Respect voor leerkrachten!

15-04-2014 22:42 71 berichten
Wellicht is dit topic al tig keer voorbij gekomen en zou ik nu een aantal varianten van de uitdrukking "mosterd na de maaltijd" kunnen bedenken. Maar ik stond vandaag weer eens op school in de gang naar de juf van mijn dochter te kijken (groep 3) en ik dacht... mens hoe doe je het?



Al die ouders met hun "nog even dit...." momentjes. Pietje heeft slecht geslapen dus kan wat knorrig zijn. Annetje heeft een blaasontsteking, hou in de gaten of ze wel op tijd gaat plassen, oh en Markje maakt zich druk om zijn rekenwerkje, er is toch niks mis? Goh juf, dat schoolreisje dat jullie bedacht hebben, mijn god wat duur, belachelijk, kan dat niet anders? Hoi juf, kijk eens even naar Marieke's nieuwe jurk, prachtig hè? Oh juf, Paultje mag niet gymmen, Edje zou eigenlijk niet meer naast Freddie moeten zitten want die twee versterken elkaar, Tanja heeft een pokemon kaartje van mijn kind afgepakt... etc etc etc...



En de juf maar stralen tegen de kinderen alsof ze nog nooit zo'n mooie jurk had gezien. Een knikje voor die moeder, een knuffel voor dat meisje, een grappige reprimande voor twee druktemakers, soms streng maar zo veilig en zo lief lief lief...! En ze dan ook nog leren lezen en schrijven, rapporteren, plannen maken, richtlijnen volgen en ook nog jezelf niet verliezen. Hoe doe je dat? En dat al jarenlang?



Ik heb ook om een momentje aandacht gevraagd en toen heb ik het gezegd. Heel zacht. Heel snel. "Ik vind je geweldig. Echt waar. " Wat ze toen dacht weet ik niet. Ik ben gegaan. Alle respect voor de juf want mijn god...ik zou het niet kunnen.



Wat ik wil met dit topic? Geen idee. Sorry
Wat lief. Mijn dag is weer goed.
Wat een mooi compliment aan de juf

En bedankt voor je respect
Alle reacties Link kopieren
Helemaal mee eens. Ik heb drie (volwassen) kinderen en een kleinkind en altijd met veel respect gekeken naar die teams die op een school heel hard werken, de controle weten te houden, alle kinderen goed in beeld weten te krijgen en ook nog zo'n optimistische sfeer weten te creëren. Bijzonder knap!
Alle reacties Link kopieren
Als invaljuf zijnde: bedankt!



Kinderen zijn zo lief, zo leuk! Daar doe je/ ik het allemaal voor
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzettend leuk bericht!

En hartverwarmend dat zulke mensen er ook zijn:)
Alle reacties Link kopieren
Leuk!!! En herkenbaar

Dit zie ik ook op de psz.

Zo zorgt die lieve juf wel voor het welkom gevoel!
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik ook altijd als ik neefje breng (groep twee). Ik zou knettergek worden, als ik niet eerst mijn nek zou breken over al die broodtrommeltjes, minirugzakjes, driewielertjes en ander spul op het schoolpleintje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Daar sluit ik me van harte bij aan! Oudste zit sinds een half jaar op school, sindsdien heb ik oprecht respect voor de kleuterjuf: klassen van meer dan 30 kinderen, zo ongeveer om de week een nieuw kindje aan het wennen, de jongsten nog regelmatig een ongelukje van de spanning en de oudsten al bijna 7 en klaar voor groep 3..en de juf maar vrolijk, lief en rustig blijven. Respect!! Dat mag ook wel eens gezegd worden :-)
Alle reacties Link kopieren
Wat een lief, hartverwarmend berichtje!

Fijn om te weten dat mensen zien waar jij je best voor doet en je hart hebt liggen.

Ik zal morgen aan je denken als de bel gaat en de eerste kinderen binnendruppelen!



En wat zal jullie juf blij zijn met jouw compliment!
Alle reacties Link kopieren
Ze houdt gewoon veel van haar werk denk ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 15 april 2014 @ 23:00:

Ze houdt gewoon veel van haar werk denk ik.Zou het?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Eens, maar in mijn hoofd verwoord ik het anders. "Mijn God, wat ben ik toch blij dat ik geen leerkracht ben. Ik zou het niet kunnen, echt niet."



Maar petje af voor juffen en meesters!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit even aan mijn moeder (al bijna 30 jaar basisschoolleerkracht) laten lezen. Ze vindt het erg fijn om dit eens te horen. Dankjewel.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
quote:missmisery schreef op 15 april 2014 @ 23:03:

Ik heb dit even aan mijn moeder (al bijna 30 jaar basisschoolleerkracht) laten lezen. Ze vindt het erg fijn om dit eens te horen. Dankjewel. :-)





@ MoedermissMisery: Maak eens heel snel een account aan!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
O ja, dat ben ik helemaal met je eens!!

Was laatst naar een inloopavond en maakte een praatje met de kleuterjuf van mijn zoon, heb ook mijn bewondering geuit.

Ze doen leuke dingen, waar een hoop aandacht en energie in gaat zitten. Je ziet aan ze dat ze hart hebben voor de kinderen.

Die juf vertelde me dat ze van iedere kleuter nog wist wat hij of zij had gedaan die dag, sterker nog: ze schrijven het op, aandachtspunten etc.

Dat had ik nooit verwacht, hoe krijgen ze het voor elkaar:-)

En inderdaad die ouders 's ochtends........
Ja weet je...degene die tijdens de lange schooldagen voor je kind zorgt, ze aan het lachen maakt, de tranen droogt, motiveert, stimuleert, diégene maakt het dat je denkt "mijn kind is veilig". En soms moet je gewoon even benoemen wat er in je opkomt. En die neiging had ik vandaag
Alle reacties Link kopieren
Wat lief, topdropje!



En wat geweldig dat je het ook echt hebt gezegd..

Ik was nog even lessen aan het voorbereiden en zag jouw berichtje, ik krijg er spontaan weer veel energie van!



Zo heeft iedereen zijn 'ding' hé.

Ik heb ook respect voor andermans beroep hoor! Gelukkig maar dat iedereen kiest (voor zover dat mogelijk is) wat bij hem/haar past!



Fijne dag morgen! Die van mij is nu al goed door jouw berichtje :-)
Misschien slaat ze bij thuis komst de hele zooi kort en klein uit frustratie?
Alle reacties Link kopieren
En ik vind het heel goed van je dat je het haar ook hebt verteld!



Dat zouden meer mensen moeten doen. Niet alleen bij leerkrachten, maar gewoon bij allerlei beroepen. Af en toe je waardering voor iemand (en zijn/haar beroep) uitspreken. Zou leuk zijn.
Zeker heel fijn om dit zo te vermelden, maar dit geldt toch voor heel veel beroepen?

Als ik in het verpleeghuis zie dat de verzorgende de hele dag tussen zwaar dementerende mensen zit, waarvan de ene de hele dag gilt, de andere continu zingt, de andere de hele dag boos is of huilt......en dan tussendoor ook nog de was doet, koken, mensen voeden, luiers verschonen etc. .........en dan nog vriendelijk het bezoek te woord kan staan bij vragen, respect!
Alle reacties Link kopieren
quote:loisnvt schreef op 15 april 2014 @ 23:06:

Zeker heel fijn om dit zo te vermelden, maar dit geldt toch voor heel veel beroepen?

Als ik in het verpleeghuis zie dat de verzorgende de hele dag tussen zwaar dementerende mensen zit, waarvan de ene de hele dag gilt, de andere continu zingt, de andere de hele dag boos is of huilt......en dan tussendoor ook nog de was doet, koken, mensen voeden, luiers verschonen etc. .........en dan nog vriendelijk het bezoek te woord kan staan bij vragen, respect!Eens hoor! Dit keer was het topic voor leerkrachten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:missmisery schreef op 15 april 2014 @ 23:03:

Ik heb dit even aan mijn moeder (al bijna 30 jaar basisschoolleerkracht) laten lezen. Ze vindt het erg fijn om dit eens te horen. Dankjewel. Awww echt waar? Wat lief! Zie je, daar word ik nou weer blij van
quote:Enn schreef op 15 april 2014 @ 23:07:

[...]



Eens hoor! Dit keer was het topic voor leerkrachten. Weer eens wat anders dan over onze eindeloze vakanties en werkdagen die om half 3 stoppen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven