havermout baby?

29-08-2014 11:14 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat denken jullie, kan een baby van 8 maanden al havermout (gemaakt met water) eten?
Lijkt me wat jong. En smerig bovendien.
Alle reacties Link kopieren
Hier een mooi schema: http://www.borstvoeding.c ... ie/schema/nederlands.html
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Waarom met water???

Het is een baby die hebben melk nodig.

In melk zitten veel meer voedingstoffen. In water zit niets.



Of je kind te jong is voor havermout wert ik niet.

Mijn kind heeft nooit pap gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch nog veel te zwaar voor die darmpjes?!?!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
het arme kind!
Alle reacties Link kopieren
Als hij/zij het lekker vindt, waarom niet? Overigens, met melk lijkt me wat smeuiger.
quote:monsterpinguin schreef op 29 augustus 2014 @ 11:53:

Als hij/zij het lekker vindt, waarom niet? Overigens, met melk lijkt me wat smeuiger.Havermout met water is objectief gezien gewoon niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:monsterpinguin schreef op 29 augustus 2014 @ 11:53:

Als hij/zij het lekker vindt, waarom niet? Overigens, met melk lijkt me wat smeuiger.Weet jij hoe hard je spijsvertering aan het werk wordt gezet door havermout? Dat kan zo'n babylijfje nog helemaal niet aan.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
8 maanden??? veels te jong! en waarom met water?

mijn dochter krijgt vanaf ongeveer 15 maanden pap van fijn gemalen havermout als ontbijt. ze lust geen brinta of zo, havermout vindt ze heerlijk.
YOLO
Wat motiveert je om havermout met water aan een kind van 8 maanden te geven?

Leef je in 18e eeuws Schotland en heb je geen nagel om je kont te krabben?
Geef dan gewoon een boterham.

Waarom havermoet met water? Een baby heeft juist melk nodig.
Brood is ook graan met water, dus als brood bij je kind goed gaat zal havermout ook wel lukken. Ik vind het zelf met water echt niet lekker, maar als je kind het lust is het prima.

Zelf heb ik op die leeftijd altijd brood (fijn volkoren) met een beetje boter gegeven, omdat ze dat zelf kunnen eten en ze er iets meer moeite voor moeten doen dan pap.
Als je het al doet (ik zou het niet doen), laat de havermout dan minstens een nacht weken zodat het alvast wat 'voorverteerd' wordt. En roer een klontje roomboter door de warme pap.
Wel ja, soep met spijkers kan ook best al met 8 maanden
quote:anky schreef op 29 augustus 2014 @ 12:35:

Brood is ook graan met water, dus als brood bij je kind goed gaat zal havermout ook wel lukken. Ik vind het zelf met water echt niet lekker, maar als je kind het lust is het prima.

Zelf heb ik op die leeftijd altijd brood (fijn volkoren) met een beetje boter gegeven, omdat ze dat zelf kunnen eten en ze er iets meer moeite voor moeten doen dan pap.Maar in brood (zeker als je het hebt over fijn volkoren) is het graan veel fijner gemalen dan in havermout. Lijkt me een belangrijk verschil bij een baby van 8 maanden.
quote:honeymoonquiz schreef op 29 augustus 2014 @ 12:58:

[...]



Maar in brood (zeker als je het hebt over fijn volkoren) is het graan veel fijner gemalen dan in havermout. Lijkt me een belangrijk verschil bij een baby van 8 maanden.Bij een baby van 8 maanden zou ik (hypothetisch gezien, want ik gaf nooit pap) de vlokken van te voren even fijnmalen in de blender of keukenmachine. Of een nachtje laten weken, dan vallen de vlokken ook helemaal uit elkaar.
Havermout is wel veel moeilijker te verteren voor zulke jonge darmpjes. Laat staan dat het met water ook nog eens niet te eten is en ik me afvraag waarom dat nou per se met water moet bij een kind dat nog grotendeels afhankelijk is van melk.
Dat is geen compleet maal tenzij met melk.
Ik dacht dat ik ergens ooit had gelezen dat dat soort graanontbijten (zoals Brinta etc) vanaf een jaar kan.
Alle reacties Link kopieren
..... oke, ik veroorzaak nogal wat verontwaardiging lees ik...

Ik heb hem vanmorgen havermout gekookt in water, met klontje roomboter en perzik (en daarna in de blender gemalen) gegeven.

Hij vond het heerlijk. (En daarna heb ik dit topic pas geopend).

Ik heb het niet met melk gegeven omdat ik nog borstvoeding geef, dus kv had wel gekund maar gaat dan weer ten koste van mijn productie dacht ik zo.

Ik dacht zelf dat havermout lichtverteerbaar is, het is ook heel snel een smurrie als je het kookt.

Maar ik twijfelde er dus wel over, en nu ik jullie reactie lees, denk ik dat ik het voorlopig toch maar niet meer geef.

Stefan Kleintjes zegt overigens na 10 maanden havermout geven en hij is (schrijft hij zelf) nogal voorzichtig met introduceren van nieuwe voedingsmiddelen, dus daarom dacht ik eerst dat het volgens het 'normale' schema wel zou kunnen.
Je kan het ook met afgekolfde moedermelk maken
Gemengd met fruit en door de blender is al iets anders dan wat je in je OP schrijft natuurlijk.
Havermout is hip, gezond én lekker. Kinderen die havermout krijgen presteren beter. (las ik in de eerste link via Google).

Als je kind geen last krijgt van buikpijn, zou ik het hem gewoon blijven geven.
Alle reacties Link kopieren
ja. Ik maar honeymoonquiz, ik stelde gewoon een vraag, en er worden meteen allerlei conclusies getrokken. Misschien had ik nog helemaal niks gedaan en werd ik voor het stellen van de vraag alleen al aan de schanpaal genageld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven