Vakantie accomodatie gezocht! Met 15 maanden oude dochter!

23-04-2014 10:49 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello Ladies,



Ik ben nieuw hier, hoop dat iemand me kan helpen..



Even een vakantie-vraagje.. Wij willen in september met ons kleine meisje naar de zon (dan 15 maanden). Echter willen we niet te lang vliegen en omdat we in het Zuiden wonen graag vanaf Eindhoven vliegen. Dat komt dus neer op (Algarve/Mallorca/Zuid-Spanje).

Ik ben even benieuwd naar tips voor accomodaties.. Zie door de bomen het bos niet meer... En we hebben nogal wat wensen :



- Plaatsje aan de kust

- Minimaal 2 kamer appartement/bungalow

- Leuk zwembad/kinderbad

- Airco

- Loopafstand van leuk centrum (met winkeltjes en restaurantjes)

- Niet te massaal (geen grote torenflat)/vakantiepark of kleinschalig appartementencomplex spreekt wel aan.

-Liefst mogelijkheid voor logies/ontbijt (maar als winkels in de buurt zijn is dat niet per se een must)



Wie is er met kleine kinderen in een van deze landen geweest en heeft DE aanrader voor een goeie accomodatie? Liefst met link?

Hoeft geen pakketreis te zijn, wil ook best accomodatie/auto/vlucht los boeken...
Alle reacties Link kopieren
er zijn legio apparatementen te vinden in die landen.. Met kleintjes kan je goed terecht in spanje etc.. Kindvriendelijke landen..



Ik zou zeggen.. ga eens kijken op d reizen . nl ofzo..
Alle reacties Link kopieren
gran canaria: Parque Cristobal



wij hadden all in (en een kinderappartement, dus met badje, babybedje en kinderstoel), maar dat hoeft niet. ruime appartementen. goed eten, lekkere zwembaden. super speeltuinen en allemaal niet te groot. en bij de animatie mag je ook gewoon met je dreumes/peuter spelen.

's avonds melk halen bij de bar voor de pap vna de volgende ochtend.



het lag alleen niet aan zee.
Alle reacties Link kopieren
Menorca is leuk met kleine kindjes en er zijn heel veel kleinschalige bungalowparkjes. Weet allen niet of vliegen vanaf Eindhoven mogelijk is. Het is maar twee uur vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een reisbureau!!! Wij gaan nu in de mei vakantie en zagen ook door de bomen het bos niet meer. Uiteindelijk naar het reisbureau, onze wensen doorgegeven en de dag erna diverse accomodaties in verschillende landen ontvangen.



Uiteindelijk zijn we ¤ 1.000,- minder kwijt als dat ik deze reis via internet had geboekt.....
Waarom geen leuk chaletje in de Ardennen?
@itsmyempire: to vraagt zon en zee. Dat is nou niet echt de Ardennen...
En dan nu een inhoudelijke bijdrage! Uhm, eigenlijk heb ik die niet, ik zoek hetzelfde lees mee dus! Wij zitten nu bij eliza was here te kijken, eerder ook goede ervaringen mee. En kleinschalig!
Alle reacties Link kopieren
@emma95 Ons spreekt Menorca ook enorm aan, alleen helaas niet mogelijk vanaf Eindhoven.. En als ik naar Amsterdam moet heb ik in totaal zeker 2 uur langere reistijd, ook niet heel makkelijk met een kleintje...



@mikado123 Hoe ver is Gran Canaria vliegen? Volgens mij al snel 4 uur ofzo? Vinden dat wel ver met een klein meisje dat liever continue rondkruipt dan stil op schoot zit...



@missesjn Idd is Ardennen niet echt zonzeker, en dat willen we wel graag Hoop dat jij ook je gouden tip krijgt



Bedankt voor de tips zover , reisbureau ga ik ook doen als ik er verder echt niet meer uitkomt op internet.. Probleem is vooral het stukje kleinschalig en-of vakantiepark en dan op loopafstand van een leuk centrum. Vaak liggen die dingen in de middle of nowhere.. Wij gaan graag een hapje eten of winkeltjes bekijken en dan wandelend, niet in een hete auto of bus...

Soms vind ik iets en denk ik: dit is het! Bekijk ik Zoover en is er een transfertijd van 2 of 3 uur! Ook niet heel handig met een kleintje.. Maar ik wacht nog op goeie tips! Er zullen vast veel ouders zijn die goede ervaringen hebben!
Alle reacties Link kopieren
Ik was precies op zoek naar hetzelfde to, wij hebben nu een all inclusive resort( kleinschalig) geboekt in alcudia, Mallorca. Korte vliegduur, loopafstand van zandstrand, loopafstand van winkeltjes, speeltuin, animatie etc. Volgens mij heb ik de perfecte locatie gevonden, alcudia garden heet het. Enige min punt voor ons was de transfer tijd die 90 minuten duurt, niet echt lekker met een dreumes , dus wij gaan een auto huren, dan is het maar 45 minuten rijden..
Alle reacties Link kopieren
ja gran canaria is wel wat verder vliegen. wij gingen toen onze dame ruim 1 1/2 was, dus net wat ouder.



albufeira is ook een aanrader: wij zaten in clube albufeira. alleen in de direct omgeving niet veel te doen. half uurtje lopen van het centrum.



Op mallorca heb je vaak langere transfertijden, dat is op zich nog wel te overleven.



op Mallorca zaten we alcudia pins. top locatie, alleen wel kleine slaapkamers. en wordt volgens mij niet meer aageboden.



Al naar Kreta gekeken?
Alle reacties Link kopieren
ik ken trouwens het zoekdrama........ wij besteden er ook elkaar weer avonden aan. dit jaar is het spanje (ergens tussen valencia en barcelona) geworden. voldeed niet aan alle eisen maar wel veel.



Ik had op Cyprus ook een hele mooie gevonden: http://www.aliathonvillage.com/kids_facilities
Alcudia is leuk. Zeker doen!
Ik vind dat je wel moeilijk doet over niet te ver vliegen etc. Ze is dan 15 maanden. Waarschijnlijk slaapt ze de hele vlucht en anders vermaak je haar met ipad, een stickervel (met van die dikke stickers bij de action te koop) en andere action-meuk die je inpakt als cadeautje en elk half uur geeft.

Gewoon lekker een leuk appartement uitzoeken en niet moeilijk doen over de reistijd. Wij hebben onze dochter op die leeftijd meegenomen op een vliegreis van 10 uur en daarna nog een trasfertijd van 2 uur. Hoewel wij een heel bezig bijtje hebben en ik me van te voren echt wel druk maakte, was de reis echt een makkie. De jetlag was wat minder handig....
En vanaf brussel vliegen? Is dat geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook kunt doen is een huisje of appartement huren via Bellvilla of topictravel (er zijn vast nog wel meer aanbieders) en dan een auto huren.



Ah ik zie dat je dat ook wel wil.



Ik vind zowel Mallorca als de Algarve erg leuk. Lagos is een hele leuke plaats in de Algarve. Wij zijn daar met elizawashere geweest.

Maar dat was niet op loopafstand.

En alcudia is ook erg mooi.

Dat zijn wel aanraders.
Alle reacties Link kopieren
Check eens ikaros village op Kreta. Daar zijn wij geweest met onze dochter van toen acht maanden en gaan over een paar weken weer. De vliegtijd is 3 uur en 20 minuten vanaf Düsseldorf, maar Sudtours vliegt ook vanaf eindhoven naar deze bestemming.

De pluspunten.



Er zijn verschillende zwembaden (ook een binnenzwembad), personeel is supervriendelijk, er zijn familebungalows te huur (met twee slaapkamer en een woonkamer en een terras, gelegen op de begane grond met voor je appartement een grasveld) en het ligt maar een half uur met de taxi van de luchthaven. Stadje erbij waar je naártoe kan lopen (stadje heet malia, is niet bijzonder maar wel goed beloopbaar dus ) en anders huur je een auto en ga je een beetje touren (je kunt ook gewoon auto huren met autostoel en dan rijd je gewoon vanaf de luchthaven zo naar het resort toe. Wij nemen zelf de Tom Tom ervoor mee). Op kreta zelf zijn de afstanden natuurlijk ook niet groot). Het ligt aan de kust en heeft een eigen strand, met veel bedden en parasols. Er zijn ook steeds voldoende handdoeken beschikbaar.



Verder is er een speelding met glijbaan en een mooie ruimte waar kinderactiviteiten worden georganiseerd maar waar je ook met je kind kunt spelen en dan gebruik kunt maken van de dingen die er zijn.



Het is ons goed bevallen en ik ben zelf wat reizen betreft kritisch. Enige nadeel wat ik zou kunnen bedenken, is dat je niet zelf kunt koken. Ik zou iig echt even online kijken , ook voor de foto's en beoordelingen.



Sudtours en ArkeFly bieden deze accomodatie aan maar heb nu gewoon rechtstreeks geboekt en een losse vlucht erbij geboekt. Wij wilden namelijk een tweekamerappartement, begane grond en wat ruimer dan gemiddeld en dat boden deze organisaties niet (meer) aan voor deze periode. Prima telefonisch en per mail geholpen en ook prima aanbieding ontvangen.



Nog den toevoeging. Het is niet kleinschalig maar ook geen hoogbouw ofzo. Mij spreekt de parkachtige architectuur erg aan. Nadeel van kleinschalig vind ik dat je soms wel erg weinig voorzieningen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor alle tips! Ben zeker niet panisch over ver vliegen.. Zijn met dochter toen ze 3 maanden was ook 3,5 uur naar Griekenland gevlogen 😉 Maar inmiddels is ons meisje zo beweeglijk en wakker (slaapt op een hele dag hooguit 1,5 uur) dat ik het graag eerst op een kortere afstand wil proberen.. Maar ben bijna zeker dat als alles goed gaat we volgend jaar naar Griekenland gaan, allebei fan van dat land 😀

Bedankt dus ook voor de Kreta tip, heb m opgeslagen!



Lijkt erop dat ik inmiddels iets gevonden heb wat aan alle wensen voldoet op Mallorca.. Appartementen Elisa in Playa de Muro op Mallorca.. Denk dat ik wel rechtstreeks boek met huurauto, scheelt ook nog eens veel geld!

@missesjn misschien ook iets voor jullie?
Wij zijn naar het reisbureau gegaan. Kwam er ook niet meer uit. Wij gaan uiteindelijk naar salmakis beach in Turkije. Daar waren de vluchttijden fatsoenlijk en de transfertijd niet zo lang. En verder alles wat we wilden
Klinkt interessant, ga ook eens kijken!



Maar ver vliegen versta ik toch iets anders onder hoor , nieuw Zeeland en Australië, dat is ver!
Dat je niet te ver wilt vliegen, snap ik. Maar ik denk dat je jezelf wel erg beperkt door persé vanaf Eindhoven te willen vliegen.

Kies gewoon een leuke vakantieplek uit en als je vanaf Schiphol moet vliegen, so be it!
quote:missesjn schreef op 24 april 2014 @ 10:59:

Klinkt interessant, ga ook eens kijken!



Maar ver vliegen versta ik toch iets anders onder hoor , nieuw Zeeland en Australië, dat is ver!

Ik reageer nu even iets uitgebreider meer tijd nu haha! Ik heb me echt rotgezocht. Plan was griekenland, maar dat bleek toch aardig prijzig nog. En bv naar kreta kwam telkens een terugvlucht om 00.30 uit. Dat leek me geen goed plan met dochter van dan 2,5 jaar. Ik zocht dus echt iets met vluchttijden overdag of vroeg in de ochtend eventueel. Nu is de heenreis om 6.45 en terug om 12.15, dat vind ik wel te doen met dochter. Verder was mijn eis ook een familiekamer, zodat dochter gewoon kan slapen en wij nog ergens rustig kunnen zitten. Familiekamer kwam alleen vaak veel duurder uit. Ook wilde ik geen lange transfertijd, want ze zit al een paar uur in het vliegtuig en dan nog eens 2 uur in een bus leek me niet heel handig.

Nu dus uitgekomen in Salmakis beach. Krijgt goede recensies overal, lees op zoover alleen maar dat het eten zo goed is enz. Dat durf ik dus wel aan. Familiekamer, 8 dagen, prive-strand bij het hotel, binnenzwembad en een buitenbad met peuterbad, all inclusive, speeltuintje bij het hotel, Bodrum vlakbij (taxibootje gaat zelfs vanaf het hotel), alles wat we wilden. We zijn nu rond de 2100 euro kwijt voor 3 personen. Dochter kost volle pond qua vlucht, bij arke betaalden we halve prijs voor haar voor de accomodatie. Dat was bv bij sunweb gewoon ook volle mep. We gaan begin september trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven