Zoon spuugt in mijn gezicht

18-09-2014 11:42 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend bracht ik mijn zoon (7 jaar) naar school.

Ik stop met de auto vlak bij school op een plek waar ik maar even mag staan, en laat mijn zoon uitstappen. Hij wil gelijk weglopen maar ik roep hem terug voor een kusje. Hij komt naar mij toe en geeft mij een spuugkusje. Ik was zo verbijsterd dat ik het even niet reageerde en hij wegliep. Ik riep hem na maar hij luisterde niet en was al weg.

Omdat ik op die plek niet lang met de auto mocht staan, ben ik woedend verder gereden.

Mijn zoon heeft dit nog eens gedaan, heeft toen flink straf gekregen.

De laatste tijd is hij flink opstandig en spookt meer van die stoute dingen uit. Dit wordt uiteraard niet door ons geaccepteerd.

Ik zat te denken om hem strafregels te laten schrijven en geen speelafspraakjes deze week. Hoe zouden jullie dit aanpakken ?
pleunplonia wijzigde dit bericht op 18-09-2014 20:30
Reden: Typefoutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hij had een fikse mep van me gehad. Is ie helemaal gek!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Hm, lastig. Als ik het zo lees heeft jouw zoontje echt nul respect voor je. Dat ga je niet veranderen door hem strafregels te laten schrijven o.i.d...
Strafregels? Een fikse mep? Zijn dit de jaren 50 of zo?



Ik zou vanmiddag even een goed gesprek met hem voeren. Hem eerst vragen waarom hij dat deed en dan duidelijk maken dat je dat niet op prijs stelt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je hem ermee weg laten komen. Uren later straffen is nutteloos. Je had hem achterna moeten gaan (dat duurt echt geen uren dus laat die auto maar even staan) toen hij niet reageerde, in zijn nekvel moeten grijpen en ter plekke duidelijk maken dat dit gedrag niet getollereerd wordt. Heb je voor nu natuurlijk niets meer aan maar hopelijk dat je een volgende keer assertiever bent. Want die volgende keer gaat komen nu hij ermee weg is gekomen.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Een mep nog wel .



De topictitel is erg dramatisch aangezet, maar feitelijk klinkt het mij in de oren als een grapje. Een beetje een mislukt, onsmakelijk grapje weliswaar, maar toch gewoon een grapje zoals zevenjarigen die wel eens maken. Ik zou zoon zeggen dat ik niet gediend ben van zulke grapjes, omdat ik het vies vind, en daarna gewoon doorgaan met mijn leven.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een spuugkusje?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Hij komt hier ECHT niet mee weg, geloof me maar. Zeker omdat dit al de tweede keer is.

Ik stond met de auto op een rotplekje maar anders .....l.

Hij komt zometeen uit school.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter deed het met grote regelmaat toen ze die leeftijd had. Alles geprobeerd. Niks hielp. Tot ik echt een verschrikkelijk groene rochel terug in haar gezicht spuugde. Was er zo klaar mee. Het zal opvoedkundig niet verantwoord zijn, maar ze heeft het nooit meer gedaan. Ze vond het zo vies. Haar uitgelegd dat zij precies hetzelfde deed en toen was het klaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een spuugkus precies? En waarom is dit zo ernstig dat je hem strafregels wil laten schrijven (bizarre straf trouwens...)?

Lijkt mij meer een grapje dan iets wat hij bewust 'stout' doet. Gewoon zeggen dat je er niet van gediend bent en uitleggen waarom lijkt mij meer dan genoeg.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 18 september 2014 @ 11:49:

Wat is een spuugkusje?Dat vraag ik me ook af...
Ik stel zeven weken kolenhok voor, op water en brood.
Alle reacties Link kopieren
Heey,



Ik heb nu zelf (nog) geen kinderen, maar wat bedoel je net met 'nog meer van die stoute dingen'?

Ik zou wel oppassen. Als je er na school nog over begint kan het goed zijn dat hij het 'incident' al lang is vergeten en dan gaat hij niet meer kunnen plaatsen waarom hij oa straf moet schrijven.



Voor straf schrijven zou ik zowiezo al niet kiezen, enkel als hij iets op school (of in klas) heeft mispeuterd.

Dat spuugkusje kan ook niet, iig, maar dat is meer iets tussen jullie, en als je de kans hebt meteen reageren.

Waarschuwen voor de andere streken die hij uithaalt. bv "je weet dat je dit/dat niet mocht doen, na 3x...(gepaste straf)"

Let eens op wat hij graag doet. Speelafspraakjes bv.? Dan na bv. 3 spuugkusjes geen afspraakje de komende week?

Voetbal/sport? Niet gaan voor 1x?



Ik hoop dat je er iets aan hebt, want ken het maar al te goed bij kinderen uit omgeving/familie. Ze hebben soms serieus 'streken' ...
En anders gewoon eentje terug geven.

Wat een drama om niks.
Alle reacties Link kopieren
quote:stamaar78 schreef op 18 september 2014 @ 11:51:

Mijn dochter deed het met grote regelmaat toen ze die leeftijd had. Alles geprobeerd. Niks hielp. Tot ik echt een verschrikkelijk groene rochel terug in haar gezicht spuugde. Was er zo klaar mee. Het zal opvoedkundig niet verantwoord zijn, maar ze heeft het nooit meer gedaan. Ze vond het zo vies. Haar uitgelegd dat zij precies hetzelfde deed en toen was het klaar.Geweldig
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Welke straf heb je de vorige keer gegeven?
Alle reacties Link kopieren
quote:Varkentje1905 schreef op 18 september 2014 @ 11:53:

Heey,



Ik heb nu zelf (nog) geen kinderen, maar wat bedoel je net met 'nog meer van die stoute dingen'?

Ik zou wel oppassen. Als je er na school nog over begint kan het goed zijn dat hij het 'incident' al lang is vergeten en dan gaat hij niet meer kunnen plaatsen waarom hij oa straf moet schrijven.



Voor straf schrijven zou ik zowiezo al niet kiezen, enkel als hij iets op school (of in klas) heeft mispeuterd.

Dat spuugkusje kan ook niet, iig, maar dat is meer iets tussen jullie, en als je de kans hebt meteen reageren.

Waarschuwen voor de andere streken die hij uithaalt. bv "je weet dat je dit/dat niet mocht doen, na 3x...(gepaste straf)"

Let eens op wat hij graag doet. Speelafspraakjes bv.? Dan na bv. 3 spuugkusjes geen afspraakje de komende week?

Voetbal/sport? Niet gaan voor 1x?



Ik hoop dat je er iets aan hebt, want ken het maar al te goed bij kinderen uit omgeving/familie. Ze hebben soms serieus 'streken' ...



Een kind van 7 kun je heel goed na school uitleggen waarom hij straf krijgt.

En na 3 spuugkusjes straf? Nou dat werd bij mij echt na 1 keer al.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat is een spuugkusje? Als mijn dochter mij een kus geeft zit ik ook onder de kwijl...



Strafregels schrijven? Ben je niet helemaal lekker ofzo, dat was in mijn tijd al idioot ouderwets. Wat een achterlijke straf.

En wat was je van plan te doen als hij echt iets uithaalt?
Alle reacties Link kopieren
Wat is een spuugkusje? Het klinkt nl heel anders dan spugen in het gezicht.



En echt hatsetats? Wat ontzettend asociaal en enorm tokkie gedrag.
quote:Lady-Voldemort schreef op 18 september 2014 @ 11:52:

Ik stel zeven weken kolenhok voor, op water en brood.
Alle reacties Link kopieren
Waarom roep je hem terug voor een kusje?

Is dat verplicht of zo?



Ikzelf werd als kind ook per direct opstandig en tegendraads bij verplicht zoenen en dergelijke.

Op mijn 42e nog steeds trouwens.



Dus ik breek even een lans voor de kleine.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Ik denk dat het wel handig is als we weten wat een spuugkusje is. Klinkt namelijk meer lief en vies dan stout en vies.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 18 september 2014 @ 12:03:

Waarom roep je hem terug voor een kusje?

Is dat verplicht of zo?

Dat ook inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Scamp schreef op 18 september 2014 @ 12:00:

Wat is een spuugkusje? Het klinkt nl heel anders dan spugen in het gezicht.



En echt hatsetats? Wat ontzettend asociaal en enorm tokkie gedrag.Ja echt. Niks mis met een mep op z'n handen of een tik voor de kont. Een beetje gaan spugen, hou eens op zeg.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Scamp schreef op 18 september 2014 @ 12:00:

Wat is een spuugkusje? Het klinkt nl heel anders dan spugen in het gezicht.



En echt hatsetats? Wat ontzettend asociaal en enorm tokkie gedrag.

Misschien, maar er wordt tegenwoordig ook ontzettend over pa en moe heen gelopen! Foei knul, ga jij maar even op de trap zitten...Ik mep mijn kinderen echt niet zomaar, en je kunt het geeneens een mep noemen trouwens, en ik kreeg vroeger echt wel eens een lel, maar ik had ( en heb)

wel respect voor mijn ouders. Hiervoor zou ik geen tik geven, dan moet je echt wekenlang lopen zuigen, maar ik zou hem de volgende keer gelijk op zijn plek zetten, dan maar rot geparkeerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven