Wat is het ergste aan moeder/vader zijn?

19-11-2012 14:44 237 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier de tegenhanger van het 'Wat is het mooiste aan moeder/vader zijn?' topic.



Brand los, zou ik zeggen!
Alle reacties Link kopieren
quote:fleetwood schreef op 19 november 2012 @ 14:44:

Hier de tegenhanger van het 'Wat is het mooiste aan moeder/vader zijn?' topic.



Brand los, zou ik zeggen!De vader van mijn kind
Alle reacties Link kopieren
Je altijd zorgen maken, dat vind ik het ergste.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik in het andere topic al zei: Onderzoek laat zien dat de relatiesatisfactie doorgaans daalt en nooit meer op het oude niveau komt.
Alle reacties Link kopieren
Het allerergste is de angst (die direct met je eerste kind ter wereld komt) dat hem / haar iets overkomt.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Altijd vol zorgen zitten.
Heel verstandig



Nou, van het weekend allebei flinke buikgriep en dan nog een klein hummeltje wat aandacht/eten/verschoning wil was wel even pittig.



En dat je nooit meer jezelf even op 1 kan zetten.
Alle reacties Link kopieren
Zorgen, hoofdzorgen om je kind.

En dat kan van alles zijn, groot en klein.
Alle reacties Link kopieren
Nooit meer je eigen plan trekken en precies doen wat jij wil. Natuurlijk kan dit nog steeds, maar vergt het nu net even wat meer voorzorgsmaatregelen. En als je dan weg bent, dan gaat de stelling van Maleficent op.
Alle reacties Link kopieren
quote:stefanbikkel schreef op 19 november 2012 @ 14:46:

Zoals ik in het andere topic al zei: Onderzoek laat zien dat de relatiesatisfactie doorgaans daalt en nooit meer op het oude niveau komt.



Mooi, dan zijn wij een uitzondering...



Ik denk eigenlijk dat het vervelendste is dat je nooit meer 'zomaar' iets kunt gaan doen. Je moet het eigenlijk altijd plannen.
Alle reacties Link kopieren
Het nooit meer zomaar onbekommerd de deur uitstappen, je moet altijd iets regelen. Sowieso het vele geregel. Dat vind ik het minst leuke.
Alle reacties Link kopieren
Weinig nachtrust

Veel zorgen

Minder tijd voor jezelf

Geld vliegt eruit als water

Bij elk kind wordt het huis meer en meer overgenomen door Spullen

Het goede voorbeeld moeten geven (ongegeneerd een zak chips leegvreten kan pas na 21.00 uur)



Maar wat is het een gezellige bende! (Is voor het andere topic natuurlijk, maar daar heb ik niks aan toe te voegen.)
Alle reacties Link kopieren
Zorgen maken, schuldig voelen en het moeten plannen van activiteiten.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Je zult altijd zorgen hebben om je kind, zoals al gezegd is. Verder vind ik dagelijks om 5.30 wakker (dus ook in het weekend!) niet echt fijn, helaas is onze dochter een erg vroege vogel. En dan het niet willen luisteren, soms gevolgd door een driftbui...pfff.... En dat je nooit meer spontaan weg kan gaan, alles moet gepland worden. Altijd zorgen voor oppas als je een feestje o.i.d. hebt of vroeg naar huis als je kind mee is.



Maar het is het allemaal wel waard hoor, de liefde overheerst gelukkig
Alle reacties Link kopieren
Oja het geld vergeet ik helemaal! Gewoon geen rooie cent meer overhouden ivm minder werken, kdv en luiers!
Alle reacties Link kopieren
Weinig slaap.
Alle reacties Link kopieren
De zorgen en angsten om je kind. En die gaan heel diep en worden alleen maar groter naarmate je kind groter wordt en erger nog, je middelen raken dan ook nog eens beperkter.



"kusje over" werkt niet meer bij groot verdriet



Toen mijn dochter psychisch in zwaar weer kwam heb ik het wel eens gezegd tegen haar dat ik zou willen dat "kusje over" nog zou werken, want wat snijdt het in je moederhart je kind in het leven te zien worstelen en je staat machteloos.



Edit: en dat maal 3 want ik heb drie kinderen en dat zijn veel zorgen.
Alle reacties Link kopieren
De aanslag op je lichaam...
Alle reacties Link kopieren
Gebrek aan nachtrust
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen hekel aan luiers verschonen (integendeel, vind ik wel lief!), maar ik kan absoluut niet tegen snot (in zachte of geharde vorm) en snotneuzen. Gelukkig heeft mijn dochtertje het nauwelijks, maar haar neefjes..... gatverdamme. Het weerhoudt me er echt van om een band met hen te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen band met je neefjes omdat die weleens een snotneus hebben?



Bijzonder...
Alle reacties Link kopieren
quote:stefanbikkel schreef op 19 november 2012 @ 14:59:

Ik heb geen hekel aan luiers verschonen (integendeel, vind ik wel lief!), maar ik kan absoluut niet tegen snot (in zachte of geharde vorm) en snotneuzen. Gelukkig heeft mijn dochtertje het nauwelijks, maar haar neefjes..... gatverdamme. Het weerhoudt me er echt van om een band met hen te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Stefanbikkel+ ik vind snot ook smerig, net als poepluiers. Maar dus niet van mijn eigen kind. Bij andere kinderen kan ik echt kokhalsneigingen krijgen. Bizar is dat soms, zoveel dat je van je eigen kunt hebben. Zal wel liefde zijn.
Alle reacties Link kopieren
Stefan, het is maar snot hoor, jemig
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Cher78 schreef op 19 november 2012 @ 15:01:

Je hebt geen band met je neefjes omdat die weleens een snotneus hebben?



Bijzonder...



Niet "eens". Ze hebben vrijwel ALTIJD twee kanalen van hun neus naar hun mond lopen. Het is echt zo ontzettend goor. En dan ook nog er continu met hun tong aanzitten natuurlijk.



Maar sowieso zijn het een beetje slome duikelaars ivm mijn eigen meisje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven