Voortdurend verstopte neus, maar geen snot

23-07-2014 19:05 22 berichten
Mijn dochter van bijna 6 heeft constant een verstopte neus, maar eigenlijk geen snot. Ze heeft geen zakdoek nodig, er loopt geen snot uit haar neus. Ze hoest ook niet.



Overdag is er niet zoveel aan de hand. Aan het einde van de dag (16 a 17 uur) begint het zo'n beetje tot de volgende ochtend. Ze vraagt constant om neusspray.



Ik dacht steeds dat het gewoon haar manier van verkouden zijn is, maar nu vraag ik me af of dat kan.



Heeft iemand hier ervaring mee of een idee erover?
Vraag de huisarts om een neusspray tegen allergie. Dat helpt.
Ja maar dan moet je toch wel zeker weten dat het een allergie is? Gewone neusspray helpt ook.
quote:fietsmevrouw schreef op 23 juli 2014 @ 19:08:

Ja maar dan moet je toch wel zeker weten dat het een allergie is? Gewone neusspray helpt ook.Lijkt me dus een uitstekende reden om de HA te bezoeken.
Ja dat word het waarschijnlijk wel Troelalaatje. Ben toch ook benieuwd of mensen er ervaring mee hebben hier.
Alle reacties Link kopieren
Geef je haar al lange tijd achter elkaar neusspray?
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Dance, we geven haar, als ze last heeft van die verstopte neus, vaak zoutoplossing of xylo-dinges. Maar ik weet dat je die maar een week achter elkaar mag.



We zijn nu even helemaal gestopt met neusspray om ook eens goed te kijken wanneer het nou precies verstopt is. Het fluctueert ook erg. De ene dag weinig last, de volgende dag meer. 's nachts sowieso meer last.
Alle reacties Link kopieren
Wat dance08 zegt. Slijmvliezen wennen als het ware aan neusspray en dan slinken ze niet meer zonder.
Alle reacties Link kopieren
Overigens geldt dat alleen als er xylomethazoline inzit.
Bij mij is het tussenschot in m'n neus scheef, waardoor m'n neus supervaak verstopt zit. Nauwelijks snot, maar toch verstopt
Een constant dicht zittende neus duidt vaak op een allergie. De huisarts kan je een neusspray voorschrijven die wél weken achtereen mag worden gebruikt i.t.t. de Otrivin sprays.
Alle reacties Link kopieren
Laten testen op o.a. hooikoorts, ik zit ook dicht, nies me regelmatig suf maar ik nies kurkdroog.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Even een inbreek-vraag aan Pelikaan, want ik heb een beetje hetzelfde probleem. Als je het neusspraygebruik dan staakt, slinken de slijmvliezen dan weer of is de schade voor altijd ?
Ze niest niet...
Alle reacties Link kopieren
Evangeline, je moet afkicken. Schade is niet permanent maar je zult een tijdje met een verstopte neus moeten rondlopen. En volhouden. Evt. eerst één neusgat en dan de ander, ik zou gewoon cold turkey in één keer stoppen.
quote:fietsmevrouw schreef op 23 juli 2014 @ 19:43:

Ze niest niet...Hoeft ook niet. Ik nies ook niet maar heb maandenlang met ongeveer dezelfde klachten als jouw dochter rondgelopen. Me sufgespoten met otrivin en kinderotrivin (minder sterk). Uiteindelijk toch aangegeven bij de dokter die me becotide spray heeft voorgeschreven. Werkt fantastisch. Twee kleine putjes per dag en ik had nergens last meer van. Overigens is de verstopte neus vanzelf weer overgegaan na een tijdje.
Kadanz, en weet je ook waar je allergisch voor bent eigenlijk?
Dochter heeft nog steeds bijna elke dag last van een verstopte neus. Het begint vaak rond een uur of vijf. Dat vind ik zo vreemd. En 's nachts heeft ze ook last. De ene dag erger dan de andere.



Van de huisarts hebben een drankje gekregen wat moet helpen als het een allergie zou zijn. Dat gaan we nu drie dagen uitproberen.......



Als ze allergisch is, vraag ik me af, waarvoor dan. Als het meestal pas aan het einde van de dag begint. Of zou het op dat moment meer bij haar opvallen??
Huisstofmijt zou bijv kunnen. Wat voor beddengoed heeft ze? Hoe vaak maak je haar slaapkamer schoon? Of op een andere hoek; staat er een plant in haar kamer? Wat voor wasmiddel (voor beddengoed) gebruik je? Hebben jullie huisdieren?



Mijn hooikoorts klachten nemen ook altijd in avond/nacht toe.



Maar voordat je alles op zijn kop gooit, lijkt get. me goed om eerst te kijken wat de medicatie doet. En ik vroeg me af, kan een vergrootte neusamandel ook dit soort klachten geven?
Alle reacties Link kopieren
Offtopic: bij de apotheek kan je ook een variant van otrivin (eigen merk) krijgen die maar een kwart van de werkzame stof bevat (dus de helft van de kindervariant). Dat helpt net zo goed als de gewone otrivin, waar ik overigens bloedneuzen van krijg.



Ontopic: inderdaad niet te lang die neusspray gebruiken met de werkzame stof erin, liever een keer teveel langs de huisarts dan te weinig toch?
Horizon, ze heeft katoenen beddengoed. Maar die verstopte neus begint al om vijf uur voordat ze uberhaupt in haar slaapkamer is.
De neusspray zijn we al helemaal mee gestopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven