Wie heeft LEUKE puberzonen?

25-04-2014 08:45 74 berichten
IK NIET!



13 en 16 jaar. Met tijden niks als dwarsliggen, ruzie maken, lui, grote bekken, niet luisteren en ga zo maar door. Soms heb ik zoiets van 'Ik vind het gewoon echt niet meer leuk met ze!'



Herkenbaar, of zijn bij anderen de puberzonen lieve, behulpzame, luisterende, goed lerende jongens?!
BGB, kom er maar in!

Of zijn die al ouder?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze nog niet, nu pas 3 en 6.

Maar ik ga ze vast krijgen want ik was een vreselijke K-puber, en mijn vriend ook. zullen dus vast geen schatjes worden.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Die van mij was een haske leuke puberzoon.

Is nog steeds leuk, maar geen puber meer.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Ik wel.

Met 1 vd twee heb ik een zware periode gehad. Maar wat hielp was praten erover met hem en vertellen wat het met mij deed. En hem vragen waarom hij zo deed en zeggen dat ik mij niet kon voorstellen dat hij het leuk vond om zo tegen zijn omgeving te doen. En als hij zich niet wilde aanpassen dan consequenties. Ook dat uitleggen dat je dan door kinderachtig gedrag kinderachtige consequenties hangen. Bijv niet meer savonds ff weg of sweekends. of xbox of tv of internet verbod. Niet te lange "straffen" op zich geen voorstander van straf. Maar met onredelijk gedrag moet je wel eens wat.
Haha ik !

Ze zijn nu 16 en 18 maar nooit noemenswaardige problemen mee gehad.

Ze gaan goed op school , luisteren redelijk en geen grote monden.

Maar als ik om me heen kijk besef ik dat ik soms mijn handen dicht mag knijpen .
Alle reacties Link kopieren
Mijn pubers hebben zo hun kuren, maar al met al vind ik het een hele leuke leeftijd. Bovendien hebben ze met z'n drieën nog niet half uitgevreten wat ik in mijn eentje deed.
Dat mag je zeker, Pretzel!
Ik heb een superleuke puberzoon. Alleen.... Hij is 12. Vrees dus dat ik er nog lang niet ben. Maar goed, tot nu toe is het een gezellig, vriendelijk en grappig joch. Geweldige leeftijd dit!
Alle reacties Link kopieren
Ik, ................................heel af en toe!



Hier 2 exemplaren van 13 en 16, waarvan de jongste ook zonder pubergedoe al ingewikkeld genoeg is. Volgende week zijn ze allebei vrij, dan zal het wel knallen hier in huis!



Maar, als je aan de één komt, kom je aan de ander, zo zijn ze dan ook wel weer.

Nog een jaartje of 6.....
Het schijnt dat de mijne best leuk is!



Thuis zien we dat niet altijd zo, maar op school, waar het allemaal even niet heel goed ging, vonden de mentor, het sectiehoofd en de directeur het een leuk jong.



Ook mijn ouders vinden hem erg leuk aan het opdrogen, en genieten erg van zijn bezoekjes. Hij gaat elke week een bakkie doen tijdens zijn folderwijk in hun straat.



Op de sportvereniging is het een hulpvaardige puber, die nu wekelijks helpt bij de ukkies, en vandaag weer bij de koningsspelen. Hij wordt daar speciaal voor gevraagd want hij doet het zo leuk!



Tafeldekken kan hij niet gewoon in één keer goed doen, vergeet al het bestek, en wordt boos als hij teruggeroepen wordt. Idem met kamer opruimen, vaatwasser in/uitruimen etc. Dwarsliggen doet hij vooral letterlijk, dwars op de bank, en als je smeekt mag je op het randje zitten. Verder kan hij heel gevat uit de hoek komen, dus we lachen wat af.



Sinds ik werk is het helemaal hun eigen verantwoordelijkheid om op tijd te vertrekken voor school, de deur af te sluiten etc en dat gaat redelijk goed.



Wat wel scheelt is dat ik mijn puberteit al heb gehad, dus als de pubers ruzie willen maken doe ik lekker niet mee. En in je eentje kun je geen ruzie maken, dus da's dan snel klaar!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Heeft er misschien een puberzoon, die niet stinkt? Vriendin van mij heeft een exemplaar van 15 en ik ruik bij de voordeur al, of hij thuis is en ja, dan heeft hij zich die ochtend gedoucht!



Puberdochter stinkt ook wel, maar toch minder penetrant
Alle reacties Link kopieren
Haha, Sandt, wat herkenbaar. Niet dat mijn zoon helpt met ukkies, maar wel dat hij 'het zo leuk doet' en 'zo'n lieve jongen is'. Dat hoorde ik dan van leraren, bij wie ik was, omdat het op school niet zo goed gaat.



Hij is het ene moment hulpvaardig, ruimt uit zichzelf de hele keuken op en dergelijke, om het volgende moment enorm dwars te liggen, dat hij de hond uit moet laten 'want hij heeft de keuken toch gisteren ook al opgeruimd'



Maar hij is echt leuk en lief, alleen leeft veel in z'n eigen grot kamer. (net als m'n puberdochter, trouwens) Hij knuffelt nog graag, daar ben ik ook zo blij mee
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 25 april 2014 @ 09:15:

Heeft er misschien een puberzoon, die niet stinkt? Vriendin van mij heeft een exemplaar van 15 en ik ruik bij de voordeur al, of hij thuis is en ja, dan heeft hij zich die ochtend gedoucht!



Puberdochter stinkt ook wel, maar toch minder penetrant



Z'n kamer



Hij móet elke dag z'n raam open zetten en man heeft nu luchtverfrisser voor 'm gekocht.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja ik!

Ik geniet er echt van, vind dit veel leuker dan toen ze klein waren. Zonen zijn 15 en 12 en ruzie is er eigenlijk nooit.

Tuurlijk is er wel gedoe , over op tijd uit je bed komen, je Duitse woordjes leren, je tanden goed poetsen, op tijd aan je werkstuk beginnen, geen lege chipszakken achter je beeldscherm proppen enz. Maar over het algemeen zijn het grappige, lieve knullen.
quote:Dreamer schreef op 25 april 2014 @ 09:17:

Haha, Sandt, wat herkenbaar. Niet dat mijn zoon helpt met ukkies, maar wel dat hij 'het zo leuk doet' en 'zo'n lieve jongen is'. Dat hoorde ik dan van leraren, bij wie ik was, omdat het op school niet zo goed gaat.



Hij is het ene moment hulpvaardig, ruimt uit zichzelf de hele keuken op en dergelijke, om het volgende moment enorm dwars te liggen, dat hij de hond uit moet laten 'want hij heeft de keuken toch gisteren ook al opgeruimd'



Maar hij is echt leuk en lief, alleen leeft veel in z'n eigen grot kamer. (net als m'n puberdochter, trouwens) Hij knuffelt nog graag, daar ben ik ook zo blij mee



Ik heb ook groot vertrouwen dat het goed komt hoor! Hij kan dan niet zijn kamer opruimen, maar na de training met de ukkies wel alle materialen netjes in het berghok zetten. Krijg ik een compliment dat hij zo netjes opruimt, dan vraag ik dus echt wel even of ze het over mijn zoon hebben en niet over iemand anders.



Jongste is nog net geen elf en nog niet veel gepuber, oudste is nu zestien en een meisje, maar dat gaat echt heel leuk nu. Maar daar gaat het topic niet over. Oudste doet dingen spontaan, ze heeft nu vrij en toen ik uit mijn werk kwam was de tafel gedekt, en haalde ze zonder mopperen ook nog de vaatwasser leeg!
quote:lilalinda schreef op vrijdag 25 april 2014 09:15 Heeft er misschien een puberzoon, die niet stinkt? Vriendin van mij heeft een exemplaar van 15 en ik ruik bij de voordeur al, of hij thuis is en ja, dan heeft hij zich die ochtend gedoucht!



Puberdochter stinkt ook wel, maar toch minder penetrant Ja dat dan weer wel de jongste heeft een behoorlijk sterke lijflucht pfff
Mijne is net het half jaar gepasseerd, en het is zó moeilijk voorstellen dat dit lachebekje later hoogstwaarschijnlijk ook zo'n dwarse puber gaat worden. Stinken doet ie nu ook wel, bij tijd en wijle
Amarisa, kun je wat met de antwoorden?
Ik heb een hele leuke puberzoon van 14. Weinig puberbuien, er valt goed met hem te praten en zijn stinkhok annex slaapkamer, die is voor zijn eigen rekening. Eens in de zoveel tijd krijgt zelfs hij het van de bende op zijn heupen en gaat hij opruimen(lees: schoolboeken opstapelen en spullen in manden en kast proppen) en stofzuigen.

Hij stinkt overigens niet. Heeft ie wel een tijdje gedaan, hij zweette door alle deo's heen, maar we hebben nu een goede gevonden. Daarnaast besprenkelt hij zich rijkelijk met meestal zijn vader's eau te toilette.



Hij heeft geen vriendengroepje, maar een vriendinnengroepje. Hij heeft wel vrienden, maar met zijn "harem" gaat hij shoppen, de stad in, films kijken, huiswerk maken en is hij een soort "Lieve Lita" voor ze. Er staat regelmatig een dame voor de deur met een probleem dat besproken dient te worden. De moeder van een van zijn vriendinnen komt binnenkort te overlijden en "het groepje" vouwt zich helemaal om haar heen, heel mooi om te zien.

Op een van de dames is hij vreselijk verliefd. Dat weet zij, want dat heeft ie gewoon tegen haar gezegd, maar de liefde is volgens haar niet wederzijds, al lopen ze wel hand in hand en knuffelt ze hem. En dat is voor hem best lastig, die dubbele signalen. Maar zij heeft het net uitgemaakt met een van zijn beste vrienden dus tja...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens jammer dat je zelf zo'n problemen hebt met je zonen. Is het een idee om met elk apart eens wat te doen? Naar een film, of samen een videogame spelen?
Later is nu
Geen zonen hier, wel twee pittige dochters waarvan een midden in de puberteit. En daar gaat ze vol in, om het maar zacht uit te drukken. Ik ben heel blij dat er tussen mijn kinderen zo'n groot leeftijdsverschil zit. Als de jongste puber is, is de oudste daar hopelijk overheen gegroeid. En anders gaat ze ergens 150 km. verderop studeren en op kamers. Lijkt me heel goed voor haar
Bij mijn andere kinderen verwacht ik overigens een stuk minder harmonieuze puberteit. Middelste zoon is 11, gaat na de zomervakantie na de middelbare en heeft Asperger. Hij is nu al erger dan zijn broer ooit is geweest, met deuren slaan, stampend de trap op en een grote bek komt regelmatig voor. En door zijn Asperger is hij zo verschrikkelijk halstarrig, rechtlijnig en altijd en eeuwig overtuigd van zijn eigen gelijk, toegeven komt niet in zijn straatje voor. En dat samen met een 7-jarig zusje dat feilloos zijn pijnpunten weet te vinden zorgt dat regelmatig voor oorlog.

En daar tussenin zit dan nog een 10-jarige stuiterbal, die in tegenstelling tot zijn nerdy broers school en leren ziet als een noodzakelijk kwaad en het liefst de hele dag in een turnzaal "driekwart reuzen" gaat oefenen
Stinken? Ja, enorm. Vannacht is er een vriend blijven slapen. 2 van die exemplaren op 1 niet al te grote kamer. Kan je het je voorstellen. Heb me net op die kamer met een kapmes richting raam moeten werken.



Nu loopt het allebei met die grote, blote, plakkerige voeten over mijn schone plavuizen.... Ze zijn op zoek naar voedsel, veel voedsel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven