Welkom. Je laatste bezoek was donderdag 17 mei 2012 08:09.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Kinderen
  4. Welke auto met 4 kinderen?

Dit onderwerp heeft 36 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 06-03-2010 09:57.

[ Welke auto met 4 kinderen? - Pagina 1 ]

Ga naar een onderdeel

1. Hallo meiden,

Na 2 jaar in de MM mag ik mezelf toch nog gelukkig prijzen en komt er een 4de kindje bij. Ondanks dat het nog pril is (7 weken) zijn we vast aan het kijken naar de praktische zaken... 4 kinderen passen namelijk niet in onze stationwagon. We gaan dus over een tijdje kijken naar een andere auto.

Naturulijk heb ik een beetje om mij heen gekeken en zie van Zafira tot Trajet en van groot naar Grande. daarom lijkt het mij het handigste om het hier maar eens na te vragen :-)

Welke auto rijden jullie en is deze een beetje betaalbaar qua benzine en wegenbelasting. Past er naast 4 kinderen ook nog bagage/kinderwagen in? (leek mij dat dat niet lukt in bijv een zafira maar misschien zit ik mis)Zitten er in de achterste rij dan een soort van klapstoeltjes of zijn het volwaardige stoelen?

Onze kinderen zijn 2 pubers en een ukkie van 4 en dan frutje to be :-)

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen! Dak je wel vast!

Groetjes
    Tjeempie

1. hier 4 kinderen van 8 tot 7 maanden. Wij hebben een Chrysler Grand Voyager en dat is geweldig! Niet zuinig (zoek er een op gas), maar heel ruim! laatste bank voldoende beenruimte en achterin voldoende ruimte om de kinderwagen (ik heb een phil and teds driewieler voor de twee jongsten) uitgeklapt in te rijden. doe ik alleen de wielen eraf. IDEAAL!

2. Vrienden van mij hebben een Renault Megane, daar past alles in!

Lessons of life...

3. Wij hebben een Zafira gehad. Op zich een prima auto voor het geld, maar wat ons betreft hoeft een Zafira niet meer. Als we meer bagage of een kinderwagen mee moesten nemen, klapten we een achterste stoel in en dan zaten er dus drie kinderen op de bank. Als ze twee aan twee zaten, kon je net een buggy en twee koffertjes kwijt. En eventueel wat tussen de kinderen op de bank.

Op dit moment hebben we een Citroen Grand C4 Picasso. Die rijdt lekkerder, heeft meer luxe en ik vind vooral het zicht naar buiten toe stukken beter. De Zafira heeft hele nare zijspalken naast je voorruit waar precies een fietser achter past. De bagageruimte is iets groter en wat bij volproppen handig is, is dat van de achterklep ook alleen het bovenste deel open kan, waardoor niet alles eruit valt.

Aangezien onze gezinsauto meestal ver weg aan het werk is, heb ik zelf ook nog een Citroen Xantia Break. Daar kan ik zonder man, maar met vier kinderen meer dan prima mee uit de voeten. Als het moet, kan er dan ook nog een fiets achterin.

4. Ik ken een gezin met 5 kinderen, en die rijden in een Hyundai Trajet. Bevalt wel goed geloof ik.
    Als ze op vakantie gaan gaat er een dakkoffer op het dak.

Geluk moet je niet zoeken, Geluk moet je zien........

5. Wij hebben drie kinderen, waaronder een tweeling. Wij hebben een Chrysler grande voyager. Erg fijne ruime auto, alleen niet zuinig ( zoals bovengenoemd, zoek er 1 op gas). Qua wegenbelasting zit je sowieso wel hoog, omdat je een grote ( dus zware) auto hebt.

6. Wij hebben er nog geen vier, maar er zouden er zelfs vijf in passen: we hebben een Citroen Grand Picasso.

7. Wij rijden een Trajet. Fijne auto, je kunt zelf kijken welke stoelen je er wel of niet in wilt hebben, ze kunnen er per stuk uit. het is echter wel een auto met een draaikolkje...ik zou hem op gas willen aanraden.

....het meest veelzijdige stukje vlees.

8. Even kijken...we hebben een Chevrolet Trans Sport gehad, prima auto, ruimte genoeg met 4 kinderen met kinderwagen en bagage. Alleen erg duur wbt wegenbelasting, benzine en onderhoud.

Daarna hebben we een Fiat Multipla gehad. Bijna iedereen vindt het een walgelijke auto, maar hij reed fantastisch en er paste meer in dan in de Chevy. We zijn er twee weken mee door Schotland getrokken met de kinderen plus alle bagage.

Sinds een jaar of twee hebben we in Citroën CX Break uit 1982.
    Belastingvrij, zeeën van ruimte, best zuinig. En aangezien mijn man alle reparaties bij deze auto zelf kan doen is dat ook erg voordelig. We zien er alleen uit als de Beverly Hilbillies in dat ding ;-)

9. geen verstand van auto's en ook nog geen 4 kinderen hier, maar wilde je even feliciteren tjeemp, dus bij deze Gefeliciteerd!

dat vind ik dus...

10. Dank jullie voor jullie tips. Ik ga maar eens even op mp kijken :-)

Vlinder dank je wel voor je felicitaties :)

11. quote:
    nak schreef op 17 februari 2010 @ 14:47:
    Ik ken een gezin met 5 kinderen, en die rijden in een Hyundai Trajet. Bevalt wel goed geloof ik.
    Als ze op vakantie gaan gaat er een dakkoffer op het dak.

Die hebben wij ook, wij hebben 4 kinderen in de leeftijd van 1t/m7. Alle 4 nog in een autostoel. Er zitten 7 stoelen in de auto in totaal en dus kan er ook nog altijd een vriendje mee.
    Achterin past dan nog een tweelingwagen, maar dan kan er geen andere bagage meer bij, dus voor een vakantie idd dakkoffer en/of aanhangwagen.
    De middelste stoel van de 2e bankenrij en de achterste twee stoelen kun je er ook uithalen en dat is soms wel eens heel handig.
    Hij is niet heel zuinig, maar wel erg degelijk en robuust en betrouwbaar en hij rijdt heerlijk.

Als we het geld echter hadden gehad, had ik zo'n grote Toyota (ook 7-sitter) gewild, die is nóg ruimer.
    Koop een tweedehands auto liefst wel via een (BOVAG) garage, anders kun je je lelijk vergissen. En een Renault Espace is heel duur in het onderhoud, zoals alle franse auto's.

crini wijzigde dit bericht op 17-02-2010 21:58 met 14%
    Whatever, I do what I want

12. Crini, dank je wel! Trajet is bij ons ook wel favoriet voor wat betreft ruimte en comfort. We wachten nog even tot ik iets verder ben en gaan dan maar eens op jacht :)

13. quote:
    crini schreef op 17 februari 2010 @ 21:55:
    [...]

Die hebben wij ook, wij hebben 4 kinderen in de leeftijd van 1t/m7. Alle 4 nog in een autostoel. Er zitten 7 stoelen in de auto in totaal en dus kan er ook nog altijd een vriendje mee.
    Achterin past dan nog een tweelingwagen, maar dan kan er geen andere bagage meer bij, dus voor een vakantie idd dakkoffer en/of aanhangwagen.
    De middelste stoel van de 2e bankenrij en de achterste twee stoelen kun je er ook uithalen en dat is soms wel eens heel handig.
    Hij is niet heel zuinig, maar wel erg degelijk en robuust en betrouwbaar en hij rijdt heerlijk.

Als we het geld echter hadden gehad, had ik zo'n grote Toyota (ook 7-sitter) gewild, die is nóg ruimer.
    Koop een tweedehands auto liefst wel via een (BOVAG) garage, anders kun je je lelijk vergissen. En een Renault Espace is heel duur in het onderhoud, zoals alle franse auto's.

Van de Trajet kan zowel de 2e rij stoelen als de 3e rij er helemaal uit, per stuk.
    We hebben er zelfs een dressoir van 2 meter in gehad met de klep dicht! En ook eens ons 3 zits bankstel.
    Wat ruimte betreft is het echt een fantastische auto.

14. quote:
    luna1 schreef op 17 februari 2010 @ 15:34:
    Daarna hebben we een Fiat Multipla gehad. Bijna iedereen vindt het een walgelijke auto, maar hij reed fantastisch en er paste meer in dan in de Chevy. We zijn er twee weken mee door Schotland getrokken met de kinderen plus alle bagage.
    De Multipla vind ik ook een fantastische auto. Rijdt goed en de auto is heel praktisch en ruim.

15. Maar zoooooo lelijk met die breedbekvoorkant ;-)

Maar ik heb er ook eens in gereden, hij is echt heel ruim van binnen. Ik vond alleen de 3 stoelen op de voorste rij erg wennen.

16. hier 4 kinderen van 5 t/n 16, ook eerst een Multipla gehad, vonden we zelf ideaal (je moet wel tegen veel commentaar kunnen). Nu een nieuwe Dacia Logan mcv gekocht, 7 zitplaatsen en er meteen maar gas in laten leggen (kost 2000 euro extra). Kost in verhouding met de andere auto's geen drol en rijdt ook prima. Er kan zelfs inderdaad nog een 7e persoon mee (handig voor opa's en oma's die op leeftijd beginnen te raken) en natuurlijk de toekomstige aanhang.

17. Vier kinderen, dus grote auto, dus global warming.
    Waarom moet je nou 4 kinderen in deze moderne tijd?
    Dankzij dit soort mensen gaat de wereld kapot, bedankt.

wie de mens kent houdt van dieren

18. Anthro, wat een aparte reactie.

Wij hebben (nog) geen vier kinderen, maar drie. Momenteel hebben we een Xsara Picasso van tien jaar oud, maar we hebben al tijden hommeles met die auto en hij gaat de deur uit.

De auto die we op het oog hebben is een Mercedes M serie of zoiets. Ze zijn in twee verschillende uitvoeringen: een met vijf zitplaatsen en eentje met zeven zitplaatsen. Wij gaan voor de laatste!

Ik heb geen mening. Ik heb argumenten.

19. quote:
    anthro schreef op 20 februari 2010 @ 13:43:
    Vier kinderen, dus grote auto, dus global warming.

ja, sorry hoor Anthro, maar toen we de vierde maakten, hebben we niet aan jou gedacht, anders was het vast bij drie gebleven. :-]

Nederland is al bijna aan het krimpen qua inwoners dus ik stel voor dat we de discussie over overbevolking, milieu effecten e.d. hier niet gaan voeren.

20. quote:
    Global Warming? Heb jij die sneeuw gezien deze winter? Ik moet dus nog een grotere auto kopen....he wat een ellende! ;-)

21. Oh en ik rij grotendeels alleen in die auto ;-) En bovendien hebben we maar 2 kinderen... zeker niet mee eens Anthro?

22. quote:
    Dankzij dit soort mensen wordt jouw oude dag voorzien

23. Tjeempie,
    Wij rijden een Renault Grand Scenic. Nog geen ervaring met 4 kinderen + bagage erin, maar het is een 7 persoonsauto en wat ik zo gezien heb is zelfs als de derde rij stoelen erin staat, heb je nog bagageruimte over. Ik vind het wel echt een grote auto. Had hem liever een slagje kleiner gehad, maar ik heb pas mijn rijbewijs dus misschien is dat wel een kwestie van wennen.

24. Wij hebben een Volkswagen Touran. Wij zijn ook van die gekken (Anthro) die 4 kids hebben. Over de wagen op zich ben ik wel tevreden, maar erg ruim is het toch allemaal niet hoor. Raad je zo en zo aan om voor vakanties de grootste dakkoffer die er is te kopen.
    Oja Anthro, als jij straks bejaard bent, zijn het mijn kinderen (of hun kinderen weer) die je kont afvegen!