Tips voor uitbakeren?

28-08-2014 11:47 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames



Mijn dochter is 3 maanden en lag altijd ingebakerd. Inmiddels is dat alleen nog maar s nachts. Overdag ligt ze in een slaapzak en dat gaat helemaal goed.

Nu adviseerde cb om s nachts ook te gaan afbouwen omdat ze draaipogingen doet.

Het lukt alleen totaal niet. Drama's s nachts.

Ik heb nog niet geprobeerd om 1 arm los te doen, dat wil ik van de week gaan proberen maar heb er een hard hoofd in.

Heb ook een puckababy om d'r al wat meer armvrijheid te geven maar ook dat lukt niet.



Heeft iemand nig meer tips? Is het gewoon een kwestie van doorzetten?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat deels inbakeren gevaarlijk is (omdat er dan iets kan verschuiven) en er dus geen tussenweg is helaas. Of je moet overstappen naar zo'n Puckababy idd, maar ja, dan moet ze eerst daaraan wennen en over een paar maanden weer aan een gewone slaapzak.... Ik denk kwestie van doorzetten iig. Heb er zelf indertijd ook mee geworsteld, maar uiteindelijk waren ze er in een paar nachten aan gewend. Succes!
Probeert ze ingebakerd te draaien? Ligt ze wel strak genoeg gebakerd dan?

Mijn kinders hebben tot 8 maanden gebakerd geslapen zonder problemen.



Eén arm zou ik niet doen, dan maar helemaal los.
Alle reacties Link kopieren
1 arm los raden ze aan op het cb en op www.inbakeren.nl



Ja ze ligt erg strak ingebakerd maar ze probeert al op d'r zij te draaien.



Misschien dan gewoon doorzetten :(
Hier was het na de puckababy ook drama. Met 4 maanden eruit, tot 15 maanden liggen spoken 's nachts. Al die jubelverhalen op de site geloof ik dus niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Hier super ervaring met Swaddle Me. Is niet zo heel strak, kleine man wurmde er op een gegeven moment een arm uit en korte tijd later de andere. Toen was de stap naar de slaapzak met mouwen (zonder was een brug te ver) zonder problemen te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een swaddle me.



Misschien moet ik een slaapzak met mouwen proberen.
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon was een drama wat uitbakeren betreft. Echt totale paniek, gillen, schreeuwen en spugen van ellende. Uiteindelijk hebben we hem ingebakerd tot hij 8 maanden was, gewoon omdat er anders niemand sliep. Het uitbakeren is gelukt met de Combisleeper van LittleCompany. Dat is een vrij zware, dikke slaapzak. Hij kon daardoor minder makkelijk zijn armpjes bewegen (en hij maaide enorm, dat veroorzaakte ook een deel van de paniek). We hebben hem met 8 maanden in die slaapzak gedaan en een knuffel in zijn ene handje en een doekje in zijn andere handje gegeven. Hij sliep dan met zijn knuistjes tegen zijn gezicht aangedrukt, waardoor hij toch het gevoel van begrenzing had. Hij ging toen ook vrij snel op zijn buik slapen, wat het probleem toen helemaal wegnam, omdat hij zich op die manier veel veiliger voelde.



Ik zou, als ik jou was, gewoon nog even wachten met uitbakeren. Ze is nog erg klein. Maar ik snap je zorgen als ze echt al probeert om om te rollen. Het is lastig, wij werden er ook vrij wanhopig van op een gegeven moment. Maar goed, wij durfden het risico van langer bakeren te nemen, ook omdat onze zoon gewoon niet rolde en ook geen enkele poging daartoe deed. Hij was aartslui wat dat betreft en zag er gewoon het nut niet van in. De eerste keer dat 'ie rolde was, hij rond de 9 maanden en toen zat hij al zelfstandig en kon ook al staan.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Een kind geeft zelf wel aan wanneer het eraan toe is om zich te "ont"-wikkelen.



Luister naar je kind, heb consternatiebureau wijzigt de koers toch wel drie keer per jaar, je doet het nooit goed.



Op de rug slapen, om en om leggen, op de buik leggen, dan is het advies weer op de rug slapen etc. .......
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wij hebben het inbakeren afgebouwd met een Joey Pouch, die kun je gewoon in NL bij een webshop kopen. Het is een los slaapzakje zonder armsgaten waarbij de hals met een rits en drukker vastzit. Zo kon zoon wel vast Wennen aan de lossere armpjes en kon hij ook bijv. Op zijn ingepakte handje sabbelen, maar hij kon zichzelf niet in zijn gezicht slaan of krabben. We hebben het zakje zo'n twee maanden gebruikt, toen vond hij een gewoon slaapzakje ook fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven