Paar vraagjes :)

23-09-2014 15:03 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer, opzoek naar jullie ervaring, advies/mening.

Zal al mijn hersenspinsels proberen overzichtelijk te formuleren.



Eerst wat achtergrond informatie hihi.



Mijn allerliefste dochter wordt morgen 8 maanden, krijgt FV (3 flessen, 7,12,19) brood, tussendoortje, fruit en groente met een aardappel of rijst.



Ze heeft tot aan eind juli nog een fles tussen 22:00-23:00 gekregen waar we haar altijd voor hebben wakker moeten maken. Geprobeerd deze weg te laten en dat ging goed dus besloten haar geen fles om 22:00-23:00 te geven.



Sinds 8 weken wordt ze in de nacht wakker, soms ligt ze in een ongemakkelijke houding of wilt een speen en na weer recht leggen en een speen geven dan slaapt ze weer verder (geen licht aan, niks tegen haar zeggen en ook het muziekbeertje blijft uit )

De ene nacht is het 1 of twee keer dat we eruit mogen maar vannacht was het om het uur.



Om me heen hoor ik mensen zeggen: laat haar maar lekker huilen.

Ik vind dit zeer lastig omdat ik niet goed kan bepalen waarom ze wakker wordt. Maar krijg soms ook het gevoel dat de manier waarop ik haar dan weer wil laten slapen veroorzaakt dat ze al lange tijd wakker wordt.



Of moet ik haar dan toch weer een fles rond 22:00-23:00 gaan geven? Hoe kan je het beste herleiden of het honger is? Een tuitbeker met water in haar bedje zetten zal geen optie zijn, daar drinkt ze nog niet goed uit.



Kan het zijn dat ze qua eten ergens op reageert, hoe kan je herkennen of je kleintje ergens allergisch voor is of er erg aan moet wennen?



Mijn meisje is al vanaf geboorte snel jengelig/huilen maar ik heb het gevoel dat dit sinds een paar dagen sneller en feller is dan normaal. Kan dit een 8 maanden sprong zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet zo schokkend. Hier een zoontje van bijna 1 jaar en slapen gaat wisselend. Soms hoor je hem helemaal niet, soms 1X, soms 4X. En dan is het ook kwestie van speen geven en verder slapen. Soms slaapt ie ook onrustig. Ik weet dan ook niet wat het is, te druk geweest overdag, tandjes, verkouden. Ik denk er eigenlijk nooit over om de laatste fles terug te gaan geven. Het is toch pas 1 nacht dat jouw kindje elk uur wakker was? Wie weet gaat het vannacht alweer heel anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:SoulSearch schreef op 23 september 2014 @ 15:03:





Of moet ik haar dan toch weer een fles rond 22:00-23:00 gaan geven? Hoe kan je het beste herleiden of het honger is?

gewoon aanbieden
Alle reacties Link kopieren
Tandjes?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ja, zijn het geen tandjes?

Hier een periode gehad rond de 9 maanden, en heeft ruim een maand geduurd, veel wakker worden 's nachts, en sinds voortanden door zijn slaapt ze weer als een roosje
Alle reacties Link kopieren
quote:tulpje21 schreef op 23 september 2014 @ 15:28:

Ik vind het niet zo schokkend. Hier een zoontje van bijna 1 jaar en slapen gaat wisselend. Soms hoor je hem helemaal niet, soms 1X, soms 4X. En dan is het ook kwestie van speen geven en verder slapen. Soms slaapt ie ook onrustig. Ik weet dan ook niet wat het is, te druk geweest overdag, tandjes, verkouden. Ik denk er eigenlijk nooit over om de laatste fles terug te gaan geven. Het is toch pas 1 nacht dat jouw kindje elk uur wakker was? Wie weet gaat het vannacht alweer heel anders.Is ook niet schokkend maar schoonmoeder spreekt over slaaptraining gaan geven en dat het door ons komt dat ze steeds wakker wordt omdat wij haar niet laten huilen. Laat haar mopperen etc maar als ze gaat huilen dan leg ik haar recht of ik geef haar een speentje.
Alle reacties Link kopieren
quote:ghareeba schreef op 23 september 2014 @ 15:45:

Ja, zijn het geen tandjes?

Hier een periode gehad rond de 9 maanden, en heeft ruim een maand geduurd, veel wakker worden 's nachts, en sinds voortanden door zijn slaapt ze weer als een roosjeZe heeft al twee onder tandjes en ik heb idd het gevoel dat er boven ook iets speelt. Maar het slechte/veel wakker worden slapen duurt "al" 8 weken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste Osmond dezelfde leeftijd en wordt ook regelmatig nachts wakker. Alleen geef ik borstvoeding en slaapt ze bij me in bed, waardoor ik er niet uit hoef en haar gewoon lekker tegen me aantrek en ik ben zelf dan het speentje. Laten huilen, slaaptraining oid, zou ik echt niet aanraden.
Alle reacties Link kopieren
Hier een dochtertje van dezelfde leeftijd en hier speelt precies hetzelfde. Wordt met regelmaat de afgelopen tijd 1 x per avond/ nacht huilend wakker en is dan moeilijk te troosten. Vaak zijn we wel een uur met haar bezig, want laten huilen doen we niet. Ach, we zien het maar als een fase. Soms geven we een klein flesje, soms niet. Maar echt honger heeft ze niet, flesje is dan meer kalmerend voor haar.
Alle reacties Link kopieren
Als laten huilen voor jou niet goed voelt, moet je het ook niet doen. Dan wordt jij en je kind daar allebei ongelukkig van.



Wat je zou kunnen proberen is meerdere spenen in haar bed te leggen. Met een beetje geluk pakt ze dan zelf een speen 's nachts en hoeven jullie er niet meer uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 23 september 2014 @ 15:30:

[...]



gewoon aanbiedenHier zou ik voorzichtig mee zijn. Ik denk dat veel baby's de fles wel op zullen drinken, en voor je het weet zijn ze daaraan gewend en moet je op termijn dat weer afwennen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jettekadet schreef op 23 september 2014 @ 16:10:

[...]





Hier zou ik voorzichtig mee zijn. Ik denk dat veel baby's de fles wel op zullen drinken, en voor je het weet zijn ze daaraan gewend en moet je op termijn dat weer afwennen.Daar ben ik dus ook huiverig voor en daarom wil ik het liever ook niet doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ka32 schreef op 23 september 2014 @ 16:03:

Als laten huilen voor jou niet goed voelt, moet je het ook niet doen. Dan wordt jij en je kind daar allebei ongelukkig van.



Wat je zou kunnen proberen is meerdere spenen in haar bed te leggen. Met een beetje geluk pakt ze dan zelf een speen 's nachts en hoeven jullie er niet meer uit.



Maar ben aan de andere kant ook wel huiverig dat ik haar misschien iets fout aanleer. Zo van mijn mama komt toch wel....



Meerdere spenen heb ik gisteren gedaan maar werd meer een speelfestijn (spenen tegen elkaar tikken) maar zal ze gewoon laten liggen en kijken hoe vanacht gaat
Heeft ze het niet koud?
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje67 schreef op 23 september 2014 @ 16:34:

Heeft ze het niet koud?Het is ongeveer 21 graden op haar kamer, heeft een romper met lange mouwen aan en een slaapzak met lange mouwen. Lakentje schopt ze van zich af en omdat ze zoveel draait is het al een paar keer voorgekomen dat ze met haar hoofdje onder het lakentje beland
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind kon op die leeftijd echt niet 12 uur achter elkaar zonder voeding. Dus het zou best kunnen dat ze honger heeft.



Gewoon een fles geven dan slaapt iedereen het snelst weer.

Ik zou haar dus niet wakker maken om 22 uur maar gewoon de fles geven wanneer ze wakker wordt.
quote:jettekadet schreef op 23 september 2014 @ 16:10:

[...]





Hier zou ik voorzichtig mee zijn. Ik denk dat veel baby's de fles wel op zullen drinken, en voor je het weet zijn ze daaraan gewend en moet je op termijn dat weer afwennen.Nou ja, tegen hun zestiende zijn de meeste kinderen wel van hun nachtflesje af.
quote:sugarmiss schreef op 23 september 2014 @ 20:38:

Mijn kind kon op die leeftijd echt niet 12 uur achter elkaar zonder voeding. Dus het zou best kunnen dat ze honger heeft.



Gewoon een fles geven dan slaapt iedereen het snelst weer.

Ik zou haar dus niet wakker maken om 22 uur maar gewoon de fles geven wanneer ze wakker wordt.Zoon hier was met 10 maanden pas van zijn late fles af. We hadden geen zin om net voor een zomervakantie (in de tent) af te bouwen dus na de vakantie toen we thuis kwamen gestopt (eerste nacht thuis weer) en dat ging gelijk goed. Ik zou me niet zo'n zorgen maken om het weer af wennen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is ook 8 maand en krijgt nog gewoon een avondfles rond 23:00 uur. Ze wordt er wakker voor, en rond 6:30 weer voor de ochtendfles, dus geen haar op m'n hoofd die er over denkt om die avondfles weg te laten



De middagfles hoeft ze dan weer niet, ze drinkt nu dus 2 flessen per dag (en verder 'gewoon' eten).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven