kamperen met baby van 5,5 maand

30-07-2014 16:19 46 berichten
Hoi,

Eind vd zomer willen we gaan kamperen met onze baby van dan 5,5 maand. Binnenkort gaan we een nachtje op proef hier in de buurt.

Het is een makkelijke baby, slaapt door en huilt weinig. Hij krijgt nog volledig borstvoeding en dan ook nog is het plan.

Als het allemaal echt niet gaat kunnen we altijd ergens een hotel nemen hebben we bedacht.

Wie heeft er ervaring met kamperen met een baby? Tips en trucs? Wat viel mee wat viel tegen? Handige spullen? En hoe is het bv om samen met baby te douchen in campingdouche? We hebben ook een mini opblaas badje.

we gaan met de (niet al te grote) tent en willen hem in zijn traveltentje (kan overdag als box) in de tent laten slapen of evt los op het matje dat hierbij hoort tussen ons in. Hij krijgt dan een dikke winterslaapzak aan (of iets luchtigers als het warm is).

Het is voor ons niet zo zeer de vraag of we dit nou wel moeten doen maar we zijn op zoek naar tips en ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Oooh ik ben jaloers! Dit zou ik ook graag doen! Met slapen in een tent geen ervaring maar de rest lijkt me geen probleem. Lekker in z'n tentje leggen en spelen in het gras of op het kleed!

Douchen op de camping met z'n tweeën doen en zon handdoek met capuchon die ze als een 'poncho' dragen lijkt me wel handig. En anders een extra met de washand of gewoon in opblaasbad wassen met water en washand, prima te doen.
Wij kwamen er de eerste vakantie met baby er achter dat je helemaal niet zoveel mee hoeft te nemen, behalve een kinderwagen en campingbed. Die laatste deed ook dienst als box, verschonen deed ik op de grond. Wat allemaal dus ook kan met een travelcot, maar daarvan vond ik het nadeel dat ze op de grond slapen en het dus koud kan worden.



Samen douchen deed ik wel met mijn man er bij zodat hij zoon aan kon pakken, maar ook dat ging prima.
Neem zonnebrand mee en een hoedje. En een windscherm of iets dergelijks zodat je altijd schaduw voor de kleine kan maken. En verder: gebruik je gezonde verstand, dan komt alles goed.
Heb overigens wel wat vertrouwde dingen van huis meegenomen, zoals het muziektrekding dat boven zijn bed hing. En we hadden ook een klamboe die je over een campingbed kan spannen, maar een travelcot heeft dat weer niet nodig.
Heb overigens wel wat vertrouwde dingen van huis meegenomen, zoals het muziektrekding dat boven zijn bed hing. En we hadden ook een klamboe die je over een campingbed kan spannen, maar een travelcot heeft dat weer niet nodig.



Edit; voor onderweg vinden wij badstof hoezen voor de autostoel overigens erg handig. Met name mijn oudste zweet zich rot in de autostoel.
Kinderwagen willen we juist thuis laten, dat is zo'n gevaarte! Gelukkig is hij ook tevreden in de draagdoek. Iets warmer maar gewoon regelmatig eruit

Dank voor de tips!

Heb overigens net zo'n wind tentje gekocht, nu voor 5 euro bij de action, voor de liefhebber ;)
quote:rendier87 schreef op 30 juli 2014 @ 16:38:

Kinderwagen willen we juist thuis laten, dat is zo'n gevaarte! Gelukkig is hij ook tevreden in de draagdoek. Iets warmer maar gewoon regelmatig eruit

Dank voor de tips!

Heb overigens net zo'n wind tentje gekocht, nu voor 5 euro bij de action, voor de liefhebber ;)Kan ook, ik vond het te warm met een baby aan me geplakt Al heb ik die op het strand wel weer veel gebruikt omdat een kinderwagen daar niet praktisch is. Ik zeul ook veel gewoon met de kinderen op de arm.
Alle reacties Link kopieren
Laat hem als het warm is overdag niet in de tent slapen, dat wordt veel te heet. Ik dreef 's ochtend rond een uur of zes, als de zon opkwam, al van mijn luchtbed.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 30 juli 2014 @ 16:41:

Laat hem als het warm is overdag niet in de tent slapen, dat wordt veel te heet. Ik dreef 's ochtend rond een uur of zes, als de zon opkwam, al van mijn luchtbed.Wij deden baby in de voortent, en dan beide 'raampjes' tegen elkaar open. Was koeler dan buiten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 30 juli 2014 @ 16:43:

[...]





Wij deden baby in de voortent, en dan beide 'raampjes' tegen elkaar open. Was koeler dan buiten.



Dan zat je waarschijnlijk in een caravan.



TO heeft niet gezegd wat voor tent ze heeft. Voor hetzelfde geld heeft ze een trekkerstentje, daar zit meestal één raampje in en ook als je de rits van de ingang openzet is het nog aardig warm als er weinig wind staat.
verba volant, scripta manent.
Nee, maar wel een katoenen tent, dat scheelt wel wat qua warmte.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn geweest toen onze baby 7 maanden was! Telt dat ook ? Onze baby paste nog in de kinderwagen en dat was wel ideaal! Overdag was het nl te warm om in de tent te slapen (liep zo op tot 40 graden in de tent) dus dan gingen we een stukje wandelen en dan viel ze op die manier in slaap. Douchen deden we een paar keer per week met de baby mee onder de douche. Ging prima! Zo doen we het thuis ook. Eigenlijk was alles super relaxed. Onze baby bleef nog keurig op een kleedje liggen dus we hadden echt vakantie Geniet er nog even van! Volgend jaar wordt het hard werken
Alle reacties Link kopieren
Oh, enige wat een beetje jammer was was dat ik m'n kolf niet mee had! Dacht dat dat niet nodig was... Toen baby opeens een paar dagen amper ging drinken (sprongetje ofzo ) baalde ik er flink van dat ik geen kolf mee had.
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 30 juli 2014 @ 16:56:

Nee, maar wel een katoenen tent, dat scheelt wel wat qua warmte.Wij hadden ook een katoenen tent, twee ramen, "deur" open, je dreef er meestal nog uit maar het ligt er wel aan waar je bent en hoe warm het is. Dan ga je overdag niet in je tent zitten maar onder de luifel.
verba volant, scripta manent.
Ik ben niet een groots kampeerder, maar op de campings waar ik geweest ben, hadden in de sanitair gebouwen gewoon babybadjes hoor!
Wij hebben een koepeltent met voortent, best heet overdag! Wil dan denk ik travelcot buiten zetten met lakentje erover. Eerder ook op t strand gedaan en geeft schaduw en nog genoeg wind...



Helaas blijft die van ons nu al niet zo netjes meer liggen maar de snelheden die hij bereikt met omrollen zijn nog beperkt

Idd dit jaar genieten dat we hem makkelijk mee kunnen nemen en hij overal slaapt!
Alle reacties Link kopieren
Voor het badderen een emmer mee of samen douchen.



Opletten of het 's nachts niet te koud optrekt.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:tandpasta schreef op 30 juli 2014 @ 16:58:

Oh, enige wat een beetje jammer was was dat ik m'n kolf niet mee had! Dacht dat dat niet nodig was... Toen baby opeens een paar dagen amper ging drinken (sprongetje ofzo ) baalde ik er flink van dat ik geen kolf mee had.





Dan had ik kind gewoon vaker aangelegd maar idd is een kolf meenemen een goed plan. Voor het geval dat, je weet maar nooit.



Een plaid met plastic onderkant: trekt niet nat op, het gras kan 's morgens nog wel eens nat zijn.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Douchen lijkt me erg onhandig als niemand de baby aan kan pakken. Ik zette vroeger de kinders weleens in de afwasteil, of poedelde ze bij de afwasbakken. Maar tegenwoordig zullen ze allemaal wel babybadjes hebben, lijkt mij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:rendier87 schreef op 30 juli 2014 @ 16:38:

Kinderwagen willen we juist thuis laten, dat is zo'n gevaarte! Gelukkig is hij ook tevreden in de draagdoek. Iets warmer maar gewoon regelmatig eruit

Dank voor de tips!

Heb overigens net zo'n wind tentje gekocht, nu voor 5 euro bij de action, voor de liefhebber ;)Kinderwagen niet mee? Juist handig als je uit eten gaat, op een terrasje zit, als je samen af gaat wassen, als je hem in slaap moet rijden vanwege toch niet zo makkelijk als thuis, ....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk van het weer zou ik hem lekker in dat minibadje wassen, misschien zijn de douches heel klein of spekglad, je weet maar nooit.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 juli 2014 @ 17:47:

[...]





Kinderwagen niet mee? Juist handig als je uit eten gaat, op een terrasje zit, als je samen af gaat wassen, als je hem in slaap moet rijden vanwege toch niet zo makkelijk als thuis, ....Mee eens, vreselijk handig. Een draagdoek is al snel warm, koken /afwassen met kind in doek gaat niet.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 30 juli 2014 @ 18:02:

Afhankelijk van het weer zou ik hem lekker in dat minibadje wassen, misschien zijn de douches heel klein of spekglad, je weet maar nooit.



Of in de emmer



Overigens krijg ik steeds meer het idee dat ik de enige ben die met een baby kon douchen zonder 2de volwassene.
Je bent zelf een theepot
Wij zijn een weekend weggeweest toen dochter 4 maanden was, met de caravan. Zolang het mooi weer is, is het heerlijk. Maar bij ons was het vrij koud en een dag regen, erg onhandig. Waar laat je je kind? Op de grond op haar speelkleed was te koud, hele dag in het campingbedje (wat als box fungeerde overdag) was ook niet handig want die kon in de caravan alleen maar tussen de banken in staan. En er kon geen mobiel aan en dat vond ze toen juist leuk. Meer dan liggen kon ze nog niet echt. Ze lag uiteindelijk op tafel op haar speelkleed, buiten was alles nat en in de voortent te koud. Ik vond het gewoon niet handig, omdat ik haar nergens kwijt kon om even te spelen zeg maar. Wij zijn dat jaar toen ze 8 maanden was naar Landal en een week naar Texel geweest in een huisje. Was gewoon praktischer vonden wij. Toen ze 1,5 was, liep ze en was het met de caravan veel makkelijker dan toen ze alleen nog maar kon liggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven