Sint en cadeaubonnen

22-10-2014 09:55 39 berichten
Ik las net ergens in een ander topic dat dat "not done" is.

Is dat zo?



In het kader van een overvloed aan speelgoed en beperkte ruimte was dit eigenlijk deels het plan van Sint hier dit jaar.

(Museumjaarkaart, bladcadeau of tiidschriftenbon, zwembadtickets,bioskoopbon, dat soort dingen)
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn niet echt cadeaubonnen maar meer doe-bonnen, die dingen kun je niet op een andere manier geven dan via een bon.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeik! Als jouw kinderen of familie daar blij mee zijn, is het toch goed! Wat boeit het wat een ander vind?
Alle reacties Link kopieren
Als je kinderen nog in Sint geloven zou ik nooit bonnen geven. Want wat is er magischer voor een 'gelovig' kind dan een zak/mand vol cadeautjes die je zelf mag uitpakken? Voor mij is dat inherent aan het Sinterklaasfeest.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Gezeik? Nou, dankjewel...

~-:
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan de leeftijd van het kind inderdaad en wat voor soort bon
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel dat die anderen op dat andere forum zeiken
Alle reacties Link kopieren
Museumjaarkaart: voor volwassenen of als je kind echt heel dol is op musea, voor jongere kinderen zou ik het niet doen.

bladcadeau of tiidschriftenbon: Voor volwassenen, anders het fysieke blad geven, eventueel met een abonnementje erbij.

zwembadtickets: Zou ik dan weer bijvoorbeeld bij een snorkelsetje doen.

bioscoopbon: leuk! Twee kaarten geven en ook zonder ouders laten gaan dan, maakt het echt spannend.



Ik vind dus bonnen voor volwassenen prima, kinderen hebben vaak behoefte aan wat meer tastbaars. Een bon zou ik dus combineren met een klein cadeautje dat erbij hoort.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Wel een zak met kleinigheidjes en nuttige dingen om uit te pakken erbij natuurlijk. En een spel of iets anders wat groters als gezamenlijk cadeau.



Bovendien komt er al rommel speelgoed genoeg binnen via Sint bij clubs, grootouders, werk, school, vereniging etc. Dus verwend met zooi echte cadeautjes worden ze toch wel.
Een museumjaarkaart is geen bon.



In het andere topic was er sprake van een mediamarkt/Bart Smit bon.



Een abo op een tijdschrift is ook geen bon. Zeker niet als je de eerste Donald Duck erbij geeft.
Een bon is "geld" in een envelop. Geen cadeau in een envelop.
Maar goed, blij worden ze niet van die museumjaarkaart op pakjesavond, dat is zeker
quote:Suze02 schreef op 22 oktober 2014 @ 10:15:

Maar goed, blij worden ze niet van die museumjaarkaart op pakjesavond, dat is zeker

Want?

Niet ieder kind is hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
persoonlijk, vind ik een bon een beetje armoe.

gewoon goeie verlanglijstjes sturen aan Sinterklaas
Omdat je er niet mee kunt spelen.

En oneens, in de basis is ieder kind hetzelfde. Het is maar net wat je er daarna zelf van maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 22 oktober 2014 @ 10:15:

Maar goed, blij worden ze niet van die museumjaarkaart op pakjesavond, dat is zeker Nou, als je een kind hebt dat het liefst elke week naar Nemo gaat, zal die wel blij zijn!
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een bon ook niks.

Ook niet nu ik volwassen ben. Ik krijg er altijd een: "ik wist niet wat anders en wilde geen geld geven" gevoel van. Tenzij iemand speciefiek vraagt om een bepaalde cadeaubon.



Doe bonnen zijn alleen leuk voor volwassenen.



Als kind zou ik zwaar teleurgesteld zijn met bonnen. Een kind wil cadeaus. Echte cadeaus om uit te pakken en waar je direct wat mee kunt.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Bonnen zijn stom voor kinderen, zeker in de sinterklaasgelovige leeftijd.



Een museumjaarkaart zou ik nooit als cadeau geven aan mijn kind, omdat ik anders ook gewoon een museumkaartje voor hem zou kopen. Dat soort kosten hoor je als ouder gewoon te dragen, vind ik.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een bon niets voor kinderen, groot deel van het plezier is toch iets tastbaars in handen krijgen en daarna met al je kadootjes kunnen spelen.



Voor volwassenen vind ik het anders. Ik verwacht niet van mijn zwagers dat ze voor mij in een naaiwinkel een mooi stofje uit gaan zoeken, dan heb ik liever een kadobon voor die winkel
Ik vind het voor zowel kinderen als volwassenen erg saai.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg nu nog steeds niet graag bonnen, als je me iets wil geven, heb ik altijd wel een boek dat ik hebben wil. Ik lever voor Sinterklaas keurig een lijstje aan, en daar staan inderdaad boektitels op, maar ook dingen als: Lange Witte Kaarsen of een Kurkentrekker oid. Hele saaie kado's, maar ach, het pakt leuker uit dan een bon
quote:*nightsky* schreef op 22 oktober 2014 @ 10:04:

Gezeik? Nou, dankjewel...

~-:Huh?
Als iemand een bon op wensenlijstje heeft staan maakt het dan uit dat de gever dat 'saai' vind? Ik persoonlijk word blijer van het geven van een gewenst kado.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader kon en kan van niks een geweldig Sinterklaascadeau maken. Een schitterende surprise, een geweldig gedicht erbij, en dan kon er goed gewoon een chocoladekikker in zitten ofzo. Dat is voor mij de essentie van Sinterklaas. Goedmoedig op de hak genomen worden in een gedicht (zoals dat hoort bij Sinterklaas), een mooie surprise die op zich al een cadeau is, en wat er dan in zit, is eigenlijk niet zo belangrijk, dan is een goedkoop aardigheidje al leuk.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Annapalona schreef op 22 oktober 2014 @ 10:59:

Als iemand een bon op wensenlijstje heeft staan maakt het dan uit dat de gever dat 'saai' vind? Ik persoonlijk word blijer van het geven van een gewenst kado.Nee, natuurlijk niet. Als het op een verlanglijstje staat, is het een ander verhaal. Dan ben ik blij als ik enkel een bon hoef te halen voor de liefhebber. Scheelt nadenken en winkelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven