Wat doen jullie met moederdag als je zelf kinderen hebt?

20-03-2010 22:16 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het onderwerp lijkt me duidelijk: Wat gaan jullie met moederdag doen nu je zelf kinderen hebt.



Dit is onze 1e moederdag en dus ook mijn 1e eigen moederdag. Maar wat doen we nu met moeder en schoonmoeder?



Hoe lossen jullie dit op, 's morgens naar de ene en 's middags naar de ander?



Vertel vertel!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben niet veel met moederdag.

Mijn moeder heeft dit al aan mij doorgegeven. Dus aan die kant hoeft niets. Mijn schoonmoeder staat op een bezoekje en dat doen we dan ook voor haar.



Ik geniet van de zelfgemaakte schoolknutsels en dan gaan we verder tot de orde van de dag.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder doet niet aan moederdag.

Mijn schoonmoeder verwacht eigenlijk wel iets. Mijn vriend koopt meestal een bloemetje voor haar. En dan koop ik er ook een voor mijn moeder, en die zegt dan: 'sinds wanneer doe jij aan die commerciele onzin?'



Voor mij is moederdag vooral de dag dat ik zeker uit mag slapen en de vaatwasser niet hoef in te ruimen.

Heerlijk. Wanneer is het ook al weer?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
De ene moeder het weekend ervoor, de andere moeder het weekend erna.



Ik ben nu zelf moeder. Dus ik heb recht op mijn moederdag. Zoals ik hem graag wil. En dat is meestal met ontbijt, frutsels, eventueel een kleinigheidje en verder niks.



Als ik de hele dag moet rennen om de andere moeders gelukkig te maken, dan doe ik mijn eigen kind te kort. En die snapt dat minder dan een volwassene. Mag ik toch hopen.
Mijn moeder en schoonmoeder stuur ik een kaart met een lief berichtje. Wat ik erop schrijf is belangrijker dan de kaart zelf.



Mijn kinderen kopen mij meestal chocola :-) vergezeld van een leuke kaart. Ik vind wat ze op de kaart schrijven belangrijker dan welk cadeau dan ook, en dat weten ze - al jaren. Ik heb dus in de loop der jaren voor moederdag veel kaarten gekregen die ik echt koester en nog regelmatig tevoorschijn haal als ik me down voel.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm ik sta nu namelijk een beetje in dubio. Het komt er op neer dat ik voor schoonmoeder een tientje in een envelop doe ( misschien moeten we dat dit jaar ook direct veranderen...) en voor mijn moeder een leuk bloemenbakje koop. Een gesleep want je moet overal minimaal 2 a 3 uur zitten...En 's avonds samen met man bekaf in bed rol, dat hebben we weer gehad, hehe!



Ik lees nog even verder want ik wil eigenlijk van die verplichting af, ik wil natuurlijk wel moederdag voor mezelf......
Alle reacties Link kopieren
Eerst naar schoonmoeder, dan naar moeder, of omgekeerd.

Hoewel, inmiddels vindt schoonmoeder het te druk worden, dus gaan we een ander weekend bij haar langs.



En soms vieren we de verjaardag van m'n jongste, een ander jaar die van m'n vader
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kun je moeder en schoonmoeder niet bij jullie thuis vragen op de koffie of brunch/lunch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Hier geen (schoon)moeders dus moederdag is alleen voor mij en mijn kids. 'Heerlijk' ontbijt op bed gemaakt door de kinderen met eigen gemaakte cadeautjes en dan de rest van de dag gaat zoals het loopt ofzo
Alle reacties Link kopieren
quote:enkie2009 schreef op 20 maart 2010 @ 22:31:

Hmmm ik sta nu namelijk een beetje in dubio. Het komt er op neer dat ik voor schoonmoeder een tientje in een envelop doe ( misschien moeten we dat dit jaar ook direct veranderen...) en voor mijn moeder een leuk bloemenbakje koop. een tientje in een envelop daar zou ik idd vanaf stappen. Een bloemetje oid is toch veel leuker! (en die heb je ook voor een tientje )
Alle reacties Link kopieren
Ja dat tientje vind ik ook een beetje vreemd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik citeer schoonmoeder: bloemen zijn zonde van het geld, gaan zo weer dood. Vragen wij: wat wil je dan: Weet ik niet...



Maar ik ga wel even naar Intr*tuin wat leuks halen voor beide moeders. Weg met het tientje!
Alle reacties Link kopieren
Zo is dat .... gooi er een kandelaar tegen aan
Alle reacties Link kopieren
Enneaaa schreef op 20 maart 2010 @ 22:39

Zo is dat .... gooi er een kandelaar tegen aan



Een kandelaar?
Alle reacties Link kopieren
Foto van de kleinkinderen doet het ook altijd goed hoor, even uit je printer trekken, in een lijstje stoppen en whalaa Weer een blij gezicht
Alle reacties Link kopieren
Bloemenvaas?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Een foto, is ook een leuk idee!



Een vaas is net zo zonde van het geld als die bloemen die je erin moet zetten.

Ik heb nog wel een vaas staan, daar krijg ik toch nooit bloemen in
Alle reacties Link kopieren
Ja foto van de kleinkinderen vind ik een hele goede!
Je kunt ook via je plaatselijke bloemist die met Fleurop werkt een bloemetje bij je moeder en schoonmoeder laten bezorgen. Dat heb ik ook wel eens gedaan, en ook al kregen ze het op zaterdag, ze waren er heel erg blij mee. Dan hoef je niet van hot naar her en kun je genieten van je eigen moederdag. Het kost wel iets meer dan een tientje, helaas, maar dan heb je niet het gesjouw van hier naar daar, met alle vermoeienis van dien. Het is ook wel eens goed om voor jezelf te kiezen, hoor!
Alle reacties Link kopieren
Of je koopt een intratuin bon? Kan ze zelf wat uitzoeken.



Hier weet ik het eigenlijk niet. Vorig jaar was ik voor het eerst moeder en kreeg ik een knutsel van dochterlief (gemaakt op het kdv), een bloemetje van vriend en ik mocht uitslapen. Ook kreeg ik een héérlijk ontbijt, niet op bed want daar heb ik een hekel aan.

Wanneer is het eigenlijk? Kan ik dat even tegen vriend zeggen
Alle reacties Link kopieren
9 mei
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik kan me niet herinneren of ik bij moeder/ schoonmoeder ben geweest.... Vast wel. Dat wordt ook verwacht. Eigenlijk vind ik wel dat het mijn moederdag is.... Maar goed, ik heb een leuke moeder en schoonmoeder dus het is geen straf.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat duurt nog even.
Alle reacties Link kopieren
quote:enkie2009 schreef op 20 maart 2010 @ 22:44:

9 meiDan denk ik dat we bij mijn ouders de verjaardag van mijn vader én mijn zoon vieren, dit jaar.. wel gezellig Dagje daarvoor verjaardag van zoon bij ons thuis, met schoonfamilie en dus ook schoonmoeder. Heb ik gelijk alles gehad.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Niet een kandelaar???



Mandje met paaseieren ? Nieuwe afwasborstel emmer schuurspons en teil in dezelfde kleur?





*grijns*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven