Voedingsperikelen, wat moet ik doen?

23-09-2014 14:14 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,



Bij het cb loop ik met mijn vragen een beetje vast, dus ik waag hier nog maar eens een poging!



De voeding bij mijn dochter van nu 14 weken is en blijft een gedoe.

Eerst kreeg ze bv, maar daar moest ik om medische redenen mee stoppen. Daarna gaven we haar standaard fv, waarvan ze enorm ging spugen.

Toen werd ons geadviseerd ar comfort te gebruiken. Dat werkte prima tegen het spugen, maar ze liep er helemaal door vast; ze kon niet meer poepen. Vooral in de nacht veel huilen van de buikpijn.

Toen moesten we omneo maar proberen. Dat werkte prima voor de ontlasting, maar je raadt het al; ze ging weer spugen. Op zich is dat spugen niet erg, maar ze verslikt zich daar in de nacht in haar slaap heel vaak zo in, dat ze helemaal in paniek raakt.



Daaropvolgend moest er jhbpm in de voeding. Dat hebben we geprobeerd (niet eens de maximale dosis), maar daar krijgt ze week enorme buikpijn van (ook in de nacht ).



Kortom, sinds haar geboorte slaap ik gemiddeld drie a vier uur per nacht en ons meiske heeft overal ongemakken van. Wat zouden jullie doen?



Heel erg bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Dring je niet te veel aan met de fles waardoor ze meer binnen krijgt dan er in haar maagje past waardoor ze gaat spugen.



Eventueel meer en wat kleinere flessen proberen als ze toch honger heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ja daar heb ik ook aan gedacht. Voor haar gewicht mag ze nu vijf keer 180 ml. Maar dat is geen doen joh. Ze krijgt nu alleen 's ochtend 180 en de andere vier voedingen gewoon 150. Ze huilt ook niet vaak om de fles, dus die 180 is helemaal niet nodig nog.
Alle reacties Link kopieren
Nutriton werkte bij ons erg goed tegen het spugen
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry. Johannesbroodpitmeel heb je al geprobeerd.



Lactulose gebruikten wij als ze een paar dagen niet gepoept had. Mag gewoon aan baby's worden gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend voor jullie.



Klein tipje: in de speen van de fles knijpen, daarna omdraaien en voeden. Daardoor is de fles een beetje vacuüm, waardoor de melk er moeilijker uitkomt en baby's minder snel spugen. Raadde onze lactatiekundige aan, zelf nog niet geprobeerd...
Alle reacties Link kopieren
En als je meer flesjes geeft waar slechts bv 100 ml in zit?

Mijn zoon is ook 14 weken en die krijgt nog bv, maar veel meer voedingen. Dus waarschijnlijk kleinere porties.
Hier hetzelfde gehad destijds en wij zijn toen idd de flessen weer erg gaan verkleinen. En dan per 2 weken ophogen met 10ml per keer ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel n idee van die kleinere flesjes. Dat ga ik eens uitproberen. Bedankt voor jullie reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven