Zie ik iets over het hoofd?

24-10-2014 10:05 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zoon van tien maanden die tot drie weken geleden prima sliep. Hij werd soms wakker voor een aai over zn bol of omdat hij zn speen kwijt was, maar sliep dan rustig verder. Hij kwam vaak wel nog voor een fles tussen 3:30 en 6:00, maar ging daarna altijd weer slapen (alleen niet als hij na 5:30 wakker werd) drie weken geleden is hij erg verkouden geweest en werd dan 's nachts wakker omdat zn neus verstopt zat. Ik nam hem dan bij mij in bed of liep beneden met hem in de huiskamer. Na een tot twee uur viel hij dan wel weer in slaap. Dit duurde vijf nachten en toen sliep hij weer gewoon na zn fles. Daarna heeft hij zelfs twee nachten gealapen tot 6:00 zonder een kik te geven, heerlijk!

Maar daarna begon de ellende.. Hij word ergens in de nacht wakker (tussen 2:00 en 4:00) en gaat dan niet meer slapen. Vaak probeer ik hem eerst met een aai over de bol weer te laten slapen,maar vaak huilt hij dan meteen weer. Dus dan krijgt hij een schone luier en een fles. Maar ook daarna gaat hij niet slapen, het lijkt wel of het hem niet lukt in slaap te vallen. Hij is namelijk vijf minuten rustig en begint dan weer te huilen. Vaak probeer ik hem dan nog in zn eigen bed in slaap te laten vallen maar uiteindelijk komt hij bij mij in bed te liggen. Ook dan gaat hij niet slapen. Hij ligt maar te woelen en draaien en geeft af en toe een schreeuw, meestal met zn oogjes dicht. Zo ben ik dus totaal 1,5 uur in de weer voor hij weer rustig slaapt..



Hij heeft twee onder tanden, en de boven tanden lijken nog niet in zicht. Ik heb hem weleens paracetamol gegeven, maar dan sliep hij niet sneller.

Vaak slaapt hij na deze nachten tot 8:30, terwijl hij normaal tussen 6:00 en 7:00 wakker was. Ook het doen van 1 of twee slaapjes maakt niet uit.



Ik word er af en toe wanhopig van, wat is er toch? En als ik avonddienst heb gehad lig ik soms net een uur te slapen als hij begint en dan word mn lontje korter, en ik wil niet mn geduld verliezen. Maar vannacht overwoog ik om hem in de berging in een campingbedje te leggen, ik werd gek. En dan voel ik me meteen weer schuldig want het is een baby! En een baby laat je niet huilen! (Ik kan dat echt niet, als hij huilt heeft hij me dus nodig)

Manlief is al twee nachten in de logeerkamer gaan liggen nadat zoon dus ook in ons bed niet ging slapen. Hij heeft zn slaap harder nodig en ik kan bijslapen door ook te gaan tukken als zoon zn tukje doet (voordeel van onregelmatig werken zullwn we maar zeggen).



Heeft iemand nog ideeen, tips?
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft geen pijn in zijn oren?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wij hebben dit gehad in de week voor haar 1e verjaardag. Ze was gewoon 3-4 uur achter elkaar wakker midden in de nacht. Ging liggen kletsen, zingen, huilen, gillen, vanalles. Niks hielp, fles, paracetamol, bij ons in bed, ik naast haar bed, rondlopen, bed verschoven. Er was ook niks qua ziek zijn ofzo.

Ineens na haar verjaardag was het over en sliep ze weer zoals normaal (wel nog regelmatig wakker, maar niet meer uren achter elkaar). Was echt even zo'n fase, maar dodelijk vermoeiend idd.

Als je echt niks kan ontdekken qua oorzaak (ik zou idd oortjes laten checken even), dan lijkt het me een fase. Gaat vanzelf weer over ooit. Kan hij een nachtje gaan logeren, zodat jullie kunnen bijtanken?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dit de leeftijd dat meer baby's (ineens) slecht slapen. Ik geloof dat het met verlatingsangst te maken heeft. Een fase (sprong) dus.
Geen echte tips, maar kan inderdaad verlatingsangst zijn. Verder heb ik wel gelezen dat dit een fase is waarin baby's dat wat ze overdag hebben meegemaakt verwerken (ofzo, zal niet helemaal de juiste benaming zijn) in hun dromen en dus heel onrustig kunnen dromen. Dat zou dat heel onrustige slapen misschien (deels) kunnen verklaren?
Alle reacties Link kopieren
Hij grijpt niet naarzn oren en slaapt overdag prima. Sowieso slaapt hij rustiger als hij naast me ligt, met pijn zou dat niet zo zijn toch?



Een fase, hopelijk een korte dan :-)



En qua logeren, mijn moeder werkt zelf en past op als ik werk dus die ga ik hier niet mee belasten. Ik trek het nog prima omdat ik overdag vaak kan bijslapen. Ik zou het alleen fijn vinden als dat niet zou hoeven :-)



Ik heb met dat woelen enzo idd de indruk dat hij dingen moet verwerken, daarom neem ik hem ook bij me. Hij wil als hij 16 is hopelijk niet meer bij mij slapen
Alle reacties Link kopieren
Geen tips wel ook alle fase doorgemaakt

Ze gaan vanzelf weer beter slapen en als je denkt het gaat goed komt er weer zo fase

Accepteren en denken dat hij er ook niks aan kan doen en niet doet om jij te pesten of lekker wakker te houden

Maar sterkte en zoals je al doet bijslapen als je de kans krijgt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch zn oren laten nakijken, en daar was niets bijzonders mee. Dus een faaaasssseeee, jippie! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven