ervaring met ritalin of concerta de eerste keer

25-07-2014 12:04 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg over een maand te horen of ik adhd heb of nie. (Het is al bijna zeker) maar wat zijn jullie ervaringen op 1e weken gebruik enzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ongeveer een jaar gebruikt, 70 Mg per dag.. 15 kg erdoor afgevallen, op een gegeven moment at ik niks meer en dat was voor mij echt het moment om ermee te stoppen..



Het heeft me goed geholpen toen, maar het stompte wel af.. Mijn vriend heeft me liever als stuiterbal zonder ritalin dan met..
Behandel mensen zoals jij ook behandelt zou worden..
Alle reacties Link kopieren
Ritalin en concerta zijn niets anders dan legale drugs! Google er maar eens op. Het is een middel waarvan op de lange termijn ook geen bewijzen zijn of het iets cruciaals aantast. Farma-industrie is de enige die er zeer wel bij vaart. Www.wanttoknow.nl

Probeer cognitieve therapie en voedingaanpassing zou ik zeggen.
Ik heb ze bijna 3 jaar gebruikt en nu bijna een jaar niet ivm zwangerschp en borstvoeding, maar moet zeggen dat ik ze wel mis. zonder ritralin kan ik bijvoorbeeld niet echt genieten van een film op TV, na een uurtje is de concentratie op. Ook autorijden kost me veel meer energie. Ik gebruikte maar 50 mg per dag.



De eerste dagen had ik wel enorm last van de rebounds, wat wegging toen ik 3 uur tussen de pilletjes liet ipv 4.

Concentratie verbeterde meteen, ik kon dingen afmaken, maar ook gelijk minder goed multitasken. Zonder pilletjes had ik en het forum, en 3 msn-gesprekken en Nu.nl openstaan op mijn PC, met pilletjes is meer dan 2 schermen geen doen, maar hebben die wel volle aandacht.

Gelukkig heeft mijn man geen mening of ie liever stuiterbal heeft of ritalin, die vindt dat ik moet doen waar ik mezelf het prettigst bij voel, en meestal is dat met medicatie.

Je voelt ook je hongerprikkels niet meer dus wel belangrijk dat je op tijd eet. Met of zonder pilletjes help het sowieso om vaste etenstijden aan te houden om meer structuur in je dag te hebben. Probeer om een vast lunchmaatje te vinden, dat helpt.

Let wel op met alcohol, dat werkt als een uitknop op de medicatie. Je mag ze niet combineren, dus drink pas als je pil is uitgewerkt, maar dan krijg je effect van rebound en alcohol bovenop elkaar en dat kan best heftig zijn.beter laat je je pil uitwerken voor je naar het feestje gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:neeleh schreef op 25 juli 2014 @ 12:13:

Ik heb het ongeveer een jaar gebruikt, 70 Mg per dag.. 15 kg erdoor afgevallen, op een gegeven moment at ik niks meer en dat was voor mij echt het moment om ermee te stoppen..



Het heeft me goed geholpen toen, maar het stompte wel af.. Mijn vriend heeft me liever als stuiterbal zonder ritalin dan met..Oke ik zal er voor oppassen hopelijk werkt het bij mij wel goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:forumfossiel schreef op 25 juli 2014 @ 17:57:

De eerste dagen had ik wel enorm last van de rebounds, wat wegging toen ik 3 uur tussen de pilletjes liet ipv 4.

Concentratie verbeterde meteen, ik kon dingen afmaken, maar ook gelijk minder goed multitasken. Zonder pilletjes had ik en het forum, en 3 msn-gesprekken en Nu.nl openstaan op mijn PC, met pilletjes is meer dan 2 schermen geen doen, maar hebben die wel volle aandacht.

Gelukkig heeft mijn man geen mening of ie liever stuiterbal heeft of ritalin, die vindt dat ik moet doen waar ik mezelf het prettigst bij voel, en meestal is dat met medicatie.

Je voelt ook je hongerprikkels niet meer dus wel belangrijk dat je op tijd eet. Met of zonder pilletjes help het sowieso om vaste etenstijden aan te houden om meer structuur in je dag te hebben. Probeer om een vast lunchmaatje te vinden, dat helpt.

Let wel op met alcohol, dat werkt als een uitknop op de medicatie. Je mag ze niet combineren, dus drink pas als je pil is uitgewerkt, maar dan krijg je effect van rebound en alcohol bovenop elkaar en dat kan best heftig zijn.beter laat je je pil uitwerken voor je naar het feestje gaat.Ik ben nog geen 18 dus alcohol zou geen probleem zijn. Op school heb ik wel vriendinnen waarmee ik eet. Ik zou wel erg op moeten passen met eten want meestal eet ik niks tot na schooltijd ik ben te druk met andere dingen zoals met iedereen praten enzo heel erg bedankt voor je bericht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven