Sinterklaasverhaal gezocht voor basisschool

16-09-2014 23:10 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Namens de basisschool zijn we met enkele ouders alweer druk bezig met de sinterklaasviering. Wie weet er nog een leuk, spannend, spectaculair verhaal hoe Sint dan moet aan komen op het schoolplein? En zou ook leuk zijn als je de kinderen er in de weken van tevoren alvast wat erop kunt voorbereiden op een passende manier. Luizenpieten en aankomst via luchtballon hebben we in de afgelopen jaren al gehad.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Doe es gek: op een wit paard
Wat dacht je van aankomen op het schoolplein, welkom van directeur en pakjes uitdelen?



Sint in een luchtballon? Waar moet het heen zeg...dat hij komt is al spannend genoeg.
Alle reacties Link kopieren
in een luchtballon??

dat moet een grapje zijn,

of had hij die om de hoek geparkeerd?



in dat geval een olifant deze keer.
Alle reacties Link kopieren
Tuorrebout; Sint kwam niet echt in een luchtballon maar kids werden weken van te voren wel hierop voorbereid. Kwam uiteindelijk in een koets. Leuk grapje voor de kids.
Alle reacties Link kopieren
Bestel hem op 5 oktober.
Alle reacties Link kopieren
oh dat zou ik als kind een enorme domper vinden,

verheug je je op een luchtballon en dan komt die niet..



zouden mijn kinderen ook van balen.
Bij ons hebben ze rust gebracht.... Geen apart verhaal...



Hou het eenvoudig en ga mee met het sinterklaas journaal.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet het persé spectaculair zijn? Juist nu met al die ophef lijkt mij een normale intocht met sint op zijn schimmel en gekke capriolen uithalende pieten mij meer dan leuk genoeg. En als je het dan toch spectaculair wilt, laat dan de pieten pepernoten gooien vanaf het dak van de school.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Ja, maak die kinderen helemaal gek.
Alle reacties Link kopieren
Op de school van mijn kinderen werd er regelmatig een spoor van snoep papier gevonden. Op een ochtend lag er een zwarte piet in school te slapen. Sinterklaas kwam per ambulance op school aan. Vraag me niet meer naar het verband want het is al minstens 10 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
Het sinterklaasjournaal is al spannend genoeg. Maak het alsjeblieft niet bonter want er zijn kinderen die hier echt helemaal van de leg raken in die tijd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lopend? Dan kunnen de kinderen Sinterklaas z'n schoenen knutselen en die in de klas zetten. Volgende ochtend een klein dingetje erin en natuurlijk een tekening van groene/gele/blauwe Piet op het bord.
Alle reacties Link kopieren
Op een regenboogpaard.

En met kleurpieten.



Kleurpieten is: gewone échte zwarte pieten, met kleurpotloodjes in hun zwarte krullenpruik.



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Auw, mijn



Moest dát nou echt, BGB ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Al heel vaak voorbij zien komen op basisscholen: Sinterklaas die vraagt of hij een paar nachten in de school mag overnachten, omdat hij in de buurt moest zijn. Een plek in de school inrichten als slaapkamer, met bed enz. En elke morgen kijken of Sinterklaas is geweest en wat er is veranderd. Dan gewone aankomst op school op 5 december of Sinterklaas in het bed, want hij heeft zich verslapen.

Wat mij ook grappig lijkt is als er een brief komt van een Piet waarin staat dat Sinterklaas een grote geheime wens heeft, zijn verjaardag eens vieren zoals dat in Nederland altijd op school gaat. Gewone aankomst met auto of wat dan ook, dan krijgt Sint een versierde muts op zijn hoofd en mag hij de klassen rond met een kaart en gelpennen en een traktatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 16 september 2014 @ 23:50:



Wat mij ook grappig lijkt is als er een brief komt van een Piet waarin staat dat Sinterklaas een grote geheime wens heeft, zijn verjaardag eens vieren zoals dat in Nederland altijd op school gaat. Gewone aankomst met auto of wat dan ook, dan krijgt Sint een versierde muts op zijn hoofd en mag hij de klassen rond met een kaart en gelpennen en een traktatie.Lief !!!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Maar het lijkt me voor kleuters en kinderen in groep 3 ook heel herkenbaar en niet spannend of eng. Ze vinden hun eigen verjaardag allemaal heel belangrijk. Misschien nog een cadeautje erbij (zelfgemaakt of iets lekkers) , zodat de Sint ook eens op zijn verjaardag een cadeau krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Een luchtballon

Bij ons kwam die gewoon het schoolplein op, paardje erbij, groep pieten. Klaar. Wat een gedoe tegenwoordig
quote:reisa1978 schreef op 16 september 2014 @ 23:50:

Al heel vaak voorbij zien komen op basisscholen: Sinterklaas die vraagt of hij een paar nachten in de school mag overnachten, omdat hij in de buurt moest zijn. Een plek in de school inrichten als slaapkamer, met bed enz. En elke morgen kijken of Sinterklaas is geweest en wat er is veranderd. Dan gewone aankomst op school op 5 december of Sinterklaas in het bed, want hij heeft zich verslapen.

Deze versie hebben ze hier een paar jaar geleden gedaan en was echt heel leuk. Alle kinderen stonden hem op te wachten buiten en toen kwam hij naar buiten in zijn pyjama.
Sint op school is door de school van mijn kinderen ooit zo spannend gemaakt dat onze dochter nachten lang niet geslapen heeft. Wij dus ook niet, dus hebben we haar de waarheid verteld. Ze was pas vijf, dus dat was best lastig!



Niet alleen dochter sliep slecht, nog meer klasgenootjes. Mag duidelijk zijn dat ik ga voor; doe maar gewoon. Sinterklaasjournaal werd hier ook niet gekeken.



Ik verlang terug naar het mysterie omtrent Sint van vroeger. Sint kwam aan in ons dorp en op de tv. We keken het één of het ander want het was tegelijk! Dan zagen we Sint nog maar sporadisch, want hij was niet dagelijks op drie netten op tv. Op vijf december kwam er een heuse nep Sinterklaas op school, en zonder dat iemand het zei, wist je dat dit een hulp Sint was! 's Avonds kwamen er pakjes. En dat was het!



Het Sint verhaal kon door je ouders zo spannend gemaakt worden als dat je als kind kon verwerken. Die hoefden geen rekening te houden met Sinterklaasjournaal, Slot Marsepeinstijn, of De Club van Sinterklaas! Je klasgenootjes zagen dit ook niet dus niemand praatte er over. De juf had ook geen lesprogramma dat aansloot bij het Sinterklaasjournaal, en toch hebben we warme herinneringen aan Sinterklaas!
Alle reacties Link kopieren
wat sandt zegt vind ik ook,

ik heb juist om die reden mijn kinderen ook al vanaf kleins af aan ingelicht dat het nep is, en dan nóg is het enorm spannend rondom sinterklaas tijd. Te spannend soms voor ze.



Ipv die hele zwarte pieten discussie zou ik veel liever een discussie hebben hoe we het allemaal wat minder kunnen maken. Dus drie keer per week sinterklaasjournaal ipv elke dag ( wordt hier elke dag op school bekeken! ) , en verder geen sint in alle andere programma's.

Al die extra intochten, sinterklaasfeesten en theater optredens die vermijd ik zelf wel.

O en ook wat later en wat minder dat spul in de winkel.



Maar goed, het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod dat realiseer ik me wel..Dus er is weinig aan te doen.
Te vroeg.
De Sinterklaas die te vroeg kwam, bedoel ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven