Welk loopfietsje kiezen?

19-09-2014 11:10 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn voor onze zoon van bijna 2 op zoek naar een loopfietsje. Maar welke... we zien door de bomen het bos niet meer



We willen eigenlijk geen houten maar een aluminium versie. Ivm gewicht en makkelijk meenemen.

Maar dan heb je zoveel merken.



Bij ons in de buurt zijn geen winkels waar je er een aantal kan passen, dus dat maakt het lastig. We hebben wel een Puky gepast maar de kleine maat was wel wat klein en de iets grotere versie weer wat groot. We willen er wel graag 1 die verstelbaar is zodat hij er lang gebruik van kan maken.



Welke hebben jullie en hoe bevalt deze?



Mijn vriend vond de Puky overigens niet zo stoer door dat plankje. Maar goed, dat vond hij
Wij zagen er op vakantie eentje die First bike heet.(ander kindje op de camping had die)

Erg licht en sterk fietsje. Zoon is er nog net te klein voor, maar misschien leuk voor zijn volgende verjaardag :P
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de Puky, ideaal ding!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben wel een houten, niet overdreven zwaar en als voordeel dat hij kan worden omgebouwd al naar gelang de leeftijd en grote van het kind: wishbone bike.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga kijken naar de Firstbike.

De wishbone hebben we naar gekeken. Maar vonden we te groot als je hem in de 3 wielen versie gebruikt. Nu als loopfiets alleen zou ik hem niet meer kopen qua prijs.



@Lunalovegood Welke puky dan?
Wel Puky. Onverwoestbaar.

Wij hebben direct de grotere genomen maar hebben een boven gemiddeld groot kind.

Toch zal het je verbazen hoe snel ze wennen aan iets te groot (en over pak hem beet drie maanden zit er weer 5cm bij en past hij vast gewoon).
Wishbone: onding. Kan niet tegen regen. Groot en lomp. Veel te duur.

Enige voordeel: goed verpatsbaar op MP
Alle reacties Link kopieren
Pucky!
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen vlak bij een speeltuin met allerlei fietsjes, stepjes enz. Er staat van alles tussen maar het speelgoed van puky is verreweg het fijnst. Blijft gewoon goed ook al word het al jaren heel intensief gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang is hij? Ik zou voor de Puky gaan. En dan even afhankelijk van zijn lengte de M of L kiezen. Op de Puky site kun je zien welke maat ze aanraden bij welke lengte.
Alle reacties Link kopieren
Niet stoer door dat plankje?? Dat plankje is juist bedoeld om zijn voetjes op te zetten als hij flink wat vaart heeft om zo zijn evenwicht te oefenen. Een van de redenen om een loopfietsje te kopen zodat hij straks beter en sneller gaat leren fietsen zonder zijwielen. Dus ik zou er maar voor zorgen dat er eentje komt met plankje!



Inderdaad is een Puky een hele fijne!
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 19 september 2014 @ 12:07:

Wel Puky. Onverwoestbaar.

Wij hebben direct de grotere genomen maar hebben een boven gemiddeld groot kind.

Toch zal het je verbazen hoe snel ze wennen aan iets te groot (en over pak hem beet drie maanden zit er weer 5cm bij en past hij vast gewoon).



Mijn zoon is erg klein juist. Voor zijn tweede verjaardag kreeg hij de grote puky, ging perfect! En dat terwijl hij toch echt onderin elke grafiek van het cb zit.

De kleine puky zou ik zeker niet doen, die heeft volgens mij binnenbanden, en zijn ze vrij snel te groot voor.

Na de puky kon hij zo fietsen met 2,5 jaar, zonder zijwieltjes. Door de loopfiets goed zijn evenwicht leren te houden, waardoor fietsen en sturen heel goed ging!
Alle reacties Link kopieren
Die van Puky is echt een aanrader. Die heeft ons zoontje ook gekregen toen hij 2 werd. Hij is nu 4, de loopfiets is nog zo goed als nieuw en zoontje heeft er nog steeds superveel plezier van. Voor zijn 4e verjaardag heeft hij een step van Puky erbij gekregen in dezelfde kleur als zijn loopfiets. Superleuk.



Niet de kleine doen inderdaad, dat is zonde! Ze groeien echt snel en je zoontje past vast snel op de iets grotere.
Hier ook een Wishbonebike. Top ding. Je kan hem van driewieler ombouwen naar tweewieler en hoogte verstellen. Dus erg tevreden, nadeel is dat hij toch wat prijzig is.
Alle reacties Link kopieren
Puky! Ook weer goed te verkopen op MP als je een nieuwe koopt, of anders juist op MP een 2e handse!
Alle reacties Link kopieren
Puky heeft wel duidelijk de voorkeur zo te zien



En Kettler heeft iemand daar ervaring mee?
.
Alle reacties Link kopieren
Puky.



Ons kind heeft korte beentjes dus we wilden eigenlijk voor de kleine gaan maar zijn toch blij dat we voor de grotere versie zijn gegaan.
Strider.



1 kilo lichter dan de Puky. Ideaal aangezien peuters nogal eens de neiging hebben om halverwege te zeggen 'ik wil niet meer' zodat jij de boodschappen én dat ding en met een beetje pech ook peuter naar huis moet dragen.
Alle reacties Link kopieren
Puky. Zoon heeft de kleine. Hij reed er al op toen hij anderhalf was. Nu bijna 3 en hij rijdt er nog steeds op rond, maar de grote zou beter zijn qua maat. Hij heeft ook een Pukystep. Dat is ook een hit.
Alle reacties Link kopieren
Maar de Puky is er toch in 3 maten of vergis ik me nu? De starter, de lr1 en lr2. Welke maat hebben jullie dan? Ik wil voor zoons' 2e verjaardag ook een puky maar twijfel dus over de maat. Zoon is precies gemiddeld qua lengte
Alle reacties Link kopieren
Its Imagical is een Spaans merk, maar ook in Nederland te krijgen.

Super stevig, maar ook licht in gewicht.

http://www.imaginarium.nl ... en/fietsen-helmen-802.htm
first bike. Ook makkelijk op de kar/buggy mee te nemen, heel licht.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel deze.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor die ene gaan die jullie geprobeerd hebben en die iets te groot is. Hij gaat er zeker nog 2 jaar plezier van hebben dus dan niet degene die nu al een beetje te klein is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven