kind (4 jaar) in rugdrager of draagdoek?

25-04-2014 08:33 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan komend weekend naar de Efteling voor een paar dagen, en zullen dus veel gaan lopen. Ons kind van net 4 kan prima lopen uiteraard, maar voorzie een beetje dat een paar dagen slenteren in een pretpark op een gegeven moment niet meer zo vlotjes gaat. Behalve in het park zelf, lopen we ook van en naar de parkeerplaats, van en naar het hotel, etc.



Ik ben geen kenner in draadoeken e.d., maar kan een kind van 4 jaar (ik denk bijna 20 kilo?) nog in een draagdoek of rugdrager?
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet gewoon een buggy? Kind van 4 lijkt me behoorlijk zwaar op je rug.
Alle reacties Link kopieren
Idd, neem gewoon een buggy mee. Is ook beter voor je eigen rug.
Alle reacties Link kopieren
buggy? oe volgens mij hebben we die al heel lang niet meer..

Maar dan loop je ook zo met dat ding door het park de hele tijd, waar laat je dat dan als je in een attractie gaat?
Alle reacties Link kopieren
quote:bijna2013 schreef op 25 april 2014 @ 08:38:

buggy? oe volgens mij hebben we die al heel lang niet meer..

Maar dan loop je ook zo met dat ding door het park de hele tijd, waar laat je dat dan als je in een attractie gaat?Op dezelfde plek als waar je je rugtas neerzet.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor dat kan. Ik zou kijken naar een kleuterdrager, bijvoorbeeld van Rose en Rebellion. Bij bijvoorbeeld ikdraag.nl kan je ze lenen, dat is misschien een beter idee dan er een te kopen.
Bij de Efteling hebben ze karretjes, die kun je zo meenemen.
Bij iemand een inklapbare bolderkar lenen is ook handig, daar kun je ook je tassen in gooien.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt in de efteling karretjes huren voor kinderen
Mijn dochter van 4 kan nog prima in de Manduca en de Mei Tai en ze is vrij groot voor haar leeftijd. Mei Tai is vooral heel handig, omdat je die lekker klein kan oprollen. Hij neemt nauwelijks plek in als je hem niet nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Even uitrusten op een bankje, pakje sap en dan weer gaan is geen optie? Denk je echt dat je dat zelf gaat volhouden en kind van 20 kilo op je rug?

Ga dan inderdaad voor een buggy, kun je gelijk (koel)tassen aan hangen. Eerlijk gezegd ging hier op het laatst de buggy meer mee voor de tassen dan voor de kinderen. We hadden een stevige met flink wat bergruimte onder het stoeltje, ideaal!

Waarschijnlijk kun je daar ook wel iets van een bolderkar of wandelwagentje huren.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zo'n karretje of buggy echt irritant vinden om de hele dag mee te nemen. Maar goed ik gebruik de kinderwagen misschien 2x per maand.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt van die karretjes te leen bij de efteling.

Ideaal!! En je kunt ze gewoon even neerzetten bij een attractie.
Volgens mij hebb je je kind nog nooit in een draagdoek gehad en dan wil je nu ineens je kind er wel inproppen???. Dat is niet fijn voor de drager en al helemaal niet voor je kind.

Gewoon in een (geleende, via mp) buggy...
Een buggy meenemen is irritant? Juist super handig ook voor je broodje en drinken ect. En je zet ze gewoon op de aangegeven plekken bij de attractie.

Lijkt me veel handiger dan een kleuterdraag ding en waar laat je die? Die kan ook niet mee in de achtbaan
En anders op je schouders of die van papa, meestal kunnen ze best hele stukken lopen op die leeftijd lopen ze hier een bloesemtocht van 5 km zonder een centje pijn.
Ze is al 4!!! Die van mij kan prima hele dagen lopen hoor, gewoon af en toe uitrusten en regelmatig wat eten drinken. Je zit niet in de jungle hè! Hoeft geen buggy aan te pas te komen en scheelt jullie een hoop sjouwwerk.
quote:bijna2013 schreef op 25 april 2014 @ 08:38:

buggy? oe volgens mij hebben we die al heel lang niet meer..

Maar dan loop je ook zo met dat ding door het park de hele tijd, waar laat je dat dan als je in een attractie gaat?



Wij hebben een kabelslot wat we dan meenemen (voor het geval dat) en zetten hem dan vast bij de uitgang/ingang/buggystalling van de atractie.

Als je geen buggy meer hebt zou ik voor een rugdrager gaan en niet voor een draagdoek denk ik.

Maar goed, die van ons is 1,5 jaar en 12,5 kg :P Scheelt bijna de helft.
Zeulen met een kleuter op mijn rug of een buggy meenemen, tevens geschikt als opbergplaats voor al je zooi. De keus lijkt me snel gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:hkgirl schreef op 25 april 2014 @ 09:02:

Ze is al 4!!! Die van mij kan prima hele dagen lopen hoor, gewoon af en toe uitrusten en regelmatig wat eten drinken. Je zit niet in de jungle hè! Hoeft geen buggy aan te pas te komen en scheelt jullie een hoop sjouwwerk.Ah gelukkig, jij zegt het. Hoef ik het alleen te beamen. Zodra ze goed konden lopen, hebben wij alle draagdoeken, buggys etc naar de kringloop gebracht. Een kleuter kan echt wel een hele dag zich zelf voortbewegen
Alle reacties Link kopieren
Veel kinderen van vier kunnen langer op hun benen staan dan volwassenen, heb ik de ervaring. En in de attracties kan ze ook zitten en tussendoor toch ook?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon het tempo van de dag wat meer op haar aanpassen, ipv andersom. Vaker tussendoor even gaan zitten, niet teveel in één dag willen doen. Je hebt toch meerdere dagen, je hebt alle tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad een bolderkar meenemen, dan kun je daar al het eten etc. in gooien. Scheelt een hoop gezeul. En kinderen van vier kunnen prima zelf lopen, tenzij ze de hele dag in de buggy zitten natuurlijk.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 3 vindt het heerlijk in de draagdoek. Lekker de hele dag tegen mama aangeplakt. Die hoeft niet zo nodig te rennen en te spelen. Je hoort hem nauwelijks en de blauwe plekken van de trappende voetjes vallen best mee. Beetje hoofdpijn van het gebeuk op m'n hoofd en een paar plukken haar minder aan het eind van de dag, maar dat vind ik niet erg. Gelukkig weegt hij maar 18 kilo, dus zo'n hele dag in de Efteling is echt prima te doen.
Alle reacties Link kopieren
Drager voor 4-jarige, serieus?



Ik had wel de buggy nog jaren bewaard voor die ene x per jaar naar de efteling, daar gingen alle extra truien, pakjes drinken ed. in, parkeer je gewoon naast de attracties. Aan het eind van de dag wilden de kinderen er wel graag in naar de auto gereden worden
en me vriend die wilt ook nog wat zegge

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven