Welkom. Je laatste bezoek was donderdag 17 mei 2012 08:14.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Kinderen
  4. een ernstig ziek kind, over angst, verdriet en hoop !!

Dit onderwerp heeft 3013 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. Je bent momenteel op pagina last van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 07-07-2011 16:23. Dit onderwerp is gesloten!

[ een ernstig ziek kind, over angst, verdriet en hoop !! - Laatste pagina ]

Ga naar een onderdeel

1. dit topic is voor iedereen die een ernstig ziek kind in de omgeving heeft (gehad).

nieuwe meeschrijvers altijd welkom !
    dus of het nu je neefje is, je buurmeisje of je eigen zoon of dochter, als jij er over wil praten ben je welkom hier.

* mijn dochter Laura (1999) heeft Fanconi Anemie (typering A )

* Flinterke; dochter Neva (2006); neuroblastoom, schoon sinds december 2006.

* Zoebie: Haar meiske kreeg leukemie (ALL) toen ze vier was en is overleden toen ze elf was.

* bkmk216 (Mandy) zoontje Kyan. (2008) heeft Fanconi Anemie, typering nog onbekend.

* Peggysue2: zoontje T (okt 2009) heeft Epidermolysis Bullosa (vlinderziekte)

* Hoopvol, zoontje (2004) heeft Fanconi Anemie, typering nog onbekend, was de 1e met een SCT-volgens de nieuwe FA richtlijnen.

www.fanconianemie.nl

dasminder wijzigde dit bericht op 24-06-2011 12:56 met 114%
    Geef me de moed om te accepteren dat wat niet te veranderen valt... (Fransiscus van Assissi)

1. kwam met koorts terug van kamp gister, net vloog die omhoog, in een uur tijd van 38.3 naar, ik heb niet gemeten maar zeker over de 40 graden
    en 1 uur en kwartier na zetpil van 1000mg nog steeds 39.7
    straks even nog een keer temp en als niet gezakt maar even bellen met dokter ...

Geef me de moed om te accepteren dat wat niet te veranderen valt... (Fransiscus van Assissi)

2. Das het klinkt als een flinke keelontsteking. Toch maar bellen hoor. Sterkte. Wat rot dat ze ziek is thuisgekomen.

Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.

3. Beterschap ! :hug:

Snoezekind ging naar kamp met vier schone onderbroeken, en kwam terug met vier schone onderbroeken.
    De leiding verklaarde dat ze op zomerkamp (een week) in elk geval óm de dag het bevel geven om schoon ondergoed aan te trekken.
    ;-)

Le bonheur, c est le chagrin qui se repose.

4. whahaha stelletje ranzige koters ;-)

Laura heeft gigantisch gezweet vannacht, zelfs haar onderbroek was doorweekt terwijl ze alleen onder lakentje lag.
    vanmorgen geen koorts, als ik nu voel, verhoging / lichte koorts.
    hoesten is ook iets minder, keelpijn weg.

5. Fijn dat het beter gaat met Laura. Het klinkt in ieder geval beter.

Het probleem op kamp is volgens mij dat de kinderen zich schamen om bij anderen schoon ondergoed aan te trekken. Sommige doen heel moeilijk in een slaapzak, maar de meeste laten het er gewoon bij. Wij zijn dan slim en gaan regelmatig zwemmen. Dan moeten ze wel. X-D Maar ja, wij zijn dan ook waterscouting. ;-)

6. Hoera ! Zoon over naar 4 HAVO !

En net met Laura haar nieuwe elektrische fiets uitgeprobeerd, kilometertje of 10, ze ging als een speer, moeders er hijgend achteraan ;-)

7. Gefeliciteerd met zoon!

En geweldig he, zo'n elektrische fiets! Ik heb er ook een, hierdoor blijf ik in beweging. Kan ze lekker er op uit!

8. Das dat is een hele zorg minder.
    Laura op de Elektrische fiets, wat super is dat.
    Ik was eens tegenwind aan het fietsen met mijn tong op mijn knieën en niet vooruit te komen. Komen er twee oudjes aan en die fietsen mij zo voorbij. Toen waren die elektrische fietsen nog niet zo bekend. En ik snapte er niets van. Ik dacht wel, dat het toen tijd werd om te stoppen met roken. X-D
    Kom ik thuis, vertel Man het verhaal (maar niet over het roken, want hij rookt niet ;-) ) en die wist het dus wel. Ik was erg opgelucht hoor.

9. Gefeliciteerd trouwens met zoon, zou ik nog bijna vergeten. ;-)

10. Gefeliciteerd !

Ik denk ook na over een elektrische fiets, mijn ouders hebben hem ook, en de afstand huis-werk is net zo'n kantelpunt om hem wel aan te schaffen.

Le bonheur, c est le chagrin qui se repose.

11. grrr !!!
    misverstand bij zoon hij is niet over, sterker nog, op 1 tiende punt blijft hij zitten, door t vak tekenen ...
    morgen wordt hij besproken bij speciale commissie of hij niet toch over mag ...
    jéétje ...

12. snoesje, die fiets is zó super, wat een plezier ervan, nu al, en wat fiets dat lekker en makkelijk, je kan zelf kiezen hoeveel ondersteuning je wil, echt top

13. quote:
    dasminder schreef op 06 juli 2011 @ 20:40:
    grrr !!!
    misverstand bij zoon hij is niet over, sterker nog, op 1 tiende punt blijft hij zitten, door t vak tekenen ...
    morgen wordt hij besproken bij speciale commissie of hij niet toch over mag ...
    jéétje ...

om heel precies te zijn, school zei, hou je Frans en Duits op deze cijfers, als je dat lukt ben je over.
    is hem gelukt.
    maar laatste tekenopdracht was een 4.6 daardoor zakte zijn cijfer dus net tot 1 tiende punt te laag.
    vandaar dat hij blijft zitten op 1 tiende punt op tekenen.

* duim duim *

14. Oh nee, wat een ellende! Ik hoop dat ze hem door laten, ik duim voor jullie!

15. Ik las het al op je hyve Das, jeetje wat spannend! En tja op tekenen, dat is natuurlijk wel heel erg sneu. Ik duim ook mee!

Ik ga hier toch even een oproepje zetten, dezelfde als in mijn www op hyves:

Lieve allemaal, normaal ben ik ABSOLUUT niet van de www's waarin gevraagd wordt om te stemmen, maar voor het volgende goede doel maak ik graag een uitzondering. De (overleden) baby op de poster is het zoontje van een vriendin van mij. Hij is gestorven aan een ernstige huidziekte waar nog veel te weinig over bekend is. De poster van stichting Vlinderkind doet mee met de nrc charity awards, als ze winnen krijgen ze heel veel advertentie ruimte, hierdoor wordt de ziekte steeds bekender. Heel belangrijk dus dat er veel gestemd wordt. STEM MEE EN LAAT VLINDERKIND WINNEN. http://www.nrccharityawards.nl/cases/stichting-vlinderkind/

Onder de poster heb je wat pijltjes, daar kun je dan mee stemmen. Éénmalig je emailadres doorgeven zodat ze je een bevestigingsmail kunnen sturen. Je mag helaas maar 1x stemmen, maar daardoor kost het natuurlijk maar erg weinig moeite. Doen hoor!

\'Beauty is a truth, truth is all ya know on earth, and all ya need to know\'. (John Keats)

16. Das, dat zou toch wel erg sneu zijn. Voor 1/10e punt. Nou ja zeg.
    Duim, duim, duim. Krijgt hij anders een her?

Jeetje Dino, wat erg als ik het lees.
    Ik heb in ieder geval gestemd.

17. Duim met je mee Das... wanneer weten jullie het zeker?

Dino, heb gestemd. Vriendin van me heeft 't ook, in mildere vorm...

Liefs, Renske

18. Hoera hij is toch over !!
    nu alleen nog even in discussie over wiskunde B of niet, wiskunde leraar zei dat hij B mocht kiezen, Mentor dacht van niet, pfff... maar óver is hij !!

19. Gelukkig!! Gefeliciteerd! :)

20. dubbel

Aderyn wijzigde dit bericht op 07-07-2011 13:31 met 89%

21. Hallo, ik weet niet of dit gepast is maar toch wilde ik ook medelen dat pijn angs, verdriet , hopeloos zijn en al andere dingen ook in mijn leven bestaan, ik heb een dochter van 7 jaar met epilepsie en daarbij gedrag leer stoornis en ontwikkelings achterstand...Ze gebruikt depakine en gelukkig dat het bestaat.. Ik weet niet of ik hierop antwoord krijg maar ik hoop dat ik met meerdere mensen in contact kan komen om erover te praten. Want in openbaar face to face doet het me zooo een pijn dat ik niet verder kom dan 1 zin vertellen. Daarom wil ik het zo online proberen... Ik leef met jullie allen mee ... Ik hoop het beste en wens succes en veel sterkte en liefde toe..

22. Jippieajeee Das, wat verschrikkelijk fijn dat hij over is, maar wat een spanning hebben jullie gehad. Pffft zeg, ook een storm in een glas water. Hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken.

Lieveheersbeestje, epilepsie is ook heftig.
    Ik hoop dat je hier je verhaal kwijt kan.

23. Das je bent al over de 3000 heen. Jammer, maar ik denk dat je een nieuw topic moet openen.

24. ow echt ?
    moet dat met meer dan 3000 ?
    dan zal ik dat doen ...

Lieveheerstbeestje, natúúrlijk krijg je antwoord ...
    en als je wil kna je inderdaad wat Zoebie zegt altijd je verhaal hier kwijt... je ups en je downs, het kan allemaal hier...
    over je dochter, wat erg meid, kan me heel goed voorstellen dat je hebt regelmatig erg moeilijk hebt ... :hug:

25. deel 2 geopend, graag daar verder dan !!!

ga ik hier een slotje op laten gooien ...

:hug:

Een ernstig ziek kind, over angste verdriet en hoop !! ( 2 )

dasminder wijzigde dit bericht op 07-07-2011 16:27 met 37%