Veiligheidsnet trampoline bevestigen

16-09-2014 16:03 17 berichten
Ik heb zojuist een trampoline gekocht via mp. Deze heb ik nu helemaal opgezet en moet nu alleen nog het veiligheidsnet vastmaken. Ik heb 6 palen, waaraan ik bovenaan het net vast maak. Dit is gelukt. Maar dan? Het net moet onder de rand komen, onder dat kussen door zeg maar. Er omheen past nl niet. Ik heb 5 lange veters erbij gehad en die man zei dat je die door het net moet rijgen. Maar waar maak ik het precies aan vast dan?

Ik heb wat foto's voor uitleg



Trampoline :







Net zoals het onder de groene rand ligt nu :







Touwtje waarvan ik er dus 5 heb :







Bevestiging bovenaan aan de palen :







Wie kan mij simpel uitleggen hoe ik dit ga doen? Ik heb het geprobeerd met een stukje touw zigzag er doorheen en dan gewoon onder de veren knopen. Maar dan blijven er stukken waar het net vrij los zit en ik ben bang dat dochter dan in het net valt en zo over de rand kiepert met net en al.
Maar het net zit nu toch onder vast, of zie ik dat niet goed? Wij hebben het net zo, maar zonder veter, die zat er bij ons niet bij.
Hij zit niet vast onder de rand, ligt er gewoon los onder. Als ze er tegenaan valt, schiet het zo onder de rand vandaan. De rand zit verder ook niet vast, alleen geklemd tussen de palen van het net en het frame. Maar dat hoort volgens mij zo, want met dat net erom kunnen ze toch niet bij die rand verder. Ik zat al te denken om het net vast te zetten aan de veren, dus de haak van de veer die in het springdoek gaat, ook door het net halen. En dan om en om een veer ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Hier zou het in moeten staan: www.gameonsport.nl/pdf/Ma ... -Set-Round-2014-NL-hr.pdf
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Ow duh....er is gewoon een handleiding
In die handleiding is het een ander soort net zie ik. Dat is er 1 die helemaal om de hele trampoline heen gaat en die zet je dan met clips vast. De mijne kan er niet helemaal omheen, maar moet onder die groene rand door.
Alle reacties Link kopieren
Is het net van een ander merk?
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Je rijgt de veters door het net en om de veren, het net valt dan binnen de rand.
Door die driehoekjes bij de veren.
Ah, door die driehoekjes! Heb hem nu al vastgemaakt dmv het net op een paar punten aan de haak van de veer te maken en dan die haak weer in het driehoekje te hangen en weer te bevestigen aan het frame. Maar ga het onthouden voor de volgende keer, want ik heb niet het idee dat dit heel goed is voor het net

Geen idee of het net van een ander merk is.
Die van ons zit ook met haakjes vast. Net kan wel wat hebben, hier zijn ze er al meerdere keren tegenaan gevallen.
Als je onder de groene rand kijkt, zit daar nergens een etiket? Misschien staat daar een typenummer op en kun je de goede gebruiksaanwijzing erbij Googlen?
Ik heb geen etiket gezien, maar ook niet echt op gelet. Het net zit nu iig stevig vast, dochter heeft er de hele middag verder op staan springen en na het eten ook weer ik laat het voor nu maar gewoon zo, werkt prima want ze is er al tegenaan gaan hangen en bleef goed zitten.
Een trampoline hier op kantoor heeft hetzelfde systeem (overigens geen Game On Sport maar een Hi-flyer van Etan), dus ik heb even een foto voor je gemaakt:



http://www.trampolineplez ... oads/2014/09/IMAG1735.jpg



De veter rijg je door gaatjes onderaan het veiligheidsnet en door de metalen haken die aan de springmat zitten. Als de veter bijna 'op' is, knoop je hem met een paar knopen stevig vast aan een haak van de springmat en gebruik je een nieuwe veter om verder te gaan.



Je kunt overigens het beste bij de opening beginnen (en eindigen) met vastmaken, anders gaat deze naderhand niet ver genoeg meer open (en trek je de veter na verloop van tijd misschien kapot).
Dank je voor de foto! Ik zat al te klooien met die veter, omdat ik de uiteinden van 1 veter aan elkaar wilde knopen. Maar dat moet dus niet als ik hem na de winter weer op zet straks, ga ik het zo doen! Voor nu laat ik hem tussen de veren zitten, heb ontzettende spierpijn in mijn arm van het trekken aan die veren
:-)



Btw, mocht je nieuwe/extra veters nodig hebben, stuur even een berichtje, dan stuur ik ze gratis naar je op.
Volgens mij kom ik met die 5 wel rond ze zijn aardig lang. Maar bedankt voor het aanbod!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven