Sprookjeshof Zuidlaren wil sluiten !! :cry:

27-08-2014 11:01 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Update: Het blijft blijkbaar open !!!







Kom op, dat kan en mag toch niet ???

De leukste en betaalbaarste attractie in de buurt !



http://m.dvhn.nl/nieuws/d ... -regeldrift-11601773.html



De Sprookjeshof in Zuidlaren gaat eind dit jaar dicht. De reden is dat eigenaar Albert Tolner klaar is met de regeldrift van instanties.

De druppel is de sluiting van twee glijbanen vorige week, door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit. Het hek dat kinderen voor vallen moet behoeden is 1,10 meter hoog. Dat zou 1,30 moeten zijn. Tolner weigert dat aan te passen: ,,De kinderen gebruiken een kleedje als ze omhoog gaan. Die leuning hoger maken kan niet, want dan kunnen ze zich niet meer vasthouden. Dat is ook gevaarlijk.”

Daarvoor was er gedoe over twee attracties in de hal, een klimheuvel en een grote glijbaan, terwijl de nieuwe hal van de speeltuin onderwerp werd van een geschil dat tot de Raad van State reikte.



Het besluit om attractiepark, met bijbehorend café, restaurant en zalencentrum te sluiten viel de gemeenteraad van Tynaarlo dinsdag rauw op het dak. Wethouder Nina Hofstra (VVD) zei op de hoogte te zijn van de problemen. Een bemiddelingspoging van burgemeester Piet Adema (Christenunie) liep op niets uit.



Adema: ,,De Voedsel- en Warenautoriteit staat in haar recht. Het probleem ligt bij de keuringsinstituten. Daarvan zijn er twee. De een keurt de toestellen goed, de ander niet. Het feit is dat Tolner te goeder trouw is en zijn zaakjes gewoon voor elkaar heeft. Die dingen zijn veilig. Hij treft alleen net de instantie die het afkeurt. We hebben een poging gedaan tot nog een gesprek met de Voedsel- en Warenautoriteit, maar die was onwrikbaar.''



Adema vindt het net als Tolner opmerkelijk dat elders in Nederland twee dezelfde glijbanen staan, met eenzelfde hek van 1.10 meter. Die zijn wel goedgekeurd: ,,Ik kan niet anders concluderen dan dat we in Nederland een beetje zijn doorgeslagen. We moeten oppassen dat niet de formaliteit belangrijker wordt dan de situatie. Deze problematiek kom ik vaker tegen. Onder meer bij de regelgeving bij dorpshuizen. De vraag is of het om het kruisje of handtekening gaat of om wat er werkelijk aan de hand is?''
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Tsja, een bekend probleem waar we overigens zelf aan meewerken. Valt er een kind, dan krijgt de ondernemer een aanklacht aan zijn broek. Regels worden aangescherpt, en in dit geval word er ook nog met twee maten gemeten.



Lullig voor deze man.
Alle reacties Link kopieren
Vieze machtspelletjes :(
Wat ik ook jammer vind is dat de kleinere parken steeds minder goed hun hoofd boven water kunnen houden, mede door dit soort ongein.



Ik hoef met mijn kleuter en peuter niet naar de Efteling, en vind dat ook veel te duur terwijl ze in een park als Zuidlaren net zoveel lol hebben.
Alle reacties Link kopieren
Gaat nergens meer over.... Allemaal regeltjes regeltjes. Je mag straks niet eens meer een scheet op straat laten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken niemand met negatief commentaar over de Sprookjeshof.

Mensen met kleine kinderen gaan er juist heen omdat het overzichtelijk en veilig is.



Een hek van 110 centimeter, dat is bij mij borsthoogte.

Echt wel hoog genoeg om kinderen binnenboord te houden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Als ze eenmaal langer dan die 1.10 zijn hebben ze toch ook geleerd dat een hek er met een reden staat. Soms slaan we wel erg door in dit soort veiligheidsregeltjes.
Met zijn scheepje van Zuidlaren... De weg was recht, de regels zijn krom..
Super makkelijke oplossing; hek verhogen, trapleuning plaatsen.. Wat een zeikbal..
Snoesje mijn benen zijn 1,10;)
Alle reacties Link kopieren
Die eisen worden volgens mij gesteld omdat 'wij' dat willen. Als een kind van een speeltoestel valt wordt als eerste met een beschuldigende vinger gewezen naar de fabrikant/de plaatser/de gemeente/de beheerder etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:larva schreef op 27 augustus 2014 @ 11:23:

Met zijn scheepje van Zuidlaren... De weg was recht, de regels zijn krom..



Onze Brabantse vrienden wilden dolgraag dit beeldje zien. :-)



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op woensdag 27 augustus 2014 11:30 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="larva in "Sprookjeshof Zuidlaren wil sluiten !! :cry:"" class="messagelink">larva schreef op 27 augustus 2014 @ 11:23</a>:</b>

Met zijn scheepje van Zuidlaren... De weg was recht, de regels zijn krom..</div></blockquote>



Onze Brabantse vrienden wilden dolgraag dit beeldje zien. :-)



Hahaha ik wist niet eens dat er een zuidlaren bestond...
Dat zou jammer zijn, zeg. Mijn kinderen (en wij ook trouwens) vinden het daar heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het erg jammer vinden. Het is zo leuk daar! Ik geloof het alleen niet echt hoor, want die eigenaar is alleen maar druk aan het uitoefenen op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer zeg!

Leek mij leuk om later naar toe te gaan als we misschien zelf kinderen zouden hebben.
quote:nessemeisje schreef op 27 augustus 2014 @ 11:27:

Die eisen worden volgens mij gesteld omdat 'wij' dat willen. Als een kind van een speeltoestel valt wordt als eerste met een beschuldigende vinger gewezen naar de fabrikant/de plaatser/de gemeente/de beheerder etc.

Wij? Spreek voor jezelf.

Als mijn kind van een glijbaan afdondert, ondanks een hek van 1,10 m dan is het gewoon zijn eigen schuld, want hij weet donders goed dat je niet over een hek moet gaan hangen als je op een hoge glijbaan staat.

Als mijn kind gewoon netjes de trap beklimt, gaat zitten en naar beneden glijdt,maar zijn been openhaalt aan een uitstekende spijker, dan is het speelpark in gebreke.
quote:Starshine schreef op 27 augustus 2014 @ 12:35:

[...]



Wij? Spreek voor jezelf.

Als mijn kind van een glijbaan afdondert, ondanks een hek van 1,10 m dan is het gewoon zijn eigen schuld, want hij weet donders goed dat je niet over een hek moet gaan hangen als je op een hoge glijbaan staat.

Als mijn kind gewoon netjes de trap beklimt, gaat zitten en naar beneden glijdt,maar zijn been openhaalt aan een uitstekende spijker, dan is het speelpark in gebreke.





Ik dacht precies hetzelfde, je gaat toch niet klagen als je kind van een verder veilig toestel donderd door eigen 'schuld'.



Wij waren pas in een binnenspeeltuin waar zoon na een keer gewoon glijden schaafwonden op zijn blote (want korte broek) benen had. Daar heb ik wel wat van gezegd, ja die glijbaan was ook niet geschikt voor blote benen, bij mooi weer moesten ze er met matjes vanaf, maar die was het personeel vergeten neer te leggen. Dan klaag ik. Maar de keren dat ze vallen of zich zeer doen door eigen bravoure, onhandigheid en normaal spel dan hoort het er gewoon bij.
Nee! Dat zou echt heel erg jammer zijn, we gaan er altijd met plezier heen zeker nu ze dat overdekte stuk ook hebben kun je er bij regenachtig weer ook prima terecht.

Wellicht dat het wordt overgenomen door een ander.



Dan dat gezeik over die trapleuning...

volgens mij is die glijbaan pas vanaf 6 jaar dat ze er alleen af mogen, nou met 6 jaar weten ze heel goed hoe ze een trapleuning moeten gebruiken, of ie nu 110cm is of 130cm. Bovendien lijkt mij dat er vaker ongelukken/ongelukjes gebeuren als ze van die glijbaan afgaan dan dat er iets met de trap is.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn er een maand geleden nog geweest. Zo leuk daar, onze dochter had de dag van haar leven. Zou echt jammer zijn als het om deze reden zou sluiten. De trap en glijbaan zijn volgens mij echt heel veilig als je je gewoon aan de voorschriften houdt.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt er op dat er een overname komt.

De attracties zijn trouwens na een herkeuring wél goedgekeurd.



Fijn voor iedereen met kleine kinderen, Snoezekind is nu te groot, vindt hij, maar hij kan natuurlijk zijn nichtje van bijna drie jaar gebruiken als smoesje om toch te genieten.





http://www.dvhn.nl/nieuws ... blijft-open-12063723.html
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wel een tikkie raar: de man gilt om het hardst en als hij dan zijn zin krijgt gooit hij de boel in de verkoop.

Dat volg ik niet.
Wellicht is hij het gewoon spuug- en spuugzat, Suze. En/of heeft hij de cash hard nodig om de kosten van al die procedures te kunnen betalen.



Anyway: het lijkt er dus op dat het Sprookjeshof blijft bestaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven