Tips gevraagd voor kraamkado (meisje)

29-10-2010 16:35 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week is een vriendin van me bevallen van een meisje.

Nu gaan we (natuurlijk) op kraambezoek, alleen heb ik geen idee wat ik zal geven!



Ik ben nl. al een tijdje uit de kleine kinderen en vriendin heeft aangegeven dat ik haar maar moet verrassen...

Nu is het ook zo dat ze erg op merken gesteld is (als het maar duur is, vindt ze het goed) en iets anders snel te min vindt.

Ik ben dus ook een beetje bang dat wat ik ook geef, het niet goed genoeg zal zijn.

(mijn budget is niet zo heel ruim)



Heeft iemand een leuk idee voor een kado?

Wat vonden jullie bv zelf erg leuk om te krijgen/geven?
wat is een "niet zo heel ruim budget"?
Alle reacties Link kopieren
Een prentenboek, een zilveren armbandje, een muziekdoosje.

Ik was eigenlijk met alles blij. Als ze erg op merken gesteld is zou ik geen kleertjes kopen.
Alle reacties Link kopieren
Kleding. Zoek een leuk setje uit bij de H&M of Hema. Wibra of Zeeman hebben soms ook leuke setjes. En trek je niks aan of je vriendin van merk houdt. Ze zal het ongetwijfeld leuk vinden dat je met een cadeautje komt. Ze weet toch immers van je financiële situatie?



Wat ik ook heel erg leuk vond om te krijgen was een mooi voorleesboek. Een heel groot succes is een kubus. Is te krijgen van Woezel&Pip, Nijntje, enz.



En echt het allerleukst vond ik een lunch van een van mijn beste vriendinnen. Lekker belegde broodjes, sapje erbij.



Ach, eigenlijk had mijn beste vriendin ook niks mee hoeven nemen. Gewoon even gezellig kletsen hoeft niet met een cadeautje, al begrijp ik wel dat je graag iets wil geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar je woont, maar in Alkmaar is de Oilily outlet winkel. Kun je daar een piepklein t-shirtje kopen voor minder geld. Vriendin blij, jij ook blij.



(de prijzen zijn evengoed nog best pittig hoor, ik vind 20 euro voor een babyshirtje veel geld in elk geval)
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving zijn veel vintage (lees: tweedehands) kinderkledingwinkels waar ze voor nog geen 5 euro een setje van Mexx oid verkopen wat er echt nog heel goed uitziet, als nieuw zelfs.
Dan zou ik ook zeker niet met kleertjes aankomen. Merken kunnen behoorlijk prijzig zijn of je moet scoren in de uitverkoop. Moet zeggen dat ik bij de hema zelf altijd goed kan slagen voor kleding. Zeker voor dat kleine grut.



- voorleesboek Jip en Janneke

- voorleesboekje van Dikkie dik

- speelgoed voor als ze ouder is (ik vond het ideaal dat ik

dingen op zolder had liggen die ik kon pakken als ze even

wat ouder waren en dus ander speelgoed nodig hadden)

- kleding van Bakkeboe is ook ontzettend leuk en niet duur.

(
Sprookjesboek!

Of alle gedichten van Annie MG Schmidt.
Alle reacties Link kopieren
zo'n set om zelf gipsen afdruk van handjes en voetjes te maken. Heel leuk!!
Overigens moet ik zeggen dat ik voor kraamcadeautjes nooit een heel ruim budget gebruik. Voor familie tussen de 30 en 50 euro en voor vrienden rond de 20. Voor collega's zo'n euro 10 en voor de broertjes of zusjes ook nog een kleinigheidje van de zeeman ofzo.
Alle reacties Link kopieren
kleding, ook met een wat grotere maat,

rompertjes,

luiertaart (kan heel goedkoop zijn)

zwitsalpakket (wat duurder)
quote:Poloppie schreef op 29 oktober 2010 @ 16:48:

zo'n set om zelf gipsen afdruk van handjes en voetjes te maken. Heel leuk!!Helemaal niet leuk. Je moet best hard rossen om een afdruk te krijgen. Nu zijn die van mij wel wat gewend wat dat betreft, maar dit ging mijn kinderen zelfs te ver.
En idd, als er een broertje of zusje is, vergeet díe niet.
quote:Appelsientje schreef op 29 oktober 2010 @ 16:43:

Ik weet niet waar je woont, maar in Alkmaar is de Oilily outlet winkel. Kun je daar een piepklein t-shirtje kopen voor minder geld. Vriendin blij, jij ook blij.



(de prijzen zijn evengoed nog best pittig hoor, ik vind 20 euro voor een babyshirtje veel geld in elk geval)





Maar waarom zou ze daarheen 'moeten'? Ik bedoel: waarom moet het iets van een merk zijn, wordt het dan meer gewaardeerd ofzo? Ik snap deze posting niet zo.



Edit: ik snap 'm. Nou, van mij had ze de pot op gekund, echt waar. Koop lekker een boek. Al vraag ik me af of ze dat zal gaan waarderen.
Alle reacties Link kopieren
Een leuke spaarpot met alvast wat geld erin.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Kleertjes zou ik niet doen, heb het bij kennissen van ons gezien (ook heel erg op merk belust). Ze kregen de meest schattige en leuke setjes, maar alles moest wijken voor de enorme hoeveelheid merkkleding die ze zelf al hadden aangeschaft.



Ik zou een mooi boek doen. Ieder kind heeft recht op een klassiek sprookjesboek, een boek van Annie M.G. Schmidt, of een prentenboek van Eric Carl, of een andere klassieker :-)



Met een boek kan je het zo duur maken als je zelf wilt, en je kan er een persoonlijke boodschap inschrijven.
Ik wil ook een motto
Maar wacht met schrijven tot ná het uitpakken
Ik koop altijd een met water gevulde bol met een visje er in, is van een merk, maar het is alweer even geleden dat ik hem voor het laatst heb gekocht. Ik heb er altijd succes mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 29 oktober 2010 @ 16:53:

[...]





Helemaal niet leuk. Je moet best hard rossen om een afdruk te krijgen. Nu zijn die van mij wel wat gewend wat dat betreft, maar dit ging mijn kinderen zelfs te ver.Tja, het idee leek me leuk..de uitvoering dus niet zo...
quote:Poloppie schreef op 29 oktober 2010 @ 17:02:

[...]





Tja, het idee leek me leuk..de uitvoering dus niet zo... Idéé is ook leuk, zag het al helemaal voor me.
Als je toch iets van kleertjes wil geven kan je ook mooie rompertjes geven. Die gaan onder de (merk)kleding en dat kan altijd.
Misschien wil ze rompers van Petit Bateau?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Kaatjuh en alle anderen die een leuk en (nu nog) origineel kraamcadeau zoeken. Ik heb het!



Vroeger toen ik klein was had ik een kinderbestekje met mijn eigen naam erin. Niet zo'n plastieken maar van edelstaal. Deze verkopen ze tegenwoordig ook weer bij de juwelier maar dan van nijntje of met eendjes of beertjes etc... die kun je dan laten graveren met de naam van het kindje erin. Kosten inclusief graveren ongeveer ¤25



Ik geef het altijd als kraamcadeau en de ouders zijn er altijd superblij mee (en de kinderen later ook).



Succes!!!
Bestekjes zijn inderdaad leuk. Mijn beide dochters hebben er allebei 2, dat dan weer wel.
quote:talietepiet schreef op 29 oktober 2010 @ 17:14:

Hoi Kaatjuh en alle anderen die een leuk en (nu nog) origineel kraamcadeau zoeken. Ik heb het



Vroeger toen ik klein was had ik een kinderbestekje met mijn eigen naam erin. Niet zo'n plastieken maar van edelstaal. Deze verkopen ze tegenwoordig ook weer bij de juwelier maar dan van nijntje of met eendjes of beertjes etc... die kun je dan laten graveren met de naam van het kindje erin. Kosten inclusief graveren ongeveer ¤25



Ik geef het altijd als kraamcadeau en de ouders zijn er altijd superblij mee (en de kinderen later ook).



Succes!!!Vind ik wel heel erg afhangen van de relatie met de ouders. Moet wel een héél goede vriendin zijn dan, vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven