fietsvraag...wat is nu echt handig?

23-07-2014 20:21 23 berichten
Wij hebben 2 kinderen van 4 jaar en de andere is bijna 3 jaar. nu zit de jongste nog in het zitje voorop maar dat kan eigenlijk niet meer. De oudste kan nog niet goed fietsen en verwacht ook niet dat dat op korte termijn gaat gebeuren dat hij grotere afstanden zelf kan fietsen. Nu ben ik dus op zoek naar een andere oplossing. ik heb geen auto dus doe alles met de fiets. we hebben een bakfiets (baboe big) gehad maar die trapte gigantisch zwaar en kwam ik iedere keer uitgeput op school aan,,,, wie heeft er nog andere tips. fietskar, extra zadeltje voorop de fiets of .....
Een dubbel achterzitje?
Alle reacties Link kopieren
Elektrische bakfiets?



De elektrische Baboe Big kost 1600 euro op de website nu, is 300 euro afgeprijsd.

Valt qua prijs dus heel goed mee nu, vind ik, vergeleken met andere bakfietsen en elektrische fietsen.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Een aanhangfiets?
Dubbel fietszitje achterop.
Alle reacties Link kopieren
Zadeltje voor op de stang voor de oudste, zitje achter voor de jongste.
Alle reacties Link kopieren
Waarom koop je niet gewoon een auto?
Alle reacties Link kopieren
Humanista: Een betere wereld......



Een aanhangfiets lijkt me een goede optie.
Been there, done that, got the T-shirt.
Een fietskar, een aanhangfiets of een Gazelle Cabby (die fietsen niet zwaar).
Alle reacties Link kopieren
Een dubbel achterzitje ben ik geen voorstander van: stap je zelf af, kapseist je fiets door hun gewicht.....



Ik heb zelf een aanhangfiets van Trek gebruikt en vond dat ideaal! Misschien kan je die eens ergens lenen om te kijken hoe dat bevalt?
De Babboe City fietst een stuk beter door zijn twee wielen. Misschien is dat een optie?
Wij hebben Een zadeltje voorop. Echt ideaal!! De oudste voorop en de jongste achterop.



Ik heb ook wel gehoord van een 'plankje' waar de oudste op kan staan. Maar daar heb ik geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Bakfiets ombouwen naar een elektrische fiets.
Do not dwell in the past, do not dream of the future, concentrate the mind on the present moment.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 4 erg jong voor een aanhangfiets.



Wij hebben een gazelle cabby, fiets heerlijk, niet zwaar en ik rij er ook lange stukken op.
Alle reacties Link kopieren
Een echt goede bakfiets en niet zo'n baboe ding. DIe fietsen idd erg zwaar.

Je kunt gewoon eens een proefritje maken met een cargo bike long, kijken hoe het bevalt.

Zo'n karretje achter de fiets vind ik persoonlijk niets omdat vee weggebruikers niet goed opletten (amsterdam) en rakelings voor of achter je langs schieten.
O, ik lees mee!



Ben net even in de baalstand, omdat wij een fietskar van schoonouders hadden gekregen bij de geboorte van de tweede (nu weken geleden) en ik net dacht daar bijna gebruik van te kunnen maken. Blijkt het aanhaakding niet op mijn achteras te passen (nieuwe achteras kost 235 euro.... Dacht het niet!!).



Wij waren al aan het nadenken over een elektrische fiets (geen bakfiets, maar om de fietskar aan te hangen) want hier komt geen tweede auto (en ik doe graag veel op de fiets) dus misschien komt die er nu wat sneller.
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez,

Heb je niet een handig iemand in de familie die kan lassen? Ik had dat probleem ook, de fietskar die ik van mijn collega's had gekregen kon niet op mijn Sparta mama fiets...... Nu heb ik een vriend die wat zijn ogen zien zijn handen kunnen maken, dus toen hij van het probleem hoorde vroeg hij mij een foto van de het achterste gedeelte, daar waar de fietskar aan moest komen hangen en wat maten en niet veel later had hij iets gemaakt waar ik de fietskar aan kon hangen.

Heb het idee nog naar Sparta gemailed, maar volgens mij is er nooit wat mee gedaan......



Tip voor de aanhangfiets, gebruik wel zo'n oranje vlag die je op het wiel van de aanhangfiets plaatst. Dat valt echt wel op! Ik woon ook best in een grote stad en heb mij nooit onveilig gevoeld daardoor met de aanhangfiets.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben groot fan van mijn burley fietskar. Zelfs nu de oudste er te groot voor wordt prop ik het ding helemaal vol met mijn weekboodschappen, strandspullen, rommelmarktspullen voor school en dat soort zooi. Een fietskar kan je ook nog gebruiken lang nadat je er geen kinderen mee vervoert. Daarom heeft het mijn voorkeur boven een aangangfiets.
Alle reacties Link kopieren
Hier een babboe city zonder trapondersteuning en het is mijn enige vervoermiddel. Ben er zo blij mee. Fiets zelfs met kind naar het strand en terug (25km).
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Hier een kind van 5 (gewoon op de bagagedrager met een rugsteuntje achterop. Hier zit hij al ruim een jaar.)

De ander wordt bijna vier en zit al bijna twee jaar op het zadeltje voorop. Gaat allemaal prima.

De oudste fietst ook al af en toe naast mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 23 juli 2014 @ 20:24:

Elektrische bakfiets?



De elektrische Baboe Big kost 1600 euro op de website nu, is 300 euro afgeprijsd.

Valt qua prijs dus heel goed mee nu, vind ik, vergeleken met andere bakfietsen en elektrische fietsen.Op welke site.. En de city? Die schijnt heerlijk licht te zijn...
Alle reacties Link kopieren
Hier een Gazelle Cabby en erg tevreden. Heb zelf twee kinderen, maar als er een vriendje mee komt, gaat mijn jongste in het zitje achterop. Er kunnen nl maar twee kinderen in de bak (en evt een baby in MC).



Hiervoor een fietskar gehad, maar dat vond ik niet fijn. Fietste zwaar en het voelde niet veilig, de kinderen zo laag achter me.
Alle reacties Link kopieren
quote:hartenvier schreef op 23 juli 2014 @ 21:17:

Ik vind 4 erg jong voor een aanhangfiets.

Waarom vind je dat? Onze oudste fietste met 4,5 jaar goed zelf los en sinds dat hij 4 jaar en een maand of 9 a 10 oud was ook af en toe al naast mij als we een boodschap gaan doen. De laatste tijd wordt dat steeds meer. Als een kind zelf goed kan fietsen, is een aanhangfiets toch zelf nog wat makkelijker? Ik ben nu steeds druk met: niet teveel naar de stoeprand, kijk waar je gaat, we gaan hier rechtsaf, dat is jouw kant etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven