Rare kindernamen; denken de ouders wel over hun toekomst na?

08-01-2013 20:47 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me dat af. Ik heb al talloze vreemde namen gehoord (vlinder, bloem, rover, storm, lotus, ster enz.). Een kindje kan om die naam gepest gaan worden, of in een andere (misschien ver gezocht) situatie: bij een sollicitatiebrief later. Ik kan me enigszins voorstellen dat je een brief er sneller uitpikt met als afzender bijv Piet of Joop dan van Rover of Ster.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heet Bickel. Ik denk dat het haar bijzonder maakt en dat ze zéker een streepje voor heeft later.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn kind dan weer geen Priscilla, Kimberley of Angel noemen.

Smaken verschillen, zullen we maar denken.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met Ster??
Alle reacties Link kopieren
quote:Ster_ schreef op 08 januari 2013 @ 20:53:

Wat is er mis met Ster??
Alle reacties Link kopieren
In de toekomst heeft iedereen vreemde namen, dus ik denk dat het wel mee zal vallen.



Mijn eigen naam komt maar ong. 30x voor in Nederland en heb hier nooit, maar dan ook nooit hinder van ondervonden, eerder het tegendeel. Nu heb ik ook een uitzonderlijk mooie naam, scheelt;)
quote:Natonco schreef op 08 januari 2013 @ 20:50:

Mijn dochter heet Bickel. Ik denk dat het haar bijzonder maakt en dat ze zéker een streepje voor heeft later.Of juist niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag pas een geboortekaartje voor een jongetje genaamd Avenir.



Tja. Ik zal hem wel niet begrijpen.
Bij een twintiger met een naam als Piet of Joop, zal ik denk ik eerder mijn wenkbrauwen optrekken dan bij Bloem of Lotus. Die laatste lijken me inmiddels toch wel ingeburgerd, terwijl Piet en Joop zeer ouderwetsch zijn. Alhoewel die trouwens de laatste jaren ook weer opeens hip worden...



Gewoon de naam kiezen die je leuk vindt. Mensen wennen er vanzelf aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Lotus overigens wel mooi. Ofja mooi.. Niet vreemd oid. Bickel daarentegen vind ik verschrikkelijk
Alle reacties Link kopieren
Don't mess with my Bickel ja!
Avenir is prachtig! Was ik er maar opgekomen :-)
quote:Natonco schreef op 08 januari 2013 @ 20:56:

Don't mess with my Bickel ja!.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig vanochtend een overleg met iemand met een dergelijke naam. Heel erg, maar wel even raar. Ik verwacht gewoon bijna geen serieuze volwassene als ik een afspraak heb met "Bloempje de Vries".
Alle reacties Link kopieren
quote:lindelunelente schreef op 08 januari 2013 @ 20:56:

Avenir is prachtig! Was ik er maar opgekomen :-)haha, dacht ik ook. Hoewel ik 'm nog kan onthouden...
Alle reacties Link kopieren
quote:ninox schreef op 08 januari 2013 @ 20:55:

Ik zag pas een geboortekaartje voor een jongetje genaamd Avenir.



Tja. Ik zal hem wel niet begrijpen.Klinkt als souvenir :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Lilja schreef op 08 januari 2013 @ 20:57:

Toevallig vanochtend een overleg met iemand met een dergelijke naam. Heel erg, maar wel even raar. Ik verwacht gewoon bijna geen serieuze volwassene als ik een afspraak heb met "Bloempje de Vries".Mwa, ik heb, als voordeklasstaande, al zoveel voorbij zien komen, dat ik zo ongeveer alles gewoon ben gaan vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Natonco schreef op 08 januari 2013 @ 20:50:

Mijn dochter heet Bickel. Ik denk dat het haar bijzonder maakt en dat ze zéker een streepje voor heeft later.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een naam die bijna niet voorkomt in Nederland! En iedereen die het hoort die vraagt er ook altijd naar waar het vandaan komt etc. Sommige mensen vinden het mooi en andere weer apart. Tsja, betekend niet meteen dat je ermee gepest wordt! Bij mij in ieder geval nog nooit gebeurd.

Sommige mensen kiezen gewoon aparte namen voor hun kids. Als de hele wereld jan, piet en truus heet wordt het ook zo eentonig.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Natonco schreef op 08 januari 2013 @ 20:56:

Don't mess with my Bickel ja!Je maakte een grapje, toch?
quote:ontbijtkoekje schreef op 08 januari 2013 @ 20:58:

[...]



Klinkt als souvenir :-)Ja en Joop klinkt als Zoop en Piet klinkt als Vergiet. Wat is je punt? :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 08 januari 2013 @ 20:59:

[...]





Mwa, ik heb, als voordeklasstaande, al zoveel voorbij zien komen, dat ik zo ongeveer alles gewoon ben gaan vinden.Maar dan zie je ze als kind, of hooguit jongvolwassene. Voor een veertiger is het toch anders. Maar goed dat zal met de jaren ook wel bijtrekken, Sterre en Bloem en Storm zullen dan de normaalste namen van de wereld, eh Nederland, zijn.
quote:ninox schreef op 08 januari 2013 @ 20:55:

Ik zag pas een geboortekaartje voor een jongetje genaamd Avenir.



Tja. Ik zal hem wel niet begrijpen.Da's een mooi lettertype!
Alle reacties Link kopieren
Felice kent haar in het echt
Alle reacties Link kopieren
ik ben zwanger en probeer me voor te houden dat mijn kind later ook serieus moet kunnen worden genomen als directeur of vertegenwoordiger.



En dat zie ik met sommige namen echt niet voor me!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven