Waarom kinderseries zo geweldadig?

09-10-2010 20:18 54 berichten
Leuk, dachten we, een nieuwe serie op Zapp; de bende van Jacco. Zoon (8) was vast aan het kijken en ik ging later een blik werpen. Het eerste wat ik zie is een vrouw die door een enge vent word achterna gezeten en met klauwen in haar rug word geslagen.

Tv snel over gezet, maar het valt me zo vaak op dat ze in kinderseries/films redelijk enge dingen laten zien. Deze serie is notabene vanaf 6. Ben ik nou zo ouderwets of zijn er meerdere die dit vinden?
Alle reacties Link kopieren
nee hier ook overgezet! ik vond het zelf al eng..ben dan wel een watje!
Moppekind (nu bijna 8) heeft als kleuter twee keer naar Alfred Jodocus Kwak gekeken, en twee keer was het brullen van angst. Die roteend komt er nooit meer op.



Ik erger me aan veel televisieprogramma's voor kinderen. Stom genoeg is een serie voor véél oudere kinderen (Spanga's) een stuk beter te behappen.



Je bent absoluut niet ouderwets, je bent gewoon verstandig.



Maar wáár kun je ze nog wel naar laten kijken ? Dingen die ik nog niet ken haal ik op dvd en kijk ik eerst zelf, of samen.



Als je de dvd's van "De Zevensprong" (oude serie van de NCRV) haalt is het nog erger. Je krijgt op de eerste dvd een niet-weg-te-klikken-reclame van andere films van de distributeur, waaronder oorlogs- en concentratiekampbeelden.



Momenteel kijkt Moppekind naar de dvd van "De Kat met de Hoed" van Dr. Seuss. Hilarisch, soms lichtelijk grof, maar op een manier die de meeste kinderen nog niet doorzien, en best wel te behapstukken als volwassene.
"De Zevensprong" kijken we samen, ik vind de beelden zo duister, en Joost Prinsen vind ik zelfs 28 jaar later nog steeds een griezel.

Maar dit soort "griezelfilms" is spannend genoeg.
Alle reacties Link kopieren
als je dr. Seuss leuk vind moet je deze:





ook zeker een keer kijken.



Ik heb hier ook kleintjes die bijna niets van mij mogen zien (vinden ze zelf), maar ik erger me bijvoorbeeld heel erg aan al die pokemons series, verschrikkelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik (21jr) verlang terug naar de tijden van Nils Holgersson..

Bush Bush (oid).. Dommel.. Etc..



Tekenfilms die gebaseerd waren op het helpen van een vriend. Oplossen van een probleem. En niet boeven tegenhouden.. Vechten voor het kwaad is óók vechten..
Alle reacties Link kopieren
Ben het met je eens. Veel vechten en ook veel van die 'futuristische' onzin bijvoorbeeld over de ruimte.



Wat ik wel leuk vind voor ze (en m'n kinderen zelf ook) is Kindertijd. Maar ze zijn wel jonger dan die van TO, nl 2 en 4. Ik weet eigenlijk niet tot welke leeftijd het nog leuk is. Komt altijd om 17.00 uur vóór Sesamstraat. Ik vind het vooral leuk, omdat er allerlei verschillende dingen aan bod komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis kindernet.

Gewoon Seaburt ofzoiets, Boes Boes, Nathalie, De familie Robinson, Sinbad de Zeeman, Alfred J. Kwak, Dennis de Manice, Inspector Gedget, Dommel, Vrouwtje Theelepel, Mapel Town, De Smurfen, De snorkels, Johan en Pierewiet, De troetelbeertjes, de Gummybeertjes, etc etc etc...
Alle reacties Link kopieren
Teddy Rukspin, The Racoons, (of was het de wasbeertjes) Kissyfur, Are you afraid of the dark,...



Er komt steeds meer bovendrijven.



Maar je hebt wel gelijk, het is steeds gewelddadiger lijkt t wel en er zit nergens nog een verhaal in. Het gaat nergens over. Alleen elkaar de hersens in slaan.
Alle reacties Link kopieren
De Smurfen wordt ook nog wel uitgezonden en ik zag laatst Pippi Langkous ook ergens voorbij komen. Sommige kinderen vinden natuurprogramma's ook leuk.
Vergeet je Remy (Alleen op de wereld) en CandyCandy niet ?
Alle reacties Link kopieren
ik vind nick jr. ook leuk.
Daarstraks kwamen mijn vriend en ik de serie uit de OP tegen tijdens het zappen, en we zaten te hopen dat zijn dochtertje bij haar moeder er niet naar zat te kijken. Want inderdaad, die beelden, brrr....

Als ik zie waar zij naar kijkt verlang ik inderdaad ook terug naar de onschuldige flimpjes waar ik als kind naar keek, en waar niet in gevochten werd... Maar die vindt zij saai.
Gelukkig ben ik niet de enige dus! Vond hoe tem je een draak (3D) zelfs al niets...

Hier gelukkig ook Spangas (al is dat meer voor moeders haha) Zack en Cody, BZT-show etc. Gelukkig is hij ook gek op Discovery, Animal planet enz



Ik vind het ook met DS spellen, als je ziet hoeveel er uit zijn klas GTA hebben (18+) Denk ik, ik zal wel gek zijn...
Alle reacties Link kopieren
Ja Remy inderdaad.



Heb barbapapa op dvd, Blinky Bill en nils holgersson ook. Dat vinden ze hier geweldig. 'Er was een de mens' vinden ze ook leuk.



Ik wed dat wanneer ze al die tekenfilms die ik hier boven noemde, uitzenden, ze aan de buis gekluisterd zitten.
Alle reacties Link kopieren
Heb alleen een trailer van de bende van Jacco gezien. Belachelijk inderdaad hoe bruut dat er aan toeging. Mijn kinderen zijn bij hun vader, ik hoop dat hij ze niet heeft laten kijken.



Wat ik wel heel leuk vind is de BZT show. En sinds dit schooljaar mogen mijn kinderen op vrijdag laat opblijven. Zaten ze vorige week met fris gewassen haren, een bakje chipis en een beker sinas The voice of Holland te voorzien van heel hoogdravend jurycommentaar kijken. Heb ik heel de avond alleen maar zitten genieten van hoe heerlijk oldskool knus dat voelde.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Pippi Langkous altijd erg leuk



De Berenboot



Barbapapa





De familie Knots





Tita Tovenaar
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Trouwens de DS spellen is natuurlijk stom van de ouders dat kinderen die krijgen.

Ik vraag me meer af waarom programma makers geen leuke series meer kunnen bedenken...
Ja twinkeling, wij hebben gister ook lekker de Voice of gekeken, heerlijk dat commentaar erbij!
Nieuwe serie de Bende van Sjako, zo eng dat de oudste (9) niet meer alleen naar de w.c. durfde. Maar zoals al eerder gezegd, in onze tijd was de 7 sprong natuurlijk ook erg eng.
Een geluk dat er zoveel oud kinderspul op dvd verkrijgbaar is.

Ik ga maar eens actief op zoek naar de dvd's van de Familie Knots, lijkt me ook wel leuk voor Moppekind.



Op www.flimpie.nl staan heel veel leuke filmpjes mooi overzichtelijk gerangschikt.



Persoonlijke favoriet van Moppetoet (maar niet te begrijpen voor jonge kinderen) is "The Fuehrer's Face" van Donald Duck.

http://www.youtube.com/watch?v=iumEGAUceDg
anoniem_24613 wijzigde dit bericht op 09-10-2010 21:04
Reden: filmpje van betere kwaliteit geplakt.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha, weten jullie nog dat die schoolmeester een keer wakker werd met groen haar? Volgens mij heb ik nog drie jaar iedere ochtend met een bonkend hart mijn haarkleur gechecked als ik uit bed kwam .
Ah, zal eens kijken op filmpje.nl

Hier word wel veel op YouTube gekeken, vooral Ernst en Bobbie, vind ik ook een leuke serie
Moppekind is dol op de Donald Duck films met Knabbel en Babbel.
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook, op youtube wordt gekeken naar Donald Duck met Knabbel en Babbel. Vinden ze geloof ik wel het allerleukst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven