Voor 1 jaar kunnen lopen en zindelijk zijn?

12-07-2014 22:28 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ja mijn schoonmoeder kwam vanmiddag met het gegeven dat haar zoon, mijn man , met 1 jaar al zelfstandig kon lopen en ook al zindelijk was. Tja daar zet ik grote vraagtekens mij. Ik geloof het niet.

Mijn man zegt nu dat ik toch niet denk dat mijn schoonmoeder liegt...?!
Alle reacties Link kopieren
Lopen...okè. Zindelijk? Dan mag ze wel eens cursussen gaan geven, want dat is écht knap!
Alle reacties Link kopieren
Ach ja. Een en ander wordt overgeromantiseerd door de jaren heen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Lopen geloof ik idd wel maar dat zindelijk zijn lijkt me sterk...
Ik geloof absoluut niet dat een kind van nog geen 1 al zindelijk kan zijn! Dat is nog een baby man. Ik snap dat mensen willen pronken, maar dit slaat nergens op.



Mijn nichtje liep op haar 1e verjaardag dus er zijn hele vlotte kindjes.
Alle reacties Link kopieren
Zaker worden vergeten, herinneringen mooier gemaakt.

Laat het gaan, geen zeik om maken.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Lopen kan.

Zindelijk lijkt me sterk.



Lopen achter een loopwagentje en aangeven wanneer je moet plassen maar nog wel een luierdragen lijkt me realistischer.
Been there, done that, got the T-shirt.
Je schoonmoeder was vast heel zindelijk, die ving alles op, door de hele dag op het kind te letten!
Lopen is niet zo gek, zindelijk voor de eerste verjaardag daar zou ik even het krantenknipsel van opvragen, want dat is zo knap, hebben ze vast in de krant gezet!
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon liep met 7 weken en was na drie maanden al zindelijk. Dag en nacht hé!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Zulke teksten komen me wel bekend voor. Evenals de stellingen dat wij vroeger nooit huilden, nooit ziek waren en altijd ons bord leeg aten.

Volgens mij vergeet je dingen ook door de jaren heen, maar laat dat je schoonmoeder niet horen gewoon met een korrel zout nemen en niets van aantrekken.
Alle reacties Link kopieren
Los lopen kan zelfs al vanaf 9 maanden, als je een ultrasnel kind hebt. Maar zindelijk met 12 maanden, dat kan volgens mij niet.
Alle reacties Link kopieren
Idd opgepoetste herinneringen, en vroeger werden kinderen gewoon al heel jong zeer regelmatig op het potje gezet. Als je dat maar vaak en lang genoeg doet zal een kind vast wel regelmatig in dat potje piesen en poepen. Dat dat niets met zindelijkheid te maken heeft, hé, kniesoor die daar op let.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Dat je schoonmoeder het zo brengt vind ik nog wel te verklaren (alles mooier maken dan het was) dat je man het echter voor waar aanneemt
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Zo heb ik als kind bijvoorbeeld nooooit driftbuien gehad.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je schoonma je man gewoon 24/7 op het potje had zitten. Lopen kan idd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder zegt het ook, over mijn broer en mij. Dat zindelijk zijn. Lopen rond je eerste verjaardag is niet heeeeeel uitzonderlijk toch? Ik denk dat ze het niet mooier heeft gemaakt dan dat het is. Ik denk wel dat ze toendertijd de kinderen gewoon heel veel op een potje of de wc zetten. Waardoor je als kind dus snel zindelijk bent, maar niet uit jezelf zeg maar. En zo kweek je ook nog kinderen met 'kleine' blaasjes.
mijn schoonmoeder beweert dat ze uit zichzelf zindelijk werd met 11 maanden. Omdat ze het vies vond, die luier ...

Ik denk ook dat ze dat in volzinnen met haar ouders communiceerde, terwijl ze vanaf het potje zelf de zijwieltjes van haar fietsje afhaalde. Andere tijden he.
Alle reacties Link kopieren
Met 1 jaar. Bedoelen ze dan niet gewoon in het jaar dat je man 1 was. Dus dat kan ook nog 23 maanden oud zijn. Toen was hij immers ook nog 1 jaar. Mijn moeder beweert het ook over mijn zindelijkheid. Nou liep mijn kind toevallig wel met 1 jaar (rond haar eerste verjaardag). Maar zindelijk echt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73 schreef op 12 juli 2014 @ 22:35:

Denk dat je schoonma je man gewoon 24/7 op het potje had zitten. Lopen kan idd.Lopen terwijl je 24/7 op een potje zit lijkt me dan weer heel lastig.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt schreef op 12 juli 2014 @ 22:32:

Je schoonmoeder was vast heel zindelijk, die ving alles op, door de hele dag op het kind te letten!Dit. Mijn schoonmoeder zegt ook dat mijn man al met 8 maanden zindelijk was. Navraag leert dat er toentertijd in Turkije geen luiers voor grotere baby's beschikbaar waren. En aangezien alle moeders toch thuis waren bij de kinderen, gingen ze gewoon elk uur op een potje. En ja na een tijdje ben je dan klokzindelijk. Dat is niet hetzelfde als wij verstaan onder zindelijk.
if we all light up, we can scare away the dark...
Er zijn zelfs verhalen van baby's van een paar maanden die "zindelijk" zijn. Je kan schijnbaar zien aan een baby wanneer ze moeten plassen/poepen. Daar kan je dan op inspelen door ze boven de pot of het toilet te houden. Tja, of je dat zindelijk zijn kan noemen....in mijn ogen niet
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder zei altijd dat mijn zus en ik poep zindelijk waren met 6 maanden. Nu ik zelf een baby heb toch maar eens gevraagd of dat wel klopte.... Nou blijkt dus dat mijn moeder zo een strak schema hanteerde dat zus en ik dan rond een bepaalde tijd moesten poepen, op dat moment zette zij ons dan op een potje. Ja... Dat noem ik zelf niet zindelijk!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, volgens mijn moeder was ik ook al ruim voor mijn eerste verjaardag zindelijk. Vind je het gek, ik kreeg gewoon geen luier om maar werd regelmatig op de po gezet
Alle reacties Link kopieren
Ik liep met 11 maanden en was met 18 maanden overdag zindelijk (met 2,5 jaar s'nachts), maar hoe mijn ouders dat voor elkaar kregen is mij een raadsel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven