Zomerkamp jonge kinderen

12-01-2011 19:11 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit kreeg ik net via de mail binnen van j/m jonge ouders:

Alle kinderen zijn in de zomervakantie minstens zes weken vrij, maar een zesweekse gezinsvakantie is voor de meeste ouders geen optie. Weleens gedacht aan een zomerkamp voor je kind? Jij kunt naar je werk en je kind heeft de tijd van zijn leven.

Het aanbod is groot en gevarieerd. Er zijn al kampen voor kinderen vanaf 6 jaar

------------------------------—------------------------

Het kan aan mij liggen maar je kind van 6 mag toch niet naar een zomerkamp?? Met vreemde kinderen en begeleiding. Als ze bij een clubje zitten vind ik het nog redelijk jouw kind kent iedereen en jij hun ook..

Maar een zomerkamp van een week?? Dat is toch super zielig voor je kindje? Dat de oudere kinderen het leuk zouden vinden daar kan ik in komen maar ik zie mijn meisje van 6 al gaan... Mijn hart breekt alleen al als ik er aan denk.

En nu met al die griezel verhalen in het nieuws vond ik de mail bijna ongepast!!

maar goed wie ben ik? En hoe denken jullie er over??
quote:meesje2010 schreef op 12 januari 2011 @ 19:11:

En nu met al die griezel verhalen in het nieuws vond ik de mail bijna ongepast!!





Al die griezelverhalen? Overdrijven is ook een vak zeg...



Wat betreft op kamp gaan, 6 vind ik inderdaad wat aan de jonge kant. Maar er zullen vast kinderen van 6 zijn die het helemaal geweldig vinde.
Alle reacties Link kopieren
Hier in de buurt is er ook een 'zomerkamp'. Kinderen vanaf volgens mij 5 jaar gaan er overdag heen, hebben de tijd van hun leven, doen leuke spelletjes etc. Aan het eind van de middag worden ze gewoon weer thuisgebracht/opgehaald.

Niks mis mee als je niet 6 weken vrij kunt nemen.



En om het mailtje nu 'ongepast' te vinden.. hou toch op zeg. De aankondiging dat de zwemlessen weer beginnen, of een bericht dat de scouting weer plaatsen heeft, of dat er een nieuwe juf komt is dan zeker ook allemaal 'ongepast'?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Meen je dit nou? Toen ik je topictitel zag, dacht ik dat het om meerdere weken ging, maar het is een week. Volgens mij is dat alleen maar leuk voor een kind.



Maar goed, ik moest met 6 naar een schippersinternaat waarbij ik mijn ouders alleen in het weekend en in de vakanties zag. Mijn referentiekader is misschien wat anders.
Alle reacties Link kopieren
In amerika is dit heel normaal. Ik vind het wel een goede ontwikkeling.

Of ik later mijn eigen kinderen er naartoe zou sturen? Pas vanaf een jaar of 8 denk ik.. En het liefst met een vriendje.
Alle reacties Link kopieren
is het omdat jou hart breekt zonder je kind? En jij dus niet zonder wil? Of dat het kind het eng vind?
Mijn dochter gaat als ze zes is geen week van huis, echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter gaat als ze zes is zéker geen week op kamp met wildvreemden. Zou niet weten waarom wel.
Alle reacties Link kopieren
mijn zoon van toen 7 ging een week op scoutingkamp, nou klinkt dat bekend, maar hij zat daar toen net bij en had denk ik 3 gewone opkomsten gehad. en hij was (is) zeker geen held.



wij hielden ons hart vast, maar hij vond het geweldig! (ik vond zelf een week erg lang overigens). vorig jaar is ie weer geweest (8 dus) en was het opnieuw groot succes.

dus tsja.. ik denk dat het niet per se slecht is, maar of het nou je eerste keus moet zijn...
Alle reacties Link kopieren
Het sneue is dat dit soort kampen bedacht zijn als oplossing voor werkende ouders die geen 6 weken vrij kunnen/willen maken. Het is niet bedacht omdat zulke jonge kinderen graag een week op kamp willen.



Ik geloof oprecht niet dat ik hier mijn zoon die komende zomer 6 zal zijn, veel plezier mee zal doen.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf mijn 7e ben ik iedere zomer een week op natuurkamp geweest omdat mijn ouders werkten. Ik vond het geweldig. Het zal vast niet voor ieder kind leuk zijn, maar om het nu maar als sneu en zielig op een grote hoop te gooien? Nee.
Alle reacties Link kopieren
Het zou niks voor mij zijn, maar ik vind het ook niet ongepast.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Een uitkomst, waar geef ik hem op?
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 12 januari 2011 @ 19:34:

Mijn dochter gaat als ze zes is geen week van huis, echt niet.



En ook niet met 7, of 8, of 9, of 10.

En daarna weet ik het ook nog niet
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 12 januari 2011 @ 19:34:

Mijn dochter gaat als ze zes is geen week van huis, echt niet.Mijn zoon ook niet en zéker niet met vreemden.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Hangt er vanaf of je inschat of je kind het leuk lijkt. Als mijn dochter het leuk lijkt (en ik schat haar daar ook zo voor in), zou ze best mogen. Ook met zes. En daar hoef ik zelfs geen week voor te werken. Als ik zo goed als vrij ben, zou ik een week zonder kind ook echt prima doorkomen (maar zou haar na een week wel vreselijk missen hoor).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens ook erg goede herinneringen aan Scouting kampen en ik geloof dat mijn zusje zelfs al meeging met 5 jaar.
In Belgie is het vrij normaal dat kinderen op kamp gaan. Daar zijn ze 2 maanden vrij en natuurlijk kunnen ouders niet 2 maanden vrij nemen.

Er zijn ook veel verschillende soorten kampen, zeilkamp, surfkamp, ponykamp, maar ook gewoon bosklassen.

Lijkt me niet zoveel mis mee dat kinderen daar naartoe mogen het deel van de vakantie dat ze niet met hun ouders op vakantie gaan.
Scoutingzomerkamp voor bevers (5-7 jaar) was drie dagen, voor welpen (7-11 jaar) een week. Eigen groep en leiding.



Verder natuurlijk het NoordelijkPinksterKamp met duizenden kinderen, winterkamp etc.



http://npk-explorers.nl/npk-site/
Alle reacties Link kopieren
Dus het is nu al 'ongepast' om reclame te maken voor kinderen die een weekje op kamp gaan?



Ik vind dat we nu snel moeten doorpakken en Sinterklaas ook maar moeten afschaffen. Zo'n bisschop die de hele tijd snoepjes en kadootjes uitdeelt aan kleine kinderen.. dat is pas echt 'ongepast'. En dan nog die liedjes erbij over 'de zak van Sinterklaas'. Of nog erger: 'hij komt, hij komt, die lieve goede sint'...
Alle reacties Link kopieren
Zes jaar vind ik persoonlijk wel erg jong om met volslagen vreemden mee te sturen.



Zelf ben ik ook wel eens met zo'n kamp geweest, maar toen was ik ouder. Mijn ouders hadden een eigen bedrijf, maar d.m.v. uit logeren te gaan bij familie of logees te vragen werd vaak ook al een deel opgelost. Scoutingkamp was helemaal geweldig. Maar zo'n kamp met vreemden heeft nooit mijn voorkeur gehad.



Ik ging altijd uit vrije wil, maar zag ook regelmatig kinderen die super-heimwee hadden en daar 'gedumpt' werden.
Alle reacties Link kopieren
6 is nog wel erg jong, mijn zoontje is 5 en die zou dat nog niet kunnen over een jaar. Als hij groter is mag hij uiteraard op kamp, lijkt me heel leuk voor hem. Deed ik vroeger ook en dat vond ik geweldig! Helaas mocht ik maar één weekje per zomer
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig op zeilkampen als instructeur gewerkt en die beginnen in NL vanaf 7 jaar. Maar om eerlijk te zijn, vond ik het begeleiden van de kampen van de jonkies dramatisch! Veel heimwee, kinderen wilden helemaal niet zeilen, altijd koud, etc. Vanaf een jaar of 10 ging het altijd beter met de kindjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die mail ook gezien en vond het ook al wat vreemd, een kamp voor kinderen van 6. Ik zou daar zelf ook niet gauw voor kiezen. Wij gingen vroeger vaak in de vakantie hier of daar logeren, dat is toch een stuk vertrouwder en ook een oplossing voor werkende ouders.

Ik ben ook wel op paardrijkampen geweest, vanaf een jaar of 12 of zo. Niks voor mij, ik had altijd heimwee, terwijl ik toch dol was op paardrijden.
..
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is met zeseneenhalf naar een zomerkamp geweest, zij het wel dat zijn oudere broer ook op dat kamp was. En er waren een paar bekenden tussen de wildvreemden. Heeft ondanks heimwee 's avonds de tijd van zijn leven gehad daar en beide jaren dat hij is gegaan had hij een dikke vriend in die week (twee verschillende jongens).

Het kan imho dus wel. Al hoort daarbij: rekening houden met of het kind het aan kan, of het er zin in heeft, en ophalen als het nodig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven