Welke winterslaapzak voor peuter?

21-08-2014 13:06 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaren hadden we The bag van Puckababy maar die past niet meer. In de zomer zijn die van de Hema prima maar de winterversie vind ik erg stug/lomp voor mijn peuter die motorisch nog op het niveau van rond 1 jr zit.



Welke vinden jullie fijn? Een lekkere warme zoek ik wel want ik ben niet zo van de verwarming aan in zijn slaapkamer.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Hier de slaapzakjes van isis. Ik vind ze super. Je hebt een zomer en winteruitvoering.

Lekker soepel met handige rits.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een winterslaapzak van de hema lekkere dikke heel zacht niet stug misschien toch wachten dat de wintercollectie er is dan zit er vast wel iets bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een hele fijne dikke van de Hema, ook juist helemaal niet stug.

Deze is wit met roze bloemetjes erop, weet niet of je die herkent? is van vorig jaar.

Ook nog mouwen eraan die je eraf kan ritsen
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden destijds de winterslaapzak van de Prenatal (110cm), die vind ik kwalitatief beter dan van de Hema.
Ik haalde ze bij de Wibra. Lekker zacht en warm en geen mouwen.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn kinderen een jaar waren konden ze gewoon die winter slaapzakken vd Hema aan hoor.

Sterker nog, mijn baby van 3 maanden draagt er nu ook eentje.



Maar vooruit.

Wibra heeft fijne, prenatal, of je probeert de combisleeper.

En anders zorg je dat de verwarming op zijn kamer op 16/17 graden staat.
Alle reacties Link kopieren
ik had er vorige winter eentje van prenatal. bij 'mijn' hema waren ze steeds uitverkocht dus geen ervaring daarmee.... maar is dat stugge ook niet van de nieuwigheid. dat ze na een rondje wasmachine wat soepeler zijn?! ook eentje gehad van zeeman maar na een paar keer wassen vielen er steeds meer gaatjes in en ging de rits haperen dus dat doe ik niet meer (en gaan volgens mij maar tot 90cm dus dat is waarschijnlijk te klein voor jou).



ik weet natuurlijk niet hoe je kindje zich ontwikkeld maar hier slaapt kind van 14 maanden al een hele tijd in een peuterbedje. zou er wel een beetje rekening mee houden dat jou zoon misschien ook wel halverwege de winter naar een gewoon bed gaat en een beetje op het budget letten (maar eerlijk is eerlijk, die puckababy is heel duur en dat zou ik zowieso niet voor een slaapzak hebben neergelegd).



en anders kan hij toch ook gewoon onder een fijne deken slapen? of heeft hij woelige nachten!
Alle reacties Link kopieren
Hier een dochter met een ontwikkelingsachterstand. Met een dikke winterslaapzak kan ze nog niet lekker rollen. Ze krijgt nu het wat kouder wordt haar zomerslaapzak met daar overheen een dekentje. Ze is een echte koukleum (terwijl het gewoon 19 graden is op haar kamer) en een woeler, waardoor ik er minimaal 1 en meestal meer keren per nacht uit moet om haar lekker weer onder haar deken te leggen. Ik hoop deze winter een dunne/soepele maar toch warme slaapzak te vinden waardoor een deken niet meer nodig is, dus ik lees mee
Hier vaak van hema of wibra. Maar wibra heeft niks met mouwen. Nu heb ik nooit mouwen eraan gehad, temperatuur is hier rond de 20 graden op haar kamer in de winter, dus badstoffen pyjama aan en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Wibra ken ik niet dus ga eens kijken. En peuterbed zijn we deze winter echt nog niet aan toe. Ik hoop dat zoon deze winter een keer gaat lopen. En deken werkt ook niet want idd een woeler en nog niet bij machte om de deken weer zelf over zich heen te trekken. Hema misschien nog eens proberen. Die zomerversie vind ik wel erg fijn! En een warme pyjama onder een niet al te dikke slaapzak is natuurlijk ook een optie.



Die puckababy was idd erg duur maar toen gekocht vanwege de wantjes want zoon had toen nog een neussonde en die lag er zonder regelmatig uit. En toegegeven, hij was het geld zeker waard. Wij hebben er bijna 2 jaar mee gedaan denk ik.



Maar jullie doen dus wel de verwarming aan? Ik vind dat zelf zo vies die droge verwarmingslucht. Dus hartje winter kan de temp echt laag zijn in zijn kamertje.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ja hoor, verwarming wel aan als het nodig is. Maar meestal blijft haar kamer zonder verwarming al op die temperatuur hangen. En ik heb zo'n waterbakje aan de verwarming hangen.
Alle reacties Link kopieren
mijn zoon kan ook nog niet lopen hoor. maar klom wel snel zijn bedje uit. was jij ook degene die pas een topic had geopend over een goed loopwagentje? wel fijn dat er toch vooruitgang in lijkt te zitten!

je hebt ook wel merken (weet zelf even niet welke maar iemand anders misschien, dacht een zweeds merk?) die van die wollen slaappakjes verkopen tm maat 104 ofzo. misschien is dat iets, tenzij hij allergisch is voor wol. die zijn ook lekker warm. desnoods sokken erbij aan.



als je dicht bij de grens woont zo je ook eens kunnen kijken op markten e.d. in duitsland. daar hebben wij vorig jaar ook een dikke slaapzak gehaald met alpaca voering. je zou hem zo mogen hebben maar 65cm zal wel te kort zijn
Wij hebben pas een winterslaapzak bij Ikea gekocht. Lekker gevoerd en wat breder uitlopend, zodat dochter zich niet vast draait.. Ze slaapt er heerlijk in!
Prijzig en ik weet niet tot welke maat (mijn zoon van twee wil al heel lang geen slaapzak meer aan) maar wel super fijn: de wollen slaapzakken van disana. Koel bij warm weer, warm bij koud weer. Grotendeels zelfreinigend dus je hoeft ze niet vaak te wassen. En als je er een beetje netjes mee om gaat vaak ook nog voor een goede prijs te verkopen als hij te klein wordt.
Wij hadden afgelopen winter de combislaapzakken van de Hema, maar die ritsen waren een drama. De slaapzakken hebben we verkocht op marktplaats en de slaapzakken van de Ikea ervoor in de plaats gekocht.



Die zijn erg fijn, maar te klein voor een kindje van de leeftijd van jouw zoontje.



Nu heb ik op marktplaats de combi sleeper gekocht van Little Company. Nog geen ervaring mee, maar deze werd mij aangeraden. Ik hoop ze in dezer dagen te ontvangen.



Hiermee hoop ik gelijk klaar te zijn voor komend jaar.
Ow en hier standaard geen verwarming aan, maar in de winter heb ik hem zo ingesteld dat hij om een uur of 5 aangaat als het kouder is dan 20 graden.



Om 5 uur is het namelijk het koudst. Dan is je lichaam het koudst en schijnt het het koudste moment in de nacht en in huis te zijn.



Dit was dé truc toen we merkten dat smarttje rond die tijd wakker werd een paar ochtenden achter elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven