blegh wat vies

24-10-2014 15:53 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal, ik heb van huis uit mee gekregen als je iets niet lekker vindt of iets niet lust daar over te zwijgen tenzij je het wordt gevraagd! Zoals een voorbeeld iemand eet een broodje pindakaas en je vind het stinken of niet lekker wat dan ook, dan hou je dat voor je! Sommige beginnen dan over wat je aan het eten bent "gatver lust je dat... dat vind ik echt zo vies!? ONGEVRAAGD uit het niets! Ik vind dat dus echt verschrikkelijk en kinderachtig en ik wil mijn kids echt bijbrengen dat het onbeleefd is zo te reageren op andermans eten en zeker niet belangrijk is om zo'n mening te delen!

Mijn man heeft wel eens de neiging zo te reageren en vind het raar dat ik dat onbeleefd en ook wel irritant vind en zeker onze kids niet wil meegeven toch wordt dat gedaan als hij dat doet!

Jullie mening graag!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt groot gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Het kan me totaal niet boeien hoe een ander over mijn eten denkt, zolang ik het zelf maar lekker vind. Smaken verschillen nu eenmaal en daar heb ik geen moeite mee.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Waarvan akte.



Je maakt serieus een account aan om ons dit te melden?
Ik houd mijn mening maar voor me. Zo geleerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een bleh of gatver reactie ook niet netjes. Mijn kinderen mogen echter wel gewoon hun mening geven, dus op een normale manier zeggen dat ze het niet lusten of vies vinden.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Overlast geven door onwelriekend voedsel te nuttigen in mijn nabijheid nabijheid is pas asociaal.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Lychees getver, alleen de geur al.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nou, toen mijn neefje vertelde dat bruine bonen met stroop zijn lievelingseten is, kon ik een "gatver" nog net binnenhouden.
Alle reacties Link kopieren
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat heb ik met gekookte eieren !!



Die geur alleen al,dan is mn eetlust helemaal weg.



Nou jij lust zeker alles.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen mogen niets vinden. Die mogen alleen met hun armen over elkaar stilzitten tot ze iets gevraagd wordt. En dan wel met twee woorden spreken, denk erom.



Sinds wanneer mag je niet zeggen dat je iets vies vindt? Gatver hoeft niet van mij, maar je mag best zeggen dat je iets vies vindt.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er een beetje aan, op visite lijkt het mij niet zo nodig om commentaar te hebben op het eten, da's inderdaad een beetje onbeleefd.

Thuis moet je gewoon kunnen zeggen wat je en niet lust lijkt mij, maar dat kan best op een beschaafde manier.
Ik verbeter mijn kinderen wel als ze zeggen: dat is vies, naar: jij vindt dat vies.
Alle reacties Link kopieren
Van mij mag mijn kind niet 'vies' zeggen wel mag hij zeggen 'ik vind het niet lekker'.
Alle reacties Link kopieren
mijn tante vond het lekker om s`morgens een kop koffie te drinken met daarin een rauw ei.



ik moet er niet aan denken
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 24 oktober 2014 @ 16:25:

mijn tante vond het lekker om s`morgens een kop koffie te drinken met daarin een rauw ei.



ik moet er niet aan denken
quote:Ikhierhuh schreef op 24 oktober 2014 @ 16:23:

Van mij mag mijn kind niet 'vies' zeggen wel mag hij zeggen 'ik vind het niet lekker'.



Zo doe ik het ook. Ik irriteer me eraan als mijn kinderen zeggen het eten vies te vinden, terwijl ik mijn best heb gedaan (over het algemeen dan) om lekker te koken.

Maar misschien komt dat ook doordat ik het woord 'vies' met vuil asocieer. Ik vind het prima als ze iets niet lekker vinden.



Toevallig hebben ze deze week 2 x bij iemand anders gegeten en iets voor hun neus gekregen wat ze niet lekker vonden. En ik was erg blij dat er geen 'gadvers' en 'vies' over tafel gingen. Ze hebben het opgegeten en pas later bij navraag hoorde ik dat ze het niet lekker vonden. Zo hoort het toch wel vind ik.

Met daarbij de aantekening dat ze iets echt niet lusten, ze dat ook echt mogen zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er een beetje aan. Zomaar ongevraagd over andermans eten wat jij niet hoeft te eten, zie ik ook niet in waarom je ongevraagd zou zeggen dat je dat vies vindt.



Dat gezegd hebbende, kan ik mij nog goed herinneren dat ik een keer mijn mijn vader bij zijn kennis ging eten en ik een bepaald iets wilde overslaan omdat ik dat niet lust (was nog genoeg keuze over), ik de preek kreeg vergelijkbaar met de openingspost.



Ik voelde mij zo beledigd als 10-jarige (snotneus volgens hem :-)) Terwijl ik toch, naar mijn beleving, heel beleefd zei liever de sperziebonen te willen omdat ik geen bloemkool lust
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 24 oktober 2014 @ 15:58:

Ik houd mijn mening maar voor me. Zo geleerd.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Branca schreef op 24 oktober 2014 @ 16:58:

[...]





Zo doe ik het ook. Ik irriteer me eraan als mijn kinderen zeggen het eten vies te vinden, terwijl ik mijn best heb gedaan (over het algemeen dan) om lekker te koken.

Maar misschien komt dat ook doordat ik het woord 'vies' met vuil asocieer. Ik vind het prima als ze iets niet lekker vinden.

.En daar erger ik me dan weer aan. Maar misschien hoort dit bij onbenullige ergernissen.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 24 oktober 2014 @ 16:25:

mijn tante vond het lekker om s`morgens een kop koffie te drinken met daarin een rauw ei.



ik moet er niet aan denken
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:harry13 schreef op 24 oktober 2014 @ 17:18:

[...]





En daar erger ik me dan weer aan. Maar misschien hoort dit bij onbenullige ergernissen.Sorry, het irriteert me....
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 24 oktober 2014 @ 16:10:

Nou, toen mijn neefje vertelde dat bruine bonen met stroop zijn lievelingseten is, kon ik een "gatver" nog net binnenhouden.Haha,dat heb ik ook net gegeten mmmmmmmmmmmerg lekker moet je toch eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
Hier mag gerust gezegd worden dat het eten niet lekker is. Vies bewaren we voor de oneetbare dingen (modder of zo..) en dingen die echt mislukt zijn zodat niemand ze wil eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven