Welkom. Je laatste bezoek was donderdag 17 mei 2012 08:03.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Kinderen
  4. Piepie, piemie, wat is een goede naam voor

Dit onderwerp heeft 68 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 21-02-2012 22:40.

[ Piepie, piemie, wat is een goede naam voor - Pagina 1 ]

Ga naar een onderdeel

1. Mijn dochter is bijna twee en begint haar lichaamsdelen te benoemen; oor, mond, benen, teentjes, billen. Ik had er nog helemaal niet bij stilgestaan, maar dit is natuurlijk het moment om haar een "kinderwoordje" voor vagina te leren. Een vriendin van mij heeft een dochtertje en die zegt Piepie, maar dat vind ik meer een woord voor een piemeltje. Zijn er moeders met een goed alternatief, of weet je zelf nog wat je zei toen je klein was?

1. Platte plasser.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf!

2. Ach, ik heb er ook maar van horen zeggen..

3. Gewoon plasser. Mijn moeder noemde het vroeger 'mous'. Geen idee waarom.

Woha

4. Bij dag en nacht in zon en regen kom je leuke dingen tegen

5. Mijn moeder zei altijd doos of doosje, ik zeg altijd fruttel en bij de oppaskindjes noemen ze het een tomaatje, haha

6. Plasser en kruis bij een meisje.
    Piemel en kruis bij een jongen.

7. Mijn dochter gewoon opgevoed met het woord 'vagina'.... Is een heel net woord wat ze gewoon kunnen zeggen. Waarom daar rare termen voor bedenken?

Jongens gewoon 'piemel'.

Oh you got swag?!? I bet that looks great on your welfare application........

8. Mijn moeder noemde het altijd pruim haha. Weet eigenlijk niet wat ik nou een leuk woord vind.

wat

9. Plassertje en later zal vagina er nog wel bij komen denk ik. Piemel voor jongens.

Met vriendelijke groet, summer73

10. Viva la Vagina ;-)

Noem het bij de naam, vagina.

Do I have to change my name? Will it get me far? Should I lose some weight? Am I gonna be a star?

11. Mijn stiefzus had het over doosje trouwens met haar dochters O_o

Met vriendelijke groet, summer73

12. Ik vind piemel en vagina wel netjes genoeg maar ik heb altijd op een normale manier met mijn kind gesproken en daarbij normale woorden gebruikt. Als ik mensen hoor zeggen tegen hun kind "moet je even piepie doen?"krijg ik daar echt kriebels van.

13. Dank je wel voor de link ster.

Zelf vind ik vagina geen pan uit de mond van een dreumes; als ze ouder is leer ik haar uiteraard dat het grote-mensen-woord vagina is.

14. Muts

Met al die uitzonderingen op de regel is er geen regel meer.

15. quote:
    hapsnoet schreef op 08 februari 2012 @ 11:42:
    Dank je wel voor de link ster.

Zelf vind ik vagina geen pan uit de mond van een dreumes; als ze ouder is leer ik haar uiteraard dat het grote-mensen-woord vagina is.

maar tegen wie gaat ze het dan allemaal zeggen? Dat is toch gewoon in de thuis situatie?

Ik vind al die rare woordjes voornamelijk vreselijk stom klinken.

16. quote:
    vlinder72 schreef op 08 februari 2012 @ 11:40:
    Ik vind piemel en vagina wel netjes genoeg maar ik heb altijd op een normale manier met mijn kind gesproken en daarbij normale woorden gebruikt. Als ik mensen hoor zeggen tegen hun kind "moet je even piepie doen?"krijg ik daar echt kriebels van.
    Haha, die kriebels kijg ik ook. Ik praat ook op een normale manier tegen haar, maar als we het rijtje afgaan als ze alles op wil noemen, dan vind ik bijvoorbeeld plassertje toch meer een woord voor zo'n klein kind. Ik leer haar ook nog niet encyclopedie, maar "boek".

17. Zolang het geen voorbipsje is vind ik alles best...

Laten we elkaar niet onder stoelen of banken steken.

18. quote:

:rofl: Wat had een jongen dan? Ben heel benieuwd ;-)

Ik zei altijd plasser volgens mij.

19. plasser als je je kind kinderwoorden aan wilt leren. ik heb de voorkeur voor de woorden die ikzelf ook gebruik, vagina en penis/piemel en met deze woorden bespreek ik dat ook met mijn kinderen.

20. Een vriendin gebruikt het woord 'flutje'....
    Die vind ik dan wel aardig als ik toch moet kiezen.

21. quote:
    sprokkelientje schreef op 08 februari 2012 @ 11:46:
    Zolang het geen voorbipsje is vind ik alles best...

Ohhhh ja hahaha!! Dat zeiden mensen inderdaad echt..
    Voorbips :'-(

22. Bij mijn dochter (ook bijna 2) heb ik het over haar spleetje. Bewust voor gekozen omdat het meer is dan alleen iets om mee te plassen en mijn ervaring is dat ze het woord dat je ze nu aanleerd (raar woord!!) lang blijven gebruiken.

23. Pluis gebruikte mijn moeder vroeger en ik nu ook. Vind het een leuk woord. Als dochter ouder is wellicht vagina

24. Toen ik bij de gynacoloog in de wachtkamer zat toen ik zwanger was hoorde ik een moeder zeggen tegwn haar dochter "zit niet zo aan je tum te friemelen" die heb ik er in gehouden bij ons is het tum geworden