Vriendin van oppas ook betalen?

25-10-2014 10:35 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond gaan we een avondje uit en mijn nichtje van 15 komt oppassen.

Ik betaal haar 5 euro per uur.

Ze hoeft de kinderen niet in bed te leggen, kan op de bank films kijken en ik zorg voor genoeg vreetwerk, drinken en de afstandsbediening.

Ze neemt een vriendin mee.

Is het dan gebruikelijk dat je haar ook betaalt?
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Nee natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Zeker niet
Alle reacties Link kopieren
Nee lijkt me niet.
Nee.



Ik pas zelf op en soms komt er een vriendin of m'n vriend langs. Die krijgen niets. Is ook niet gebruikelijk. Als je nichtje dat niet eerlijk vindt, zal ze zelf haar salaris moeten delen.
Nee.
Nee, is de keuze van nichtje om haar mee te vragen en van jou om daar wel of niet mee akkoord te gaan. (Wil je dat wel, twee van die giechelmeiden op je kinderen laten passen?)
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk niet. Voor hetzelfde geld komen er nog 2 vriendinnen. Ze vindt het waarschijnlijk gewoon gezellig om een vriendin bij zich te hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:(Wil je dat wel, twee van die giechelmeiden op je kinderen laten passen?)Wat een vooroordeel?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nee, zeker niet. Je betaalt alleen je oppas en die vriendin is gewoon bij haar voor de gezelligheid. Het is niet dat je om 2 oppassen hebt gevraagd neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
Nee natuurlijk niet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:himalaya schreef op 25 oktober 2014 @ 10:38:quote:(Wil je dat wel, twee van die giechelmeiden op je kinderen laten passen?)Wat een vooroordeel?Ja levensgevaarlijk twee giechelmeiden op laten passen.
Alle reacties Link kopieren
Ok duidelijk

Dank.



Ja, ik wist het even niet meer wat nu wel en niet gebruikelijk is in oppasland. Wil ook geen schriep zijn.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Giechelmeiden valt wel mee.

Nichtje is vrij rustig en serieus en haar vriendinnen ook.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
nee, niet gebruikelijk
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Je nichtje heeft de verantwoordelijkheid dus die betaal je, vriendin zit er voor de gezelligheid en die betaal je dus niet. Zou mooi worden zeg, straks neemt nichtje 6 vriendinnen mee
Alle reacties Link kopieren
Haha, dat is dus een duidelijke nee namens de viva-dames
Nee dat doe ik niet, haal vaak wel even wat extra lekkers in huis als ik weet dat ze iemand meeneemt.



Even off topic: wat veel, 5 euro!! Mijn oppas krijgt de helft 's avonds als mijn dochter al slaapt.
quote:himalaya schreef op 25 oktober 2014 @ 10:38:quote:(Wil je dat wel, twee van die giechelmeiden op je kinderen laten passen?)Wat een vooroordeel?Vind je? Het is gewoon zo dat de meeste tieners zich heel anders gedragen als ze alleen zijn dan in gezelschap.
Nee, ik zou wel een extra zak chips klaarleggen.
quote:erizo schreef op 25 oktober 2014 @ 12:10:

[...]





Vind je? Het is gewoon zo dat de meeste tieners zich heel anders gedragen als ze alleen zijn dan in gezelschap.(De meeste) tieners kennen ook verantwoordelijkheidsgevoel. Ik zou er juist wel blij mee zijn; als er wat is kan er één hulp zoeken en de ander op de kinderen letten.
Alle reacties Link kopieren
nee jij hebt er niet om gevraagd dat ze een vriendin mee neemt
Alle reacties Link kopieren
ja tuurlijk wel
quote:mevrouw_uil schreef op 25 oktober 2014 @ 12:06:

Nee dat doe ik niet, haal vaak wel even wat extra lekkers in huis als ik weet dat ze iemand meeneemt.



Even off topic: wat veel, 5 euro!! Mijn oppas krijgt de helft 's avonds als mijn dochter al slaapt.





Echt? 2.50?

Ongelooflijk



On topic Nee vriendin niet betalen.
Als dat zo was, dan ging ik in het vervolg naast mijn vriendin zitten die advocaat is. En dan wil ik ook betaald krijgen, want ik zit er wel bij natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven