Slaapproblemen baby 1 jaar

02-10-2014 15:20 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



Wij hebben een zoontje van net 1 jaar. Vanaf 3 maanden sliep hij heerlijk door. Tot ongeveer een maand geleden. Hij werd ineens huilend wakker en was ontroostbaar. Alleen als we hem optilde en bij ons hielden viel hij weer in slaap en konden we hem terugleggen. Nu is het zelfs zo dat hij sinds 3 weken dan alleen nog maar doorslaapt tussen ons in.... Hij wordt de ene keer om 21.00 wakker en de andere keer is het 3.00 uur. Hij zit dan heel hard te huilen in zijn bedje.



Wat hebben we al geprobeerd:



- Nachtlampje

- Bedje verschoven

- Warmer aangekleed

- Lakentje weggehaald

- Pap fles

- Laten huilen ( na 5 min weer terug en neerleggen zonder iets te zeggen)



Onze oudste sliep ook heel slecht maar die gaven we zijn speen en hij sliep dan weer verder.



Hij ligt tussen ons in ook heel onrustig. Hij draait veel.

Er zijn net weer een paar tandjes doorgekomen dus we dachten dat is het maar hij blijft wakker worden. Een paar avonden terug heeft mijn moeder de kinderen naar bed gebracht omdat wij uit eten waren en zowaar heeft hij de hele nacht doorgeslapen. Kan het toch iets van verlatingsangst zijn? Als hij huilt dan is hij niet echt wakker, zijn oogjes zijn nog dicht. Zodra we hem op ons bed leggen draait hij op zijn buik en slaapt verder.



Ik hoop dat iemand misschien een tip heeft voor ons. We willen dat hij gewoon lekker doorslaapt. Overdag slaapt hij 2x 1,5 uur en dat gaat zonder problemen. Ook het inslapen is geen probleem.
quote:We willen dat hij gewoon lekker doorslaapt.

Het klinkt misschien flauw, maar zo gewoon is dat niet voor een kind van net een jaar. Heel veel kinderen van die leeftijd slapen niet door.

Als de dingen die je al geprobeerd hebt, niet helpen, zou mijn tip zijn je er maar gewoon bij neer te leggen. Dat maakt het een stuk dragelijker.
Alle reacties Link kopieren
Het is een fase. Vermoeiend, maar gaat vanzelf over. Heel veel kinderen gaan door periodes dat ze 's nachts wakker worden en/of onrustig slapen. Je ziel in lijdzaamheid bezitten en de koffie in bulk inslaan.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste van 18 maanden is in periodes ook enkele nachten per week wakker. Ik neem hem vaak bij ons in het grote bed. Als hij lang wakker blijft geeft een van ons een flesje melk.

Als oudste ook nog 's nachts erbij komt vanwege te warm, te koud, dorst of een mug... Dan vertrek ik naar het logeerbed. Dat is denk ik eens per maand.

Ik zou voor nu vooral de oplossing kiezen die de meeste slaap voor jezelf oplevert.
is gewoon een fase, hij droomt veel, leert nu veel nieuwe dingen overdag die hem onrustig laten slapen, wordt wakker....en beseft dat mama en papa er niet zijn! Ja dat is fftjes heel eng, want hij weet niet waar je bent en of je wel terugkomt, het besef dat je weg kan gaan maakt ze af en toe hysterisch en heel verdrietig.

Dit gaat nog wel eens vaker voorkomen en is heel normaal.



Dus denk niet te veel in de trant van hij moet doorslapen, maar meer hij heeft mij even nodig, dat is namelijk veel belangrijker
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is met 1 ook in ons bed beland omdat hij zo onrustig sliep en we er wel 10 keer op een nacht uit moesten.

Ook bij ons in bed gedraai en wakker worden nog een hele tijd, maar je hoeft er niet uit en dat scheelt in rust.

Bij de 2 jaar nu is het rustiger geworden. Dus het kan wel even duren.
Alle reacties Link kopieren
Het is meer even het horen dat er meer kindjes zijn die hier last van hebben. Doordat hij s nachts zo spookt is hij overdag moe. Dat is eigenlijk waarom ik wil dat hij weer lekker de nacht doorslaapt. We proberen hem overdag niet alle slaap in te laten halen. Wij komen wel aan onze rust en in je achterhoofd weet je dat het een fase is.



Bedankt voor de reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven