Welke van de twee kruiken kiezen?

22-07-2014 01:28 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Advies gevraagd! Ik wil een elektrische kruik aanschaffen voor mijn baby die nog geboren moet worden als alternatief voor de ouderwetse warmwater kruik. Ik heb door wat reviews te lezen op dit forum en andere websites al gekozen voor een bepaald merk. Dit merk verkoopt echter 2 soorten elektrische kruiken: eentje die max 60 graden wordt en eentje die max 37.5 graden wordt. Welke van de twee zouden jullie adviseren? De kruik die maar tot lichaamstemperatuur kan opwarmen heeft minder goede recensies en schijnt te weinig warmte af te geven om een pasgeboren baby op temperatuur te houden, maar juist deze kruik wordt door het merk expliciet als 'baby kruik' verkocht..ik twijfel? Iemand advies?
Een kruik? In de zomer?
Mijn meisje is nu 5 dagen oud. Ik heb welgeteld 1 kruikje 1 maal verwarmd. Namelijk de dag van haar geboorte. Wel had ze het zaterdag veel te warm en hebben we er alles aan gedaan haar temp niet op te laten lopen.

Mijn advies: leen voor die paar keer twee ouderwetse kruiken van iemand!
Eens met frambloosje. Die dingen gebruik je nauwelijks.
Nuttige reacties... Weten jullie wanneer het kindje van TO verwacht wordt dan?!

Eind september is de kans (heel) groot dat het kindje gewoon een kruik nodig heeft om de eerste tijd op temperatuur te blijven.



Mijn tip: is de kraamzorg al op intake geweest? Ik zou je vraag iig daar ook voorleggen.



In mijn 'uitgerekend groepje' zijn een paar meiden die een elektrische kruik hebben aangeschaft. Ik ben het zelf ook aan het overwegen vanwege de veiligheid.

Op de site van Zenzy zelf las ik er dit over: http://www.naviva.nl/cms/ ... tie%20Zensy%202013-09.pdf

Klinkt goed, volgens mij is de 65C dus degene die je 'moet' hebben.



Of heb jij het over een ander merk? Ik heb nl ook de koozzyy (ik weet niet hoe je het precies schrijft) gezien en die klinkt ook interessant, bovendien niet water gevuld.

Ik ga het zelf nog vragen bij mijn intake, maar het duurt nog even voor ik m heb. Dus ik heb helaas nog geen echt antwoord voor je.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt eraan wanneer je gaat bevallen. Ik ben in december uitgerekend dus ik heb wel een kruik nodig. Maar ook in de zomer heb je "koude" periodes, dus ik zou ook dan een kruik achter de hand willen hebben voor het geval dat. Ik heb een elektrische babykruik van de hema, die wordt net zo heet als een waterkruik. Ik vind een elektrische echt fijner dan een met water, kan niet lekken. Zou wel voor de kruik gaan die 60 graden wordt.
Ambrosia, als ik Google lees ik wel over de Hema kruik, maar op de website kan ik m niet vinden. Wordt die kruik nog wel verkocht?
Oh en als je kindje iets te vroeg geboren wordt kan het vaak de temperatuur nog niet goed reguleren.

Zo is een vriendin van mij in juni bevallen, toen het 24 graden was en tochmoest ze de eerste week een kruik gebruiken voor haar dochter.



Ik heb trouwens zelf gekozen voor de Zensy.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de elektrische kruik van de Hema gebruikt en vond deze erg fijn.
De Zensy is nergens verkrijgbaar op dit moment, hij wordt opnieuw gemaakt (deadline juni 2024 las ik, maar zoals dat gaat met die dingen wordt het na de zomer). Ik heb daarom een Koozy (met extra x-en) gekocht. Net een gewone kruik, maar dan zonder lekken.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor alle reacties! Ik zal eea inderdaad nog eens navragen bij kraamzorg, maar ik denk dat ik dan voor de kruik ga die 60 graden wordt. Ik heb het overigens over een koozzzi. @Pantax; welke heb jij; de 'baby kruik' die tot 37,5 graden gaat of de 'wellness kruik' die 60 graden wordt?
Uh, ik zit op het ding te kijken... Geen idee, ik gok de babykruik. Hij is wit, lang en rond, met een ringetje op de bovenkant en hij is in 8 minuten warm (dat moet ook, ik heb mezelf beloofd dat ik er bij deze niet uit hoef 's nachts, dus alles staat binnen handbereik ). Heb hem via Marktplaats, gezien de tropische temperaturen momenten.
Hij wordt trouwens wel warmer dan 37,5, als ik zo voel is het 60 graden.
quote:Pantax schreef op 22 juli 2014 @ 07:01:

De Zensy is nergens verkrijgbaar op dit moment, hij wordt opnieuw gemaakt (deadline juni 2024 las ik, maar zoals dat gaat met die dingen wordt het na de zomer). Ik heb daarom een Koozy (met extra x-en) gekocht. Net een gewone kruik, maar dan zonder lekken.Dan heeft je baby geen kruik meer nodig
Alle reacties Link kopieren
Dank je pantax! Qua vormgeving lijken de twee op elkaar, maar ik denk inderdaad dat jij de kruik hebt die 60 graden wordt. De 'baby kruik' is nog niet zo heel lang op de markt geloof ik, dus als je m via marktplaats hebt gekocht zul jij wel de 'oude' 60 graden versie hebben. Ik denk dat ik daar ook voor ga!
Alle reacties Link kopieren
@cheery; interessante info via de link trouwens, tx!
Snap eigenlijk niet dat je voor een week zo'n duur ding wil kopen? Hier twee winterbabies en wilde ook een elektrische kruik kopen, maar werd me afgeraden omdat je ze nauwelijks gebruikt. Blij dat ik het niet heb gedaan.
Gemoedsrust en gemak zijn voor mij onbetaalbaar En slaap vooral. Had ik slaap al genoemd?
2024 moet 2014 zijn. Lekker wakker weer
quote:Penelope_ schreef op 22 juli 2014 @ 08:19:

Snap eigenlijk niet dat je voor een week zo'n duur ding wil kopen? Hier twee winterbabies en wilde ook een elektrische kruik kopen, maar werd me afgeraden omdat je ze nauwelijks gebruikt. Blij dat ik het niet heb gedaan.Hier ook winterbaby, -15 bij geboorte ik had 2 gewone kruiken, nog geen week gebruikt. En qua moeite, ik deed er gewoon heet water uit de kraan in en klaar. Even controleren of hij goed dicht zit en in wieg leggen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier na 21 jaar nog steeds de kruiken in de winter in gebruik. Niets is zo lekker als in een bed stappen met een kruik aan je voeten, beter dan een elektrische deken, Bedankt voor de tip, ik ga naar die elektrische kijken, voor mezelf!

leef, geniet en eet!
Hier meisje afgelopen maart geboren en ik heb de zenzy lang gebruikt om gewoon lekker haar wieg een beetje warm te maken voordat ik haar terug legde. Sliep de zo lekker rustig door. Is in 4 minuten warm dus nog voordat ze de fles leeg had. Een van de top aankopen wat mij betreft!!
Mijn jongste is van eind november 2010 en toen was het heel koud. Wij hebben bij haar de kruiken veel gebruikt nog weken om de kinderwagen voor te verwarmen als we naar buiten gingen. Je moet ze toch echt in huis hebben met een kleine baby.

Wij hebben wel altijd gewoon stalen kruiken gehad en toen wij er klaar mee waren zijn ze naar vrienden gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft 3 weken lang last gehad van ondertemperatuur. Hebben gebuideld als mallen..

Pas toen ze 1x op 38kwam zakte ze niet meer terug naar 36 maar bleef ze hangen op 36,8

Moesten 3 weken lang iedere voeding haar kruik verversen... Ik wou dat ik zo'n elektrische had gehad toen.
quote:Desperate_Housewive schreef op 22 juli 2014 @ 08:26:

[...]



Hier ook winterbaby, -15 bij geboorte ik had 2 gewone kruiken, nog geen week gebruikt. En qua moeite, ik deed er gewoon heet water uit de kraan in en klaar. Even controleren of hij goed dicht zit en in wieg leggen.Zo deed ik het ook idd, met heet water uit de kraan. Was niet zo veel moeite vond ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven