Zwangere uitstapjes / hormonen

01-08-2014 21:59 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoogzwanger (36w) en zoon van 3j.

Wat ondernamen jullie nog met jullie kind(eren)? Ik zoek leuke activiteiten en uitstapjes waarbij ik geen derde persoon nodig heb om hem te vergezellen op de dingen die voor mij eigenlijk niet meer geschikt zijn.



En nu we toch bezig zijn: hoe de hormonen onder bedwang houden? Zoontje is nogal een draakje de laatste tijd en ik merk dat ik me schuldig en onredelijk ga voelen als ik hem hiervoor straf of een standje geef. ´Straf´ is hier overigens mild (als ik al straf geef, want dat doe ik al niet vaak. Ik ben meer van het uitlegge en geef pas straf als het echt niet stopt), ik hou me altijd kalm en nuchter en leg alles achteraf ook uit. Maar toch voel ik me schuldig.

Ik weet wel dat hij grenzen nodig heeft, maar achteraf denk ik dan ´Ach arm jochie, hij voelt de situatie wss ook wel aan en weet dat er heel wat verandering staat te wachten´ en dan vind ik mezelf heel erg begriploos en een stomme, flauwe, onredelijke moeder.

Wie overtuigt me van het tegendeel (of net niet)?
Alle reacties Link kopieren
Met 32 weken en een zoon van 2,5: Op de fiets naar de Italiaan, daar een ijsje eten en weer terug. Meer opties waarbij ik niet in staat hoef te zijn achter hem aan te rennen lopen schuifelen heb ik nog niet verzonnen.



Verder is het hier letterlijk de achtertuin, want ik kan gewoon niet lopen. Ik probeer wel met enige regelmaat iets leuks voor hem te verzinnen wat wel kan. Deze was een groot succes:



Met dit mooie weer naar een speeltuin waar hij veel dingen zelf kan doen of naar een strandje evt bij recreatieplas. Schepje emmertje mee, hij spelen, jij zitten.

Dat zijn dingen die ik 2 zomers geleden deed toen het warm was en ik hoogzwanger was. Mijn oudste was toen wel al 4,5 maar speeltuin of strandje is al snel leuk.

Op bezoek bij iemand met kindje vd dezelfde leeftijd is ook leuk. Jullie koffie in de tuin, kids kunnen samen spelen.

Ik kon toen ook wel onredelijk reageren naar oudste toe en voelde mij schuldig maar goed, als je het uitlegt, dat je wat moe bent oid dan is mijn ervaring dat ze het wel snappen.

Sterkte met het laatste stukje!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouwdekees schreef op 01 augustus 2014 @ 22:06:

Met 32 weken en een zoon van 2,5: Op de fiets naar de Italiaan, daar een ijsje eten en weer terug. Meer opties waarbij ik niet in staat hoef te zijn achter hem aan te rennen lopen schuifelen heb ik nog niet verzonnen.



Verder is het hier letterlijk de achtertuin, want ik kan gewoon niet lopen. Ik probeer wel met enige regelmaat iets leuks voor hem te verzinnen wat wel kan. Deze was een groot succes:



[img]http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/ ... 187068.jpg[/img]Dat doen we vaak, ja! Ik moet eerlijk toegeven dat ik best nog veel met hem doe en wegga hoor, niet minder dan voor ik zwanger was. Elke dag gaan we wel ergens naartoe. Ik wil gewoon eens iets nieuws, maar veel andere dingen dan ik al doe vind ik niet (waar ik alleen naartoe zou kunnen dus). Leuk, het onderste, ga ik morgen eens doen :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:kraaltje1 schreef op 01 augustus 2014 @ 22:09:

Met dit mooie weer naar een speeltuin waar hij veel dingen zelf kan doen of naar een strandje evt bij recreatieplas. Schepje emmertje mee, hij spelen, jij zitten.

Dat zijn dingen die ik 2 zomers geleden deed toen het warm was en ik hoogzwanger was. Mijn oudste was toen wel al 4,5 maar speeltuin of strandje is al snel leuk.

Op bezoek bij iemand met kindje vd dezelfde leeftijd is ook leuk. Jullie koffie in de tuin, kids kunnen samen spelen.

Ik kon toen ook wel onredelijk reageren naar oudste toe en voelde mij schuldig maar goed, als je het uitlegt, dat je wat moe bent oid dan is mijn ervaring dat ze het wel snappen.

Sterkte met het laatste stukje!



Doen we ook vaak! Het probleem is eigenlijk meer dat ik me ook schuldig voel als ik niet kan meedoen. Bv. Ik speel met hem mee in de speeltuin, maar moet soms n 5 minuten al even gaan zitten. En dan voel ik me echt net een hippo

En wat betreft het tweede: ik denk (en hoor uit mijn omgeving) dat ik eigenlijk helemaal niet onredelijk ben, maar eigenlijk nog net iets te mild en toegeeflijk (niet altijd natuurlijk, soms kan ik ook best gewoon een kort lontje hebben). Als ik redelijk nadenk weet ik ook wel dat ik ergens best gelijk heb. Maar toch voelt het voor mij aan alsof ik een monstermama ben
Strand(je) met water vind ik een slechte combi met mijn 37 w en dochter van 2,5. Ze vind emmertje met water vullen nl. ook leuk dus dan moet ik weer opstaan en bij t water blijven staan.



Vandaag wel strand gedaan maar met hulp van niet zwangere sprinters die.haar ook mee kunnen nemen om pootje te baden of verre dwaal partijen voorkomen.



Speeltuin, ook lastig. Schommel eindeloos duwen lukt niet met mn stramme rug en helpen op de wip ook niet.



Op de fiets naar de bakker voor een knabbelstengel of op bezoek bij vriendinnen met kids in dezelfde leeftijds categorie is wel t meest haalbare, of beste combi



Hormonen zijn lastig samen met de twee is nee fase. Pick your battles dus anders is t echt niet meer gezellig
Alle reacties Link kopieren
quote:diaa schreef op 01 augustus 2014 @ 22:24:

Hormonen zijn lastig samen met de twee is nee fase. Pick your battles dus anders is t echt niet meer gezellig



Van dit principe ben ik dus sowieso, ik maak liever niet teveel herrie. Maar ik kan het bv niet verdragen als hij iets expres kapot maakt. Dan heb ik het over op verpakkingen van spelletjes springen, zijn nieuw boek kapot scheuren, met autootjes door de kamer gooien of van de trap gooien (al hoort dat vaak ook bij zijn spel). Niet dat ik me daar dan kwaad om maak, maar ik vraag hem wel ermee te stoppen. Na verschillende pogingen nog niet gestopt, dan neem ik het af. En ja dan ben ik ´stoute mama´ en dat vind ik best wel balen. Voor de rest: niet gillen of schreeuwen (inclusief trappelen met zijn voeten ed) en niet pijn doen. Lijkt me redelijk toch.

En ach ja, ik kan ook wel eens geiritteerd raken hoor, als hij bv voor de zoveelste keer eten uitspuwt of maar blijft zeuren om iets. Maar dat is niet echt hormonaal (denk ik). Daar maak ik me ook niet echt kwaad aan, het ergert me op dat moment allleen wel eens.
Bioscoop, als hij dat volhoudt. Mijn dochters vonden dat geweldig en ik kon lekker zitten (met mijn ogen dicht).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met bijna vierjarige naar Planes 2D geweest, hij vond hem mooi en dood eng. Geen relaxte moeder film.

Bioscoop spelen met magnetron popcorn?



Ik vind dat blok ijs echt cool!



Je zou ook nog waterijs kunnen maken.

Oudste hier geeft minste werk als er een vriendje is, hij een filmpje kijkt of voorgelezen wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 01 augustus 2014 @ 23:04:

Bioscoop, als hij dat volhoudt. Mijn dochters vonden dat geweldig en ik kon lekker zitten (met mijn ogen dicht).Haha dat is een goed idee!
Wat bij mij nu helpt is mezelf uit de situatie halen (bij driften etc) wel benoemen wat ik niet wil maar dan even in de gang of wc gaan staan. Ik ben nu door de vermoeidheid, warme weer en hormonen en niet altijd in staat pedagogisch doortastend op te treden dus dan zorg ik dat t niet kan "escaleren". Dit doe ik als afleiden, een andere activiteit of rustig blijven niet werkt. Blijf niet lang weg uiteraad maar genoeg om niet verleid te worden tot "ruzie" of discussie met een peuter. Dan maar een kapotte doos van een puzzel oid, benoem straks wel dat ik dat niet wil hebben.
Op de fiets nr de kinderboerderij was vandaag het uitje, jongste is net 2, ik ben 38 weken zwanger. Veel zitten terwijl zoon rondrent.



Ook even nr de markt geweest, fruit en gebakken via gehaald en samen op een bankje opgegeten. Heel gezellig.



Daarnaast heel veel spelen in de achtertuin en ik nodig veel vriendinnen uit (met en zonder kinderen)
Oja en er zijn ook momenten dat ik gewoon even op ben. Dan zijn de tv en de Ipad ook goede vrienden. Ik ben niet zo streng voor mezelf.



Mijn oudste vermaakt zich prima zelf, de jongste ook maar met wat meer hulp dus van bijv een scherm
Alle reacties Link kopieren
Naar de bieb om leuke boekjes uit te zoeken en die vervolgens samen lezen.

Samen met iemand naar het zwembad, waarbij die ander degene is die je kindje aan- en uitkleed zodat jij alleen mee in het bad hoeft te gaan liggen.

Samen in een opblaasbadje in de tuin.

Kind een dagje op pad laten gaan met opa/oma/oom/tante/vrienden en zelf met je voetjes omhoog.

Samen koekjes bakken.

Vanuit je luie stoel bellen blazen die je kindje kan vangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven