Zwanger, hoeveel cola light per dag?

02-03-2011 07:17 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lust graag een glas cola light maar ben momenteel zwanger.



Ik vind echter nogal tegenstrijdige berichten over de hoeveelheid cola die je veilig kunt drinken op een dag.



Wie weet raad?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het helemaal niet drinken, al die zoetstoffen die er in zitten kunnen nooit goed zijn.. Neem eens een gezond sapje, vast beter voor je kindje!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso oppassen met light producten tijdens de zwangerschap.
Volgens mij mag je, ivm de caffeine die erin zit, maximaal iets van 4 glaasjes per dag drinken. Ik dronk het tijdens mijn zwangerschap regelmatig, maar koos dan meestal voor de gewone variant. Het hielp mij soms goed tegen de misselijkheid en als ik heel erg slap was.
Alle reacties Link kopieren
0 liter; de zoetstoffen zijn schadelijk voor jou en je baby. Zoetstoffen worden niet uitgescheiden maar opgeslagen in het lijf als vergif.



Gewone cola; 1 glaasje per dag, geen probleem. Alleen van veel gewone cola kom je aan, dus daarom beperken. En caffeine is ook niet zo goed natuurlijk maar tot 3 eenheden kan tijdens je zwangerschap, dus bijvoorbeeld 2 koffie en 1 cola.
Je hebt ook caffeine-vrije cola (en is ook niet light), die dronk ik tijdens mijn zwangerschap (en af en toe een glaasje gewone echte cola, maar ik dronk geen koffie, dus dat mocht ik af en toe van mezelf).
Alle reacties Link kopieren
Er is pas nog een topic geweest over Aspartaam, zie Genoeg van aspartaam!

Het is zo'n stofje waar veel wilde verhalen over de ronde doen en hoeveel daarvan waar is durf ik niet te zeggen. Maar ik zou, als ik zwanger was, voor de zekerheid zoveel mogelijk het gebruik van deze stof vermijden.
Ik drink het eigenlijk gewoon. Er zijn een hoop dingen die je anders niet meer zou mogen. Alleen de rauwe producten zijn echt belangrijk om te laten volgens de vk.
quote:sidney schreef op 02 maart 2011 @ 07:28:

Volgens mij mag je, ivm de caffeine die erin zit, maximaal iets van 4 glaasjes per dag drinken. Ik dronk het tijdens mijn zwangerschap regelmatig, maar koos dan meestal voor de gewone variant. Het hielp mij soms goed tegen de misselijkheid en als ik heel erg slap was.Ik dronk trouwens nooit 4 glazen per dag, probeerde het altijd te beperken tot 1 kopje koffie of 1 glas cola. Dat voelde voor mij beter, maar ik kon er wel ontzettend van genieten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Shiva_ schreef op 02 maart 2011 @ 07:39:

Ik drink het eigenlijk gewoon. Er zijn een hoop dingen die je anders niet meer zou mogen. Alleen de rauwe producten zijn echt belangrijk om te laten volgens de vk.Ik zou het niet drinken. Light producten bestaan nog niet zo lang, nog maar afwachten wat dat uiteindelijk op langere termijn voor invloed op onze gezondheid of de gezondheid van je kind blijkt te hebben. Niemand weet dat toch nog.
Alle reacties Link kopieren
Ik nam tijdens mijn zwangerschap helemaal geen lightproducten, om bovenstaande redenen. Je weet gewoon niet of het effecten heeft op langere termijn, en zolang niemand eigenlijk écht weet wat het doet blijf ik liever on the safe side.

Daarnaast drink ik sowieso al nooit light frisdrank, ik vind het gewoon niet lekker. Maar bijvoorbeeld optimel dronk ik niet meer, ik ben Fristi/fruitmelk gaan drinken (ik lust geen melk, maar je moet wel zuivel hebben natuurlijk ).

Gewone cola nam ik denk ik 2x per week een klein glas, als ik er echt ondraaglijk veel zin in had. Maar ik drink geen koffie verder en voornamelijk groene thee.
Cola is bovendien ook slecht voor de nieren, vanwege het fosforzuur dat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
bij m'n vorige zwangerschap wist ik niet eens dat er redenen waren om cola light of andere light producten niet te drinken tijdens de zwangerschap dus toen dronk ik het gewoon. Denk zo'n 5 glazen per week ofzo dus viel wel mee.

Nu ben ik weer zwanger en weet ik het dus wel en ik hou er wel rekening mee. Koop nu geen light frisdranken meer maar ik drink het wel bij iemand anders of in een restaurant. Ik maak me er eigenlijk niet zo druk om.
Alle reacties Link kopieren
Tjonge jonge nog even en je mag alleen water als je zwanger bent. Brood ook niet hoor want stel je voor wat de koolhydraten allemaal kunnen doen. Beetje onzin, ik zou gewoon light blijven drinken. Er zijn voor heel veel voedingsmiddelen slechte dingen te vinden als je maar goed genoeg zoekt.



Ok, geen liter per dag maar dat lijkt me logisch ook als je niet zwanger bent.



Oh en ik zou ook voornamelijk binnen blijven hoor negen maanden lang, de uitlaatgassen en de zon zijn ook erg slecht voor jou en je kind. Overdrijven is ook een vak.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je je drukker kunt maken om rauwe melk en rauw vlees. Als je het toch tot een minimum beperkt, zal het toch wel meevallen?
Alle reacties Link kopieren
Ik dronk cola light toen ik zwanger was als ik me misselijk voelde. Juist door de aspartaam zou het misselijkheidsgevoel onderdrukt worden. In mijn geval hielp het. Maar ik dronk dus alleen op die momenten, 3 à 4 keer in de week een glas cola light. Ik was cola junk maar ben tijdens de zwangerschap meer icetea zonder bubbels gaan drinken. Maar daar zitten vast ook stofjes in die niet goed zijn. Dus alles met mate ......
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zwanger, maar had hier tot nu toe nog niet over nagedacht. Ik ben het ook nog niet eerder 'tegen gekomen', dat het niet zou mogen.
Alle reacties Link kopieren
Ik drink het ook. Wel de caf.vrije variant, maar dat deed ik toch al.



Geen flessen per dag, maar één of twee glazen zomaar.
Alle reacties Link kopieren
zoetstoffen zijn zéér dubieus, dus ik zou zeggen, 0 glazen als je zwanger bent.

hier komen zowiezo geen light-producten in huis, om dezelfde reden, zoetstoffen zijn bagger.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zwanger en onder behandeling van een dieetist. Ik mag 1 glas gewone cola light per dag, dat kan volgens haar geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik dronk het ook gewoon en heb drie gezonde kinderen gekregen. Als je dan wil oppassen kies dan voor de coca cola zero variant. In deze light variant zit veel minder aspartaam. Dan is er nu zelfs ook nog een nieuwe zero caffeine vrije variant op de markt.

Maar nogmaals, ik zou me er niet druk om maken.
Cola slecht voor nieren? Daar heb ik man met nierstenn nog nooit over gehoord. Hij drinkt dagelijks een fles cola leeg. Heeft het hier over gehad met uroloog en internist (zegt meneer de colaverslaafde).

Maar light producten tijdens zwangerschap heb ik ook niet gedaan. Ook op advies van VK. Ik kreeg trouwens van HA van die zakjes voorgeschreven voor betere ontlasting (heerlijk al die zwangerschapskwaaltjes) maar daar zat nog veel meer aspartaam in, die zakjes heb ik dan ook niet gebruikt.
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Er zijn voor heel veel voedingsmiddelen slechte dingen te vinden als je maar goed genoeg zoekt.



Oh absoluut! Er zijn ook heel veel slechte voedingsmiddelen in omloop. En aangezien er grote belangen zijn om hierover niet al te veel informatie te geven, wordt dit ook niet gedaan. Maar goed, dat is mijn overtuiging. Het lijkt mij altijd het beste om zo natuurlijk mogelijk te eten en cola noch zoetstoffen zijn natuurlijke producten.
0 liter? Ah, vandaar dat die twee van mij niet sporen



Wat Scuba zegt dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven