dochter wordt 1 jaar, cadeautips?

25-06-2012 10:20 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opzoek naar tips.

Over drie weken wordt onze jongste dochter 1 jaar.

Ik krijg nu vragen wat mensen haar kunnen geven, vind het zelf echt heel lastig. Ze is de jongste van drie, haar broer is nu 3,5 en haar zus 2jr3mnd. Voor de oudste twee hebben we al wat grote dingen in huis, een bakfiets, veel houten treinbaan, veel duplo. Haar kleding kast ligt vol met kleren die haar zus nu niet meer past.

Ik weet dat het een ongelofelijk luxe probleem is, maar mensen willen graag iets voor haar meenemen. Ik kan natuurlijk geld vragen en dan 1 mooi groot cadeau kopen (glijbaan voor in de tuin of een speelhuisje) maar wat voor kleine cadeautjes kan ik verder vragen?

Ik denk dat veel vrienden van mij ongeveer 7,50 aan een cadeautje willen uitgeven.

Hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt voor het meedenken!
Geldbedrag voor studie later
quote:dubbelma schreef op 25 juni 2012 @ 10:22:

Geldbedrag voor studie later

Dat hoeft toch niet perse voor een verjaardag? De meeste ouders leggen al elke maand wat opzij.

Misschien iets creatiefs? Vingerverf met papier waarop ze dat kan doen? Voor een 1-jarige hoeft dat allemaal niet zo duur te zijn hoor... Atthans, dat vind ik
Ik zou ook vragen of ze geld willen doen er daar dan 1 groot cadeau van kopen. Idd schommel ofzo, dan hebben ook de wat oudere kinderen er iets aan. Als je dit gewoon uitlegd snappen mensen het wel.

En geld voor de studie later? Sorry maar wat stom. Ze wordt nog maar 1! Mag ze even kind zijn en gewoon cadeau's krijgen?
xylofoontje, emmertje en schepje, loopautootje, pop, knuffel, grond puzzel?
Ik zou lekker voor veel kleine pakjes gaan met vooral veel papier er omheen.
Ik denk dat ik in jou situatie ook geld/kadobonnen (wel voor 1 winkel) zou vragen. Dan kunnen mensen het ook zo duur maken als ze zelf willen. Ik heb persoonlijk dat mensen echt iets leuks (duurs) kopen. Als dat ze een heel dressior vol met kadootjes hebben staan. Waar het kindje misschien niks mee doet.
Die van mij word over 2 weken 1. Ik heb gevraagd om een eerste bestekje/bordje/bekertje. Verder is het mijn eerste dus makkelijker.. Zelf heb ik een Bibabadje voor haar gekocht dus gevraagd om iets leuks voor in bad.
De meeste dingen die genoemd worden (alle eigenlijk) hebben we hier al. Een eigen pop is natuurlijk wel leuk. Het idee van geld voor op haar spaarrekening vind ik wel goed maar niet zo leuk voor haar verjaardag. Een loopauto heeft ze niet maar we hebben dus wel een bakfiets, en in de tuin al driewielers, stepje, loopfiets en een schommel.

ik vind het eigenlijk best erg dat ik niets kan bedenken. misschien maar gewoon tegen de familie zeggen, 'kijk maar, en anders mag je ook geld of een boekenbon geven'.
bestek en bordjes hebben we, een badje natuurlijk ook (inclusief speelgoed).

cadeaubonnen gericht voor een winkel is wel slim ja!
hema of babygiftcard ofzo...
Voor al die spullen is ze toch echt te klein?

Een loopauto is bij uitstek voor haar leeftjd. En inderdaad iets voor haarzelf.

Ze wordt nog maar 1 en ze heeft het niet door, maar in feite heeft ze niets van zichzelf, voor zichzelf behalve de afdankertjes van haar broer en zus die ooit wel nieuw kregen en mag haar cadeau liever in geld zodat het voor de andere kinderen ook leuk is.

Ik vind het leuk om echt persoonlijk iets te geven. Maar nogmaals, met 1 jaar kan dat allemaal nog niet zo kwaad.
Dat kind wordt een jaar. Als ze twee pakjes met krijtjes uit mag pakken, is al ruimschoots voldaan aan het idee van verjaardag hoor.
Ik denk dat de bakfiets en loopauto wel redelijk dezelfde maat zijn (kreeg zoon toen hij 1 werd).

Je hebt gelijk dat bijna alles wat zij heeft, afdankertjes zijn (al hebben de andere vooral afgedankt speelgoed van neefjes en nichtjes), of in ieder geval speelgoed wat van haar broer en/of zus is geweest.

Ik denk dat er meer mensen zijn die graag iets persoonlijks geven, naja ik kan het natuurlijk aan de eigen ideeën van de familie overlaten, al is het nadeel dan mogelijk een huis vol met cadeautjes, die we al hebben, waar ze te klein voor is of waar ze te groot voor is...

anders misschien toch kleding vragen, heeft ze iets nieuws, eigens, zij kan het open maken (is het belangrijkst als je 1 wordt), is voor familie toch persoonlijker dan geld, en mensen weten wat ik leuk vind (en wat ik haar nooit aan zal trekken...)
Een pop met buggy?

Een ander een emmertje met schepje in het roze?

Een ander weer een vloerpuzzel

Speelgoed hoeft niet altijd duurzaam te zijn, maar genoeg voor een seizoen ;)
voor de drukte heb ik ook besloten dat het feestje pas na het slapen is smiddags en maar een paar uurtjes duurt, dan is het druk maar hebben we er niet de hele dag onrust van.

wat ik nu een beetje denk:

kleertjes om zelf uit te pakken, een eigen pop en hemacadeaukaart of babygiftcard.
Wij hebben voor zoon een fiets stoeltjes gekocht (hadden we zelf ook nog wat aan) en op Marktplaats een loopkar gescoord en een leuk setje kleding gekocht. Zoon was die dag een beetje ziek dus heeft er niet veel van mee gekregen maar vind het heerlijk om te fietsen!
een eigen schepje/emmertje is misschien ook wel een idee. ze kan nog niet lopen dus met de buggy wil ik nog even wachten, misschien kan ze die dan van ons krijgen als ze kan lopen.

goede opmerking rozenstruikje, ik ben over het algemeen van het duurzame, maar wat dingetjes die leuk zijn voor buiten kan natuurlijk ook!
fietsen vindt ze leuk, een stoeltje hebben we (natuurlijk) al, maar misschien iets van een speeltje/toeter/bel voor op mijn stuur... dat zal ze wel leuk vinden.
Boekjes met van die dikke kartonnen bladzijden?
Ik vind geld voor een kinderverjaardag echt stom. Laat mensen lekker zelf iets uitzoeken wat ze leuk vinden, het gaat om het gebaar, eigenlijk net als bij je eigen verjaardag.

@ rozenstruikje: Heel off topic hoor, maar waarom een emmertje met schepje in het roze? Beetje een issue van mij hoor, maar valt mij op dat veel speelgoed dat aan meisjes wordt gegeven roze is.
Dat is ook een goede, ik heb er een paar maar de meeste van die boekjes overleven de peutertijd van een kind niet.
NYC, omdat ze zoveel krijgt van broertje en dit er dan uitspringt als echt iets voor haar.

Ik heb een anti roze dochter, dat kan ook een reden zijn
Boekjes, kun je nooit genoeg van hebben en in alle prijsklassen verkrijgbaar. Met een broertje en zusje van 2 en 3 zullen de andere aanwezige boekjes ook wel een beetje afgeleefd zijn en is het leuk als zij ook mooie nieuwe heeft die van haarzelf zijn.

En het is ook helemaal niet erg als broer/zus al een auto/pop/emmertje hebben en zij krijgt er ook een voor haarzelf. Ik vond het als derde kind heel fijn om echt eigen spulletjes te hebben en niet alleen de afdankertjes van m'n broers. En dan kunnen ze ook tegelijk met hetzelfde spelen ipv ruzie maken over wie het wanneer mag.
@ rozenstruikje: Dat idee begrijp ik, maar als de jongste een jongetje was geweest had je dan ook een roze emmer voorgesteld omdat ie er dan echt uitspringt als iets voor hem? Zoja, dan ben je echt een uitzondering, want de meeste mensen zullen dat niet doen. Ik zelf trouwens ook niet hoor, maar óók niet zo snel voor een meisje. Heerlijk lijkt me dat, een anti-roze dochter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven