Uniseksnamen

24-10-2014 17:19 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van uniseksnamen?



Ik ben zwanger van de derde en als het een meisje is (we weten het geslacht nog niet), dan is Sam hier wel een erg grote kanshebber. Wij vinden dat echt een leuke en stoere naam voor een meisje.



Ik kan me echter wel voorstellen dat later wel eens gedacht zal worden dat ze een jongen/man is (niet als ze er zelf bij staat, natuurlijk, hoewel, dat weet je nooit ). Maar uit haar naam zal haar geslacht dus niet af te leiden zijn.



Ik hoor graag jullie meningen.
Alle reacties Link kopieren
Sam vind ik voor een meisje een hartstikke leuke naam, leuker dan voor een jongen eerlijk gezegd.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook veel leuker voor een meisje, voor een jongen zouden we het nooit kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Sam ook leuker voor een meisje dan een jongen!

Verder vind ik unisex namen heel leuk, ondanks dat het zonder aanwezigheid van het kind voor verwarring kan zorgen (zeg ik als basisschooljuf). Maar wat is nou de moeite om er even naar te vragen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op unisexnamen en vind Sam een hele leuke naam!
Ik ken een Samantha, iedereen noemt haar Sam.



De naam Sam vind ik ook leuk en stoer voor een meisje, maar voor mij ligt het verband met Samantha er te sterk in. En Samantha vind ik dan weer verschrikkelijk.
Ik heb zelf een uniseks-naam en ik vind het verschrikkelijk. Ik zou dan ook nooit zo'n naam kiezen voor mijn kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Waxine schreef op 24 oktober 2014 @ 17:29:

Ik heb zelf een uniseks-naam en ik vind het verschrikkelijk. Ik zou dan ook nooit zo'n naam kiezen voor mijn kind.



Voor zo'n reactie was ik dus een beetje bang. Ik wil mijn kind niet 'opzadelen' met een naam. Wat vind je er zo verschrikkelijk aan?



Oh en Samantha vind ik trouwens ook afschuwelijk. Maar ik vind Maximiliaan ook niet mooi, en Max en Maxime best te pruimen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel erg leuk, Sam, chris, Jos, Teun, Sjors.. Allemaal leuk.
Leuk als je dan een relatie hebt met iemand met dezelfde naam.



Kelly Hildebrandt + Kelly Hildebrandt
Alle reacties Link kopieren
Op haar werk zal ze door klanten aangeschreven worden met

Geachte meneer S.Mossel
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar dan toch officieel Samantha noemen, of haar een 2e naam geven. Je weet het nooit, maar als ze 1.88meter wordt, en 90kg weegt en een zware stem voor een meisje krijgt, dan zou ze wel eens blij kunnen zijn dat ze eenvoudig kan switchen naar een iets minder 'uniseks'-naam.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:mala8 schreef op 24 oktober 2014 @ 17:36:

Op haar werk zal ze door klanten aangeschreven worden met

Geachte meneer S.Mossel

Ja, ik weet dat die kans er dik inzit. Zou ze dat echt zo vervelend vinden?



Ik bedenk net dat we haar ook een tweede voornaam zouden kunnen geven, die dan niet uniseks is. Dus dan kan ze haar mails en brieven ondertekenen met Sam Marietje Mossel, dan zal toch wel duidelijk zijn dat ze een vrouw is? Sam voor een meisje is toch niet meer zo apart he.
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 24 oktober 2014 @ 17:39:

Ik zou haar dan toch officieel Samantha noemen, of haar een 2e naam geven. Je weet het nooit, maar als ze 1.88meter wordt, en 90kg weegt en een zware stem voor een meisje krijgt, dan zou ze wel eens blij kunnen zijn dat ze eenvoudig kan switchen naar een iets minder 'uniseks'-naam.



Crosspost dus. Samantha wordt het nooit ofte nimmer, en ook niet Samira of zoiets.



Een tweede naam, daar kunnen we eens over denken inderdaad. Ik was net zelf ook op het idee gekomen.



En dat ze 1.88m wordt met 90 kg lijkt me heel erg onwaarschijnlijk aangezien mijn vriend en ik allebei nogal klein en eerder tenger zijn. Maar goed, het kan natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als tweede naam een mannen naam.. Maar ben toch echt vrouw. Dus dat gaat ook niet altijd op.

Ik ken zo vijf meiden die Sam heten. Dus niet zo heel apart meer.
Een vriendin van mij heeft een bijzondere naam. Ik zou hem zelf niet uniseks noemen, maar velen denken daar anders over blijkbaar. Ze krijgt vaak reacties terug met 'beste heer'. Vooral tijdens sollicitaties zorgde dat nog weleens voor verassingen als ze kwam opdagen Ze zit daar totaal niet mee trouwens.



Een collega van mij heet Kim. Zij is van Aziatische komaf en heeft het ook vaak. Ik geloof dat zij er ook geen problemen mee heeft. Met het solliciteren heeft ze altijd een foto in haar cv toegevoegd trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het vooral andersom, jongens die Sanne, Anne en Kim heten.

Volgens mij hebben ze er geen last van, maar ze zullen wel altijd verkeerd worden aangeschreven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind unisex namen hartstikke stoer. Vriendin heet ook Sam, zij heeft er nooit problemen mee gehad. Mensen denken wel vaak dat het een afkorting is.
René Robin dus ook Sam, vind ik leuker voor een meisje dan een jongen..."jongensnamen" voor meisjes zijn hot and happening. ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat de reacties overwegend positief zijn.



Ik hoor ze in onze omgeving wel al afkomen als we nu een dochter zouden krijgen na twee zonen: 'Nu hebben ze een meisje, geven ze haar een jongensnaam!?!'
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuker als je een meisjesnaam afkort en het dan een jongensnaam is, dan al een " dubieuze " naam te geven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Leuk juist toch mossel? Drie jongensnamen maar 1 meisje :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:meesje2010 schreef op 24 oktober 2014 @ 17:53:

Leuk juist toch mossel? Drie jongensnamen maar 1 meisje :-)



Sam is geen jongensnaam, het is een uniseksnaam!



Maar goed, veel mensen vinden het wel nog echt een jongensnaam. Vandaar ook mijn dilemma.
Alle reacties Link kopieren
Sam vind ik geen uniseks naam. Het is gewoon een jongensnaam.

Je kind Samantha noemen en dat dan in het dagelijkse leven afkorten tot Sam snap ik dan weer wel hoewel Samantha toch wel een beetje een tokkie naam is.



Waarom niet gewoon een echte meisjesnaam kiezen. Er zijn er duizenden er moet er toch wel eentje bij zijn die jullie leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet de naam Sam aan een meisje geven.

Het is in mijn ogen niet echt een volledige naam voor een meisje. Zelfs voor een jongen zou ik liever kiezen voor bijvoorbeeld Samuel maar dan vind ik Sam nog wel gaan.

Voor een meisje vind ik Sam niet echt leuk behalve eventueel als afkorting van een langere naam zoals Samuela, Samantha, Samira, Samia...

Maar Sam als volledige naam vind ik nogal nietszeggend voor een meisje. Het is mij ook te jongensachtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven