Welkom. Je laatste bezoek was donderdag 17 mei 2012 08:10.
Dit onderwerp heeft 182 reacties, en bestaat uit 8 pagina's. Je bent momenteel op pagina last van 8.
De laatste reactie is geplaatst op 12-05-2010 21:12.
- Tja, de titel zegt het al....Na ruim 39 weken zwanger begint de dag van bevallen dichterbij te komen.
Wie is er nog meer dichtbij de uitgerekende datum? Of weet je wanneer je ingeleid gaat worden of een keizersnede krijgt?
Hoe ervaar je die laatste weken/dagen? Wat doe en kan je nog wel of juist niet?
Zelf heb ik een dochter van 16 maanden rondlopen, dus het leven gaat hier gewoon door, al merk ik dat het wel wat pittiger begint te worden (ze loopt harder dan ik haha).Niks verstandigs in te brengen verder hoor...
- Ben ook benieuwd hoe de bevallingen gegaan zijn en hoe het nu gaat.
Ik herken het wel Gonien.
't is een drukke en hectische tijd en erg vermoeiend. Vaak ook leuk en genieten.
Bij mijn dochtertje zijn de ergste darmkrampen voorbij, dus met haar is het wat rustiger.
Mijn oudste meisje is elke keer ziekig; buikgriep en verkouden en is soms erg humeurig.
Af en toe vliegt het me aan.
Maar vandaag had ik oppas voor mijn jongste dochtertje en zijn mijn oudste en ik wezen shoppen. Dat was gezellig.
Nu heb ik de kleine aan de borst en hoop ik dat ik zo ook nog even kan dutten.
Hoe gaat het bij de anderen? De eerste tijd met een jonge baby? - Aan alle dames die onlangs nog zijn bevallen: gefeliciteerd!
Mijn zoon is inmiddels alweer 7 weken oud. Ik vroeg me af hoe jullie babies 'het doen'. Ik vind mijn zoon erg onrustig, maaien met de armen, veel wakker worden, vaak huilen, moeilijk in slaap komen (of niet), huilen na de fles...Ik word er moedeloos van. Inmiddels kijkt er wel een fysio naar hem op aanraden van de kinderarts en het consultatiebureau. Ik denk wel eens aan verborgen reflux omdat hij ook veel slikt, vanalles omhoog komt in zijn keel en hij heel volwassen uit zijn mond ruikt (niet lekker dus). Iemand die dit herkent? Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen!
Jeunot - Mijn dochtertje is nu zeven weken en heeft vandaag een abonnement op de borst. Regeldagen , denk ik.
De baby onrust lijkt wat minder, maar het maaien met de armpjes etc. herken ik wel.
Gelukkig slaapt ze 'snachts geweldig, dus dan laat ik me wel op.
Ze begint lekker rond te kijken en lacht af en toe. Alle ontwikkelingsdingen zijn hier extra spannend omdat ze het syndroom van Down heeft.
Tot nu toe doet ze alles volgens "het boekje" dus daar ben ik heel blij mee.
Jeunot, balen voor je kleintje en jou, hoop dat het snel minder wordt of dat er wat aan gedaan kan worden.
Vermoeiend hè zo'n kleine baby. Sterkte! - quote:spoockey schreef op 13 februari 2010 @ 13:30:
Mijn dochtertje is nu zeven weken en heeft vandaag een abonnement op de borst. Regeldagen , denk ik.
Oh, hier ook zo! De laatste dagen wil ze het liefst de hele dag aan de borst. Ze valt dan ook aan de borst in slaap, maar zodra je haar weglegt, is ze wakker. En het enige waar ze dan rustig van wordt, is... juist: de borst! Ik merk dat ik het best lastig vindt om me aan dat 'ritme' over te geven. Ik wil ook nog wel eens iets anders doen en vindt dat de andere dames ook hun aandacht verdienen.
Nu, in het weekend, is het wel iets makkelijker, omdat Digiman dan thuis is en haar wat makkelijker overneemt. Bij papa wil ze nog wel eens in slaap vallen (die ruikt niet naar melk natuurlijk
)
Hopelijk is het na eeno paar dagen weer in balans! - Jeunot, onze zoon is nu 6,5 week, en is ook vreselijk onrustig. Hij slaapt heel weinig. Overdag misschien twee keer een uur, en 's nachts van 21 tot 5 met 2 voedingen waarna hij zich vaak moeizaam laat wegleggen. Ik ga maar niet uitrekenen hoe weinig slaap dat is...
Hij spuugt enorm veel, komt overdag om de 2 uur, 's nachts om de 3.
Ik herken het "gedrag" van mijn dochter. Heb me er enigszins bij neergelegd. Wel zetten we nu de puckababy in. Hierin slaapt hij rustiger, omdat hij zichzelf niet wakker kan maaien.
Het spugen wat zoon doet is ook niet zomaar spugen, en ongetwijfeld reflux. Ik hou in de gaten of hij voldoende groeit, vrolijk is, en voldoende plas/poepluiers heeft. De tip was bij dochter Johannesbroodpitmeel, en dit hielp niet. Ze ging er alleen dikker van spugen en leek er misselijk van te worden...
Ik twijfel een beetje of hij ook nog spruw heeft. Ben maar weer gaan smeren met kokosvet, dat hielp bij dochter ook goed.
Ik vind het alles bij elkaar vreselijk vermoeiend. Vooral omdat dochter ook elke dag tussen 5 en 6 present is, en het slapen voor ons echt afgelopen.
Ik kijk de kleine man echt een beetje groot. Dat hele kleine vind ik zo lastig!Niks verstandigs in te brengen verder hoor... - Gonien,
Ik vind dat hele kleine prachtig om te zien, maar ik kan er maar moeilijk mee omgaan. Mijn dochter (21 mnd) kan mij inmiddels goed uitleggen wat er aan de hand is hoewel ze natuurlijk om de haverklap driftig is. Maar ze praat al zoveel dat ik haar goed begrijp. Ik weet nog goed dat ik het bij haar ook zo moeilijk vond in het begin, omdat ik me echt geen raad wist met dat gehuil, ik kan er zoooo slecht tegen.
Het zou me verder eigenlijk geen bal uitmaken als baby overdag niet zou slapen en zich rustig zou houden, maar helaas houdt niet-slapen gewoon in dat ie dan maar de hele tijd huilt. Ik heb er vandaag ook zo'n dag op zitten. Dan baal ik overal zoooo van, en vind ik er eigenlijk helemaal niks aan. Ik kan me nauwelijks met mijn dochter bezighouden en dat frustreert me ook enorm. Ik merk ook dat het vele huilen de sfeer in huis gewoon erg bepaalt. Mijn vriend werkt inmiddels liever dan dat ie thuis is, ik kan het me goed voorstellen, maar ik zit wel de hele week thuis!
Moet jij gewoon weer werken over een paar weken? Ik heb ouderschapsverlof dus ben nog tot mei thuis. Hoe doen de andere dames dit?
Gonien, laat je de reflux verder niet behandelen? Ik heb echt het gevoel dat mijn zoon pijn heeft... - Jeunot, we zitten in exact hetzelfde schuitje geloof ik.
Mijn vriend komt dan thuis en zucht dat hij zo'n zware dag heeft gehad.
Nou, ik zou soms honderd keer liever werken! Ik sta soms zelf ook een potje mee te janken. Zeker als dochter tegelijkertijd met zoon een driftbui heeft. Je kan me soms opvegen hoor!
Zoon is heel erg ziek geweest trouwens. Hij wilde niet meer drinken. Was bijna gestopt met bv, werd er zo onzeker van!
Inmiddels drinkt hij weer, en hij heeft redelijk bijgeslapen. Dat was wel even lekker!
De reflux ben ik bij dochter voor naar de kinderarts geweest, voelde me toen niet serieus genomen, dus ik ga niet weer.
Heb besloten de osteopaat in te schakelen.
Ik heb overigens ook ouderschapsverlof. Moet half juni weer werken. (En dan maar een maand, want dan begint de zomervakantie!)
Ik zit vaak foto's van dochter te bekijken. Zo van: met zoveel maanden werd het genieten. Want er zijn heus wel geniet momenten, maar ik ga pas dubbelop genieten als hij wat groter is ben ik bang...Niks verstandigs in te brengen verder hoor... - Ik heb trouwens een draagzak besteld (een Bondolino). Ik hoop dat het een positieve werking heeft, heb ik in ieder geval de handen vrij om bijvoorbeeld een stukje te wandelen met dochter.
Zoon zit ook heel graag in de wipper (lekker rechtop, zeker na een voeding).Niks verstandigs in te brengen verder hoor... - HIer ook een handenbindertje, al is zij wel een tevreden handenbindertje. Ze huilt niet veel , maar wil wel vaak aan de borst en slaapt ook graag in mijn armen. Ze kan heerlijk in slaap vallen aan de borst, maar als ik haar wegleg, gaan binnen 2 minuten de oogjes weer open... Het helpt wel als ik haar inbaker en wegleg met een kruikje erbij. Dan slaapt ze veel rustiger en langer. Dat doe ik nu vaker, zodat ik ook nog eens iets anders kan doen dat babytje vasthouden. Aandacht geven aan de andere meisjes bijvoorbeeld, of (heel miniem) wat huishouden.
Ik ben gisteravond na de laatste voeding wakker geblevern zodat ik een uurtje wat voor mezelf kon doen. Heb daardoor wel een kortere nacht gehad, maar voel me toch bijgetankt.
Mijn man heeft een eigen bedrijf en is daardoor vaak thuis (maar wel heel hard aan het werk.) Hij ziet gelukkig wel hoe druk ik het heb en als het even kan, probeert hij iets van me over te nemen. Maar sinds de geboorte van #4 heeft hij het met werk drukker dan ooit! Dat wordt nog wat als ik weer moet gaan werken...
Goninen: draagzak helpt hier wel! Ze valt er vaak in slaap in en het is erg fijn dat je iig je handen vrij hebt! - Ik heb een draagdoek en die gebruik ik regelmatig, maar liever niet hele dagen en als het aan zoon ligt zou hij er de hele dag in kunnen hangen, want dan slaapt ie wel. Nu kan je zeggen, gooi hem dan de hele dag in de doek! Maar dat vind ik toch ook niet echt lekker eerlijk gezegd. Op bepaalde momenten prima hoor, maar de hele dag daar voel ik me niet goed bij. Ik heb het wel gedaan hoor, maar de fysio zei dat het beter was om het niet de hele dag door te doen. Ik wil hem namelijk ook wel graag in zijn bedje hebben.
Digijuf, wel fijn dat je dochter niet zoveel huilt. Ik denk dat ik dat nog het ergste vind. Ik vind het ook best moeilijk dat ik zo weinig (lees; geen) tijd meer heeb voor mezelf, maar ik zou me al een stuk rustiger voelen als ik door de dag heen minder gehuil om me heen zou horen. Mijn zelfvertrouwen keldert enorm, door het vele huilen word ik onzeker, want ik krijg het gevoel dat ik niks goed kan doen.
Gonien, jij werkt ook in het onderwijs! Ik heb 2 maanden ouderschapsverlof opgenomen ivm de financien, dus ik moet ietsje langer werken. Officieel begin ik 1 mei maar door de meivakantie begin ik de 10e pas. Best dubbel, want aan de ene kant wil ik graag werken, aan de andere kant moet ik er niet aan denken...
Overigens doet het me best goed om te lezen dat ik niet de enige ben die zich zo voelt, hoewel het natuurlijk voor jou ook geen pretje is.
Bij dochter was het begin ook zwaar. Achteraf gezien zeggen we dan: ach, het duurde maar 3 maanden. Maar als je er middenin zit weet je niet hoe lang het gaat duren! Voor hetzelfde geld gaat dit nog maaaaaanden zo door....
- Jeunot: ik werk óók in het onderwijs! Ik heb ouderschapsverlof, nog van de 3e (nu pas opgenomen) en werk tot de zomervakantie maar 1 dag p.w.
Kan me trouwens voorstellen dat de hele dag gehuil om je heen heel erg zenuwslopend is, hoor! Weinig tijd voor jezelf, ja, dat hoort ook een beetje bij die 1e periode. En achteraf denk je: wat waren ze toen nog klein en aanhankelijk en lief...vergeet je gewoon dat je alleen maar 2-minuten-douches nam, altijd je brood uit het vuistje at en ongeveer 1x per maand toekwam aan benen scheren ...
- Benen scheren? Oh ja, dat moest ook nog een keer gebeuren, net als de rest...haha, kan me niet heugen wanneer ik dat voor het laatst heb gedaan

Leuk, met z'n allen in het onderwijs! - Digijuf, mijn vriend is freelancer, en ook veel thuis. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant; het werk is nooit helemaal weg.
Maar vanochtend heeft hij me heel fijn bijgestaan, en dat is wel heel lekker!
Zoon slaapt vandaag weer erg lekker trouwens. Heerlijk!
Maar jeunot, je hebt gelijk, wakker is niet erg, als ze maar niet huilen. Zoooo frustrerend als je er niets mee kan...
Dochter was bij ons ook zeer zeker niet makkelijk. En we zijn al over de helft van de 3 maanden he!
Het is idd fijn om te weten dat er nog meer moeders met hetzelfde lopen. Ik hoor altijd maar "geniet ervan", dan denk ik wel eens, hoezo? Hoezo genieten? Het is gewoon heel zwaar!
Digijuf, dat jij aan een vierde bent begonnen vind ik alleen daarom al heel dapper! Of vergeet je die babyfase gewoon weer? Ik was het van dochter wel een klein beetje vergeten merk ik nu...
Haha benen scheren...waar zijn mijn benen??Niks verstandigs in te brengen verder hoor... - Herken het wel.
De meeste avonden ben ik helemaal gesloopt en heb ik echt nergens zin in.
Soms ga ik dan boven in bed liggen met alleen een tijdschrift of de labtop.
Kan geen geluid meer verdragen.
Mijn man geeft dan de kleine een fles afgekolfde melk en ik de late avondvoeding.
Mijn dochtertje begint wel steeds beter in bed te slapen.
En huilt ook steeds minder.
Moet wel veel tijd nemen voor een voeding en het verwerken daarvan daarna; boeren etc.
Ik vind het wel makkelijker worden; meer ritme, tijd voor mezelf.
Ga zelfs naar de kapper vanavond.
Ik begin over een maand met werken, daar heb ik zin in, maar zie er ook tegenop.
Er is veel gebeurt de afgelopen tijd; het verwerken dat mijn meisje het syndroom van down heeft en het bijstellen van dromen en toekomst etc.
Gelukkig is ze helemaal gezond en groeit goed.
Ook ontwikkeld ze zich redelijk goed; lacht en maakt geluidjes.
Toch kijk ik wel eens naar de foto's van mijn oudste op deze leeftijd en zie de verschillen, dat is best moeilijk.
Maar vandaag; ach dan kan ik zo genieten. De vriendelijke lachjes.
We hebben heerlijk samen in bed gelegen tijdens het middagslaapje van mijn dochter.
Dan kijkt ze me aan en dan voel ik me heel gelukkig.
Reflux lijkt me heel moeilijk.
Een draagdoek vind ik echt helpen tegen onrust en buikkramp.
Vind het leuk om te lezen hoe het met de andere kinderen gaat en alle strubbelingen.
Helemaal herkenbaar.
Succes weer allemaal! - Ah, leuk om hier weer iets te lezen van iedereen. De meeste kindjes zijn al wat ouder dan mijn meisje.
Ik ben dus bevallen van een dochter, dat was nog een verrassing. Ze is morgen precies een maand oud.
Vandaag waren we bij het CB voor controle bij de arts en alles is goed.
Nu ik jullie verhalen heb gelezen geloof ik dat ik maar niet meer 'klaag'. Ons meisje is namelijk erg tevreden en rustig, denk ik zo. Ik heb geen ervaring met eerdere kindjes, maar alleen vergelijking met wat ik lees en hoor.
Ze groeit goed. Ik vind het mooi om te zien hoe ze steeds helderder uit dr oogjes gaat kijken en bewuster reageert op geluid en stemmen. Je ziet ook echt dat ze al probeert te lachen, ze reageert met dr oogjes. Sinds een kleine week lijkt er een ritme te komen in de dagen en de voedingen. Vannacht zat er zelfs ruim 9 uur tussen 2 voedingen (22uur en 7.15uur). Heerlijk, hoewel ik vanmorgen wel dacht 'oeps, ik heb dr niet gehoord'. Maar ze lag heerlijk te slapen en werd zelfs heel rustig wakker. Overdag is ze de ene dag veel wakker, de andere dag slaapt ze lekker. Ze slaapt redelijk goed zelf in in haar bedje, snachts gaat dat eigenlijk altijd goed. Ik heb haar in een slaapzakje van de hema, waarvan ik de armsgaatjes heb dichtgenaaid, zodat ze idd niet zo met die armpjes kan zwaaien. We hadden rond de 2e week een aantal dagen dat ze echt krampjes had, en gebruik nu Infacol. Helpt super, haast geen krampjes meer te bekennen en een veel tervredener meisje. Soms als ze wakker is, is ze echt aan het jengelen. Een speen doet dan wonderen. Echt huilen doet ze alleen als ze honger heeft. En ze kan eigenlijk altijd getroost worden.
Goh, nu ik dat zo schrijf bof ik maar geloof ik. En toch moest ik ook even wennen aan het ritme, het niks meer kunnen plannen en soms pas om 17uur douchen, omdat het er sochtends niet van komt.
Zijn jullie kindjes wel rustig in bijv de wandelwagen of de auto? Jammer he dat het geen lekker voorjaar is zodat we meer met die kleintjes kunnen wandelen...! - Gonien: ja, het werk loopt er altijd doorheen, he? Aan de ene kant is het fijn dat hij in de buurt is en dingen uit handen kan nemen, maar de keerzijde is er ook: 's avonds toch nog even mailtjes beantwoorden, of facturen printen, opdrachtgevers die in het weekend bellen, of net als wij aan het eten zijn... hij denkt er nu over om een werkplek buiten de deur te huren. Weet nog niet of ik dat een verbetering vind of niet.
En ja,, de perikelen van de babytijd vergeet je wel 'n beetje, hoor. Of mss. is het meer zo dat je er anders tegenaan kijkt. Als je andere kinderen ouder worden, vind je dat afhankelijke / aanhankelijke weer leuker. Ik ben ws. ook alleen aan een 4e begonnen, omdat het zo gespreid is
Spoockey: wat lekker dat er ritme in komt. Dat betekent automatisch wat meer rust en tijd voor jezelf. Wat kun je daar dan weer van genieten he? Fijn dat je dochter het zo goed doet! Ik geniet ook enorm van het contact dat nu steeds meer wordt. Spontane lachjes en echt gerichter kijken enzo. Kan me best voorstellen dat je het nu anders beleeft dan met je oudste.
Sabine: klinkt goed hoor. Je mag natuurlijk ook best klagen, ook als je een modelbaby hebt
Dat is juist fijn van zo'n forum, dat je eerlijk kunt zeggen wat je leuk én minder leuk vindt. In het 'echte leven' is het toch vaak not done om te zeggen dat je doodmoe bent van je baby, of dat je borsten pijn doen van het voeden (of dat je je benen al weken niet geschoren hebt, haha) - Nog, echt klagen doe ik ook niet hoor, het gaat allemaal best wel erg goed! Moest alleen vooral even wennen aan het ritme toen vriendlief weer ging werken. Vandaag hebben we weer een heerlijke dag met meisje. Ze ligt nu lekker in haar hangmatje in de box te slapen... smelt!
Enne, ook hier zijn de benen al een hele tijd geschoren. Wordt wel weer eens tijd, haha! Heel herkenbaar dus! - Gonien, klinkt heftig bij jou. Zeker met reflux. Binnenkort naar de osteopaat?
Jeunot, ook reflux denk je? Wat vervelend. Lijkt me erg moeilijk om het te combineren met een ander kindje. Is je zoon niet te troosten als hij zo huilt?
Digijuf, 4 kids, petje af hoor. Dat lijkt me erg zwaar.
Spoockey, gelukkig komt er al wat meer ritme in. Lekker tij voor jezelf, zoals de kapper, is ook belangrijk! Knap hoe je omgaat met je dochtertje, snap dat het soms heel moeilijk is als je gaat vergelijken met je oudste. Maar gelukkig gaat haar ontwikkeling heel voorspoedig! - Dames, hoe gaat het ermee?
Hier gaat het beter! (maar dat klop ik maar meteen weer af...). Mjn zoon krijgt sinds 2 weken zantac en dat lijkt hem te helpen. Sinds die tijd is hij veranderd in die zin dat hij niet meer de hele dag moet huilen. Hij is wel heel veel wakker overdag, soms bijna een hele dag met af en toe een hazeslaapje, maar hij is een stuk rustiger. Hij ligt nu regelmatig in de wipstoel lekker om zich heen te kijken, de box vindt ie niks tot nu toe. Oh wat is het fijn om minder gehuil te horen! Wat scheelt dat een boel zeg!
Maar het is en blijft druk. Ik zit nu dan wel lekker achter de laptop, maar eigenlijk is daar bijna nooit tijd voor. Of is er wel even tijd, maar geen zin door vermoeidheid. Ik vind het prachtig 2 kleine kinderen, maar ik had toch niet moeten denken dat ik nu alweer moest gaan werken (zoon is 10 weken). Ik krijg het nu al nauwelijks geregeld om mijn vriend aandacht te geven, laat staan dat ik mijn aandacht moet laten uitgaan naar werken (30 pubers voor m'n neus!).
Hoop op meer positieve verhalen!
Ik vind het trouwens wel moeilijk hoor qua aandacht verdelen. Ik heb zowel schulgevoel naar de oudste als de jongste dat ze niet alle aandacht krijgen...
- Al dames die weer aan het werk zijn? Ik moet over 2 weken weer beginnen en moet er niet aan denken! Vind het altijd thuis zijn ook niet altijd even leuk, maar heb echt geen idee hoe ik het straks allemaal geregeld moet krijgen met kinderen, werk, 's morgens de deur uit, huishouden

- Leuk, ik zie dit topic weer.
Ja, ik ben weer aan het werk en het valt me best mee.
Ik vind het echt wel prettig om even iets anders aan mijn hoofd te hebben, wat andere verhalen te horen dan dreumesgebabbel ( is erg leuk, maar wel een beetje eenzijdig)
Ik werk ook niet zoveel en we hebben geen creche nodig, anders zou ik het veel drukker vinden.
Hoe is het met alle kindjes die veel huilden?
Beetje tot rust gekomen?
Jeunot, hoe is het met jouw kleintje. Is de zantac goed gaan aanslaan?
Gonien, hoe is het bij jou?
Hier loopt het goed.
Alleen de jongste vindt het nog steeds niet leuk om in haar eigen bedje te slapen overdag.
's avonds gaat het prima, 'snachts slaapt ze ( heerlijk) maar overdag doet ze hazeslaapjes aan de borst, in de kinderwagen, fietskar en draagdoek.
Soms opeens een lange slaap in bed en dat is wel genieten, kan ik veel doen.
Tijd voor dreumes en mezelf.
Het huishouden doe ik er een beetje tussendoor; elke keer wat.
Is op zich geen probleem en mijn man doet ook heel veel.
Vanavond gaan we zowaar uit eten samen, daar heb ik zoveel zin in. - Spoockey, ik ben toch wel benieuwd hoe het verder met je gaat. Ik heb er geen idee van of het anders is om een baby met syndroom van down te hebben. Dat klinkt misschien best gek, maar ik kan me ook best voorstellen dat het niet 'uitmaakt'. Dat klinkt al helemaal gek misschien, het is ook erg moeilijk om het goed te verwoorden zo op papier. Ben je er veel mee bezig in je hoofd? Hoe ontwikkelt je dochter zich?
Ik kan me voorstellen dat het lekker is om met wat anders bezig te zijn dan met de kinderen de hele dag. Ik zie daar wel naar uit. Maar toch heb ik er (weer) moeite mee om m'n zoontje weg te brengen, ook al gaat hij naar opa en oma. Het gaat nu erg goed met hem, het is een vreselijk vrolijk mannetje die lekker vooruit wil. Maar het heeft natuurlijk even geduurd om alles in goede banen te leiden en dan gaat alles eindelijk lekker, breekt de zon door (letterlijk en figuurlijk), begint mijn dochter echt enorm te peuterpuberen (
) en dan moet ik aan het werk...Nee, zou zoals ik me nu voel liefst nog een flinke tijd thuis zijn. - Hee leuk, 'we' zijn er nog!
Het gaat met de kids lekker. We hebben ons ritme weer goed te pakken. Alleen de jongste is, net als haar zussen, geen echte slaper. gelukkig wél 's nachts, maar overdag blijft het bij hazeslaapjes, liefst aan de borst en daarna weer stralend lachend verder... wat dat betreft herken ik jouw stukje helemaal, Spoockey!
Gister besloten dat ze best wat vaker alleen mag liggen, in haar bedje, of gewoon in stoeltje of box. Als ze moet huilen, moet dat maar even. Blijkbaar vind ik dat bij zo'n piepklein babytje toch moeilijker dan bij het 4 maanden oude bonkje dat ze nu is
Vanochtend uitgeprobeerd en... ze is moeiteloos in slaap gevallen in haar eigen bedje! Helaas was de poes bij haar naar binnengeglipt en was ze daardoor na 'n uurtje weer wakker, maar ik heb dan toch ff een uur andere dingen kunnen doen.
Ik zag er ook vreselijk tegenop om weer aan het werk te gaan, was nog helemaal ingekapseld in het leventje met baby en andere kinderen. En ik was bang om weer die werkdruk te voelen die er vóór mijn verlof was. Maar na een paar weken werken, merk ik dat het erg positief voor me uitpakt. Ik heb nog ouderschapsverlof, dus werk maar 1 dag p.w. Dat is heerlijk overzichtelijk en tegelijkertijd precies genoeg om even echt de zinnen te verzetten! Lekker om weer na te denken over andere dingen. Op mijn werk ben ik helemaal niet bezig met thuis, dat komt pas weer op het moment dat ik de deur binnenstap. Ik heb wel het geluk dat Digiman die ene dag opvangt, want zou me heel anders voelen als ik kleintje nu al naar de opvang moest brengen. - Hey wat leuk, iedereen is er nog! Wat fijn om te lezen dat jullie ook zo opzien tegen het weer werken. Ik heb nu nog een maand verlof, en ga dan weer 3 dagen werken. Nog maar 4 weken tot de zomervakantie, dus dat is wel een prettig vooruitzicht. Maarr.....slapen is hier echt drama. Jongste komt 1 a 2 keer per nacht, en keet dan rustig een uur, en oudste is de laatste tijd 's nachts weer veel wakker, en 's ochtends begint voor haar de dag om 5 uur.
We slapen al weken niet langer dan 3 a 4 uurtjes per nacht. Hoe ik het dan ga volhouden om weer te werken??
Bovendien staat mijn baan op de tocht. Per 1 augustus gaat passend onderwijs in, en wordt er flink gesnoeid in de ambulante begeleiding; er moeten 7 banen verdwijnen....
Volgende week heb ik een gesprek met mijn leidinggevende om te "sparren" over mijn toekomst. Hoe ik dat moet zien? Ik heb er geen goed gevoel over.
Jongste spuugt nog steeds erg veel, maar groeit goed en is doorgaans erg vrolijk. De laatste weken wilde hij alleen maar op of aan me hangen (sprongetje?) maar dat gaat nu weer beter.
Oudste heeft het peuterpuberen ontdekt, en is veel aan het drammen en heeft driftaanvallen.
Ik verlang naar de zomer, hele dagen in de speeltuin met jongste op een kleedje en vriendinnen om me heen! (Met hun kinderen).
Ik ben stiekem al aan het zoeken naar een andere baan, maar weet niet zo goed wat ik wil. In ieder geval dichterbij huis, want we hebben kinderopvang aan de andere kant van de stad, en dat kost een half uur om daar te komen. Ik werk 45 km verderop (en verder, ik kom in heel provincie Noord-Holland-Noord), en dat betekent dat ik om 7 uur de deur uit moet straks, zodat ik precies om half 8 twee kinderen moet "dumpen", tien minuten heb voor overdracht, en dan moet racen naar mijn werk....
Een hoop gepieker zo in die laatste periode.
Maar ook een hoop leuke dingen hoor! We zijn al twee keer op vakantie geweest, heerlijk! Lekker truttig in een bungalowpark, 1x een midweek, en 1x 14 dagen.
En verder alle tijd om van alles in huis te doen, als oudste naar het kdv is. Wel even slikken hoor, als jongste straks ook gaat!
En ik hoop dat ik nog melk bij elkaar krijg, want het kolven lukt gek genoeg niet...
Zo, dat was een lange update! Ik ga nog even online shoppen! Leuk om van jullie te lezen!Niks verstandigs in te brengen verder hoor... - quote:jeunot77 schreef op 28 april 2010 @ 09:45:
Spoockey, ik ben toch wel benieuwd hoe het verder met je gaat. Ik heb er geen idee van of het anders is om een baby met syndroom van down te hebben. Dat klinkt misschien best gek, maar ik kan me ook best voorstellen dat het niet 'uitmaakt'. Dat klinkt al helemaal gek misschien, het is ook erg moeilijk om het goed te verwoorden zo op papier. Ben je er veel mee bezig in je hoofd? Hoe ontwikkelt je dochter zich?
Ik kan me voorstellen dat het lekker is om met wat anders bezig te zijn dan met de kinderen de hele dag. Ik zie daar wel naar uit. Maar toch heb ik er (weer) moeite mee om m'n zoontje weg te brengen, ook al gaat hij naar opa en oma. Het gaat nu erg goed met hem, het is een vreselijk vrolijk mannetje die lekker vooruit wil. Maar het heeft natuurlijk even geduurd om alles in goede banen te leiden en dan gaat alles eindelijk lekker, breekt de zon door (letterlijk en figuurlijk), begint mijn dochter echt enorm te peuterpuberen (
) en dan moet ik aan het werk...Nee, zou zoals ik me nu voel liefst nog een flinke tijd thuis zijn.
Hallo allemaal,
Leuk hoor, dat het topic nog bestaat en te lezen hoe het iedereen vergaat.
Jeunot, ik had niet gezien dat je de 28e had gereageerd.
Het is inderdaad eigenlijk helemaal niet zoveel anders.
Ze ontwikkeld zich prima; speelt met twee handjes, draait op haar zij en bijna door op de buik, lacht hardop en volgt ons de hele kamer door en "kletst" de hele dag.
Ze is wel slapper dan andere kinderen en iets sneller moe.
Ze krijgt nog volledige borstvoeding en groeit goed ( volgens haar eigen lijntje; op de consultatiebureaucurve net iets onder de middellijn)
Het "andere" zit hem een beetje in de ziekenhuisbezoeken, de logopedie en de fysiotherapie.
Maar het meest nog in de reacties van mensen. De lompe en onhandige en soms zelfs kwetsende opmerkingen.
Dat doet pijn en geeft me soms verdriet.
Gelukkig ben ik nog erg hormonaal
en krijgen ze hem vol terug.
Ik ben er wel veel mee bezig. Ook met de verwerking. Als ik er aan denk dat ze altijd anders zal zijn dan de andere kinderen, dan schieten de tranen me telkens weer in de ogen. Ze zal altijd overal voor moeten knokken en die gedachte maakt me verdrietig.
Ik heb via hyves veel contact met andere Downmoeders en dat helpt.
Ik vind het zo gezellig met mijn twee meiden.
De kleine meid kan echt schateren om liedjes, kietelen en grapjes.
En dan ben ik zo verliefd.
Ik heb, gek genoeg misschien, echt veel meer op een roze wolk dan bij de eerste.
Ik geniet zo van haar. Ze heeft echt mijn hart gestolen.
Mijn oudste praat ook de hele dag en ik moet zo om haar opmerkingen lachen. Ze is gek op de jongste al vond ze het laatst wel wat minder toen ze ook op kleed kwam spelen. Is toch een beetje haar territorium.
Digijuf; herken het wel van het slapen. Wij zijn ook wat strenger geworden en ze slaapt nu zowaar drie keer per dag een uur in haar eigen bed/ kinderwagen/ maxicosi in fietskar.
Ik weet dat ik eigenlijk niets mag zeggen; want ze gaat om 18:00 naar bed. Drinkt dan om 22:00 en 6:00 en slaapt dan tot 9:00 weer.
Dus mij hoor je niet.
Zeker niet na de verhalen van Gonien. Wat lijkt me dat pittig zeg. Wat zal je uitgeput zijn.
Mijn oudste begint nu ook met peuterpuberen; heel theatraal op de grond gaan liggen huilen, niet willen eten enzo.
Werken vind ik leuk, maar ook lastig.
Daar worden ook weer heel veel dingen van me verwacht.
Ik baalde want ik kreeg geen vast contract, maar weer een jaarcontract. Ze hadden nog " te weining" van me gezien.
Ik ben er ook nog niet helemaal; suf en moe soms en presteer dan niet zoals ik vroeger deed.
Hoe hebben jullie dat?
Hoe groeien/ ontwikkelen jullie kinderen zich?
Jeetje, wat een verhaal is het geworden.