Zoon (7) vind niks leuk

17-04-2014 16:27 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 7 vind werkelijk bijna niks leuk om te doen. Ja alleen gamen, welke hij niet langer dan 20 min. Alleen daarvoor wil hij ook bij bepaalde klasgenootjes afspreken mag. Tien keer per dag moet hoor ik ïk heb niks om te doen" en ïk verveel me". Zullen we een spelletje doen, naar buiten, lezen etc. etc. Antwoord is bijna altijd nee.Moet ik me zorgen maken of waait het wel over? Is toch eigenlijk niet normaal? Dit is nu eigenlijk sinds hij in groep 3 zit.
Alle reacties Link kopieren
Geen vriendjes in de buurt zoals buiten spelende buurtkinderen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als ie zich verveelt geef je hem een klusje, zoals de afwas, stofzuigen, kamer opruimen, etc. Moet je eens kijken hoe snel hij wat te doen vindt.

Het waait wel over. Heeft hij zichzelf nooit kunnen vermaken?
Waarom zeg jij bijna altijd nee als je zoon met je naar buiten wil of een spelletje wil doen?



Er zijn kinderen die je wat meer op gang moet helpen.
Volgens mij zegt zoon juist nee als TO naar buiten wil gaan.
Alle reacties Link kopieren
Rianne, volgens mij stelt TO dit voor en is het zoontje degene die altijd 'nee' zegt.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Welk speelgoed heeft hij?

Playmobiel, Kapla, Lego, trein, auto's, verkleedkleren etc?



Alleen spelen is denk ik ook niet zo leuk. Dus ik zou zeker vriendjes laten komen en als ze leuk gespeeld hebben mogen ze laatste 20 min nog even gamen bijv
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Mag hij afspreken van je, bij die klasgenootjes?
Alle reacties Link kopieren
Sneu dat hij datgene wat hij het leukste vindt, gamen, maar 20 minuten per dag mag.

Niet alle kinderen houden van buiten spelen.

Ik heb twee gamers, nooit een punt van gemaakt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Leerzame games in huis halen. Probleem opgelost. Of af en toe naar de buurtsuper sturen voor een pak melk, leert hij meteen boodschappen doen.
20 minuten vind ik persoonlijk wel heel erg kort. Dan heb je je computer bij wijze van spreken net opgestart.
20 minuten vind ik persoonlijk wel heel erg kort. Dan heb je je computer bij wijze van spreken net opgestart.
quote:matroesjka_ schreef op 17 april 2014 @ 17:18:

Volgens mij zegt zoon juist nee als TO naar buiten wil gaan.



Ah, het staat er inderdaad wat onduidelijk.



Is een interactief (dus met tablet of foon) bordspel misschien leuk?



Verder misschien samen geocachen?



Er zijn vast meer dingen te bedenken waarbij hij toch iets met een schermpje doet.
Alle reacties Link kopieren
Je moet niet vragen om een spelletje te doen, maar zeggen dat je het gaat doen. Bijv: "kom laten we een spelletje doen" of " jas aan! Wij gaan naar buiten"

9 van de 10x werkt dit bij ons. Ik heb namelijk een hoogbegaafd kind wat ik altijd moet bezig houden anders raakt ze snel verveeld.

En spontaan iets bedenken wil ook weleens helpen. Bijv: kliederen met scheerschuim of handverf.

Succes
Waar een wil is, is een weg
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben thuis precies hetzelfde alleen is het bij ons iets lastiger qua vriendjes want hij is hier maar 1x in de 14dagen. Wij gaan er op uit en vorige keer bijv. Konden kinderen zich laten schminken en springen op een springkussen en allebei de kids wilde niks. ( 4&6). Wij zijn toen gewoon naar huis gegaan en toen hadden ze spijt.......
Wat is er mis met vervelen? Laat ze zich maar te pletter vervelen totdat ze er scheel van zien.



Even heel duidelijk stellen dat jij niet ingehuurd bent om kindlief te entertainen.



Bij negatief gedrag...ophoepelen naar je kamer. Ga daar maar zitten sippen.
quote:verginia84 schreef op 17 april 2014 @ 17:57:

Je moet niet vragen om een spelletje te doen, maar zeggen dat je het gaat doen. Bijv: "kom laten we een spelletje doen" of " jas aan! Wij gaan naar buiten"

9 van de 10x werkt dit bij ons. Ik heb namelijk een hoogbegaafd kind wat ik altijd moet bezig houden anders raakt ze snel verveeld.

En spontaan iets bedenken wil ook weleens helpen. Bijv: kliederen met scheerschuim of handverf.

Succes





Eh.... 1 van de onderdelen van hoogbegaafdheid is juist creativiteit. Is ze niet gewoon makkelijk? Zo onder het mom van 'mams houdt mij toch wel bezig'.

Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 17 april 2014 @ 19:06:

Wat is er mis met vervelen? Laat ze zich maar te pletter vervelen totdat ze er scheel van zien.



Even heel duidelijk stellen dat jij niet ingehuurd bent om kindlief te entertainen.



Bij negatief gedrag...ophoepelen naar je kamer. Ga daar maar zitten sippen.

Ja, af en toe vervelen is prima, maar sommige kinderen kúnnen zichzelf gewoon niet vermaken, dat regel je niet door het kind zich dan maar te pletter te laten vervelen.

Daarbij: het kind vindt wel degelijk iets leuk, gamen namelijk, maar dat mag hij niet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle kinderen kunnen zichzelf vermaken. Het zijn de ouders die last hebben van lamballige kinderen. Dus...hup, ga maar achter je xbox.
Het is een soort van afhankelijkheid, als een kind weet dat hij mag gamen zit het in zijn systeem. Het denkt, slaapt, leeft bijv. minecraften. Moet je eens opletten als je het gewoon simpelweg verbied (want proefwerkweek ofzo). Krijg je opeens een ander kind.
Alle reacties Link kopieren
Hij verveelt zich... waarom zou jij die verveling moeten oplossen?

Zijn zaak, zijn oplossingen.

Negeren dus.



http://www.intermediair.n ... ut/verveling-goed-voor-je
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Mam ik verveel me'

Veel mensen kennen verveling alleen uit hun jeugd

die eindeloze, lege zondagen of van de gekmakende aanblik van hun kinderen (op hun kop in de bank). Volgens opvoeders heeft verveling echter een functie: Sandra Veenstra, ontwikkelingspedagoge zei onlangs in Trouw dat ouders slecht kunnen omgaan met de verveling van hun kinderen en onmiddellijk aan de slag gaan om het probleem op te lossen. 'Ik vind het heel belangrijk dat een kind de ruimte krijgt voor zijn eigen gevoel van verveling. Een kind moet leren zelf zijn oplossingen te zoeken. Zo leert hij dat dat normaal is, dat het een tijdelijk gevoel is en dat het verdwijnt zodra de geest weer door iets gegrepen wordt. En vooral dat je daar zelf ook invloed op kunt uitoefenen. Die ontdekking voorkomt hersenluiheid.



http://www.lanterfanten.nl/Waaromvervelinggoedis.pdf
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Eens Enn! Een stukkie uit je link. Vond ik mooi.



Sandra Veenstra, ontwikkelingspedagoge zei onlangs in Trouw dat ouders slecht kunnen omgaan met de verveling van hun kinderen en onmiddellijk aan de slag gaan om het probleem op te lossen. 'Ik vind het heel belangrijk dat een kind de ruimte krijgt voor zijn eigen gevoel van verveling. Een kind moet leren zelf zijn oplossingen te zoeken. Zo leert hij dat dat normaal is, dat het een tijdelijk gevoel is en dat het verdwijnt zodra de geest weer door iets gegrepen wordt. En vooral dat je daar zelf ook invloed op kunt uitoefenen. Die ontdekking voorkomt hersenluiheid.'
Na, 2 zielen!!
Alle reacties Link kopieren
Haha! Ja. Ik ben je net voor!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven