Ik zou het nooit van me leven doen, maar wat een ander doet moet ie lekker zelf weten!quote:pompedom schreef op 13 maart 2013 @ 15:32:

[...]



Als ze geen borstvoeding meer geeft zou ik er alle begrip voor hebben. Dan kan een man toch net zo goed voor het gezin zorgen?

Maar goed misschien snap ik het omdat ik ook klim en ook het liefst buiten in de bergen ben.Ja, als de kinderen wat groter zijn zou ik er ook geen moeite mee hebben. Ik zie ook niet echt het verschil maar jullie ook niet gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Dat deed -hoe heet ze ook alweer- Amanda Krabbé (?) toch ook toen voor sea shepherd, een paar maanden de zee op.
Alle reacties Link kopieren
quote:TessTan schreef op 13 maart 2013 @ 20:39:

Dat deed -hoe heet ze ook alweer- Amanda Krabbé (?) toch ook toen voor sea shepherd, een paar maanden de zee op.





Die kreeg een hele berg shit over zich heen. Ik vind het zelf nogal wat als een ouder (man óf vrouw) er voor kiest om maandenlang van huis te zijn...



En Virginia: Go Girl! (en maak een melding bij het AMK)
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
Wat vertelt ze dan Virginia?



Ik vind jou geweldig dat jij dit doet!
DTEEZ!
Virginia zijn de ouders weer terug? "Goed gesprek" met ze gehad?

Je nichtje boft inderdaad met jou als tante!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven