kind inschrijven bij casting/modellen bureau?

20-08-2014 09:30 80 berichten
Ik heb even jullie mening nodig.



Mijn kind heeft een bijzonder uiterlijk. Al vaak heb ik de opmerking gekregen van diverse mensen dat ik kind is in moet schrijven bij een casting of modellenbureau.



Eigenlijk vind ik dat kind dat zelf moet bepalen als het daar de leeftijd naar heeft. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je kind inschrijven bij een modellenbureau een hoog 'Toddlers & Tiara's' gehalte hebben. Als je kind echt zo bijzonder is zal hij/zij vanzelf gespot worden als 'ie 13/14 jaar is.
I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren
Het hoeft toch niet meteen een poppenkast pushgedoe te zijn?



Als het kind het leuk vindt, max 1 x in de 2 weken een zaterdagmiddag bezig is, en van het opgebrachte geld mag sparen voor de studie of een tablet of zo iets (en af en toe een lekker ijsje ervan kopen) zie ik er geen kwaad in.
Ligt eraan met welk doel. Kindercatwalks lopen zou ik niet doen. Fotoshoots voor bijvoorbeeld kindermode wel. En inderdaad alleen als het kind het zelf niet vervelend vindt.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja je hoeft je kind niet direct in absurde pakjes te hijsen en hem te gaan lopen pushen. Als het je leuk lijkt kan je het natuurlijk gewoon proberen. En blijkt bij de eerste opdracht dat je kind er geen klap aan vindt dan kan je er ook gewoon weer mee stoppen.



Belangrijke vuistregel: nooit betalen om je in te mogen schrijven bij een castingbureau. De bureaus die inschrijfgeld vragen zijn de oplichters die voornamelijk geld verdienen met zo veel mogelijk mensen inschrijven, die moet je dus niet hebben.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, leuk juist! Mits je kind er zelf ook plezier aan beleefd.
Alle reacties Link kopieren
'Moet' inschrijven bij een casting/modellenbureau?

Waarom zou je dat willen?
Alle reacties Link kopieren
Eens met tialtngo. Het "leuren langs de deuren" met je kind vind ik altijd zo zielig. Vaak zijn het ook kinderen waarvan je gewoon weet dat ze te jong zijn om zelf te hebben aangegeven dat ze het wilden. Als je kind gespot wordt door een professional zelf (en let dan vooral goed op of het ook echt een professional is!!), lijkt het me vroeg genoeg.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 20 augustus 2014 @ 09:38:

Ligt eraan met welk doel. Kindercatwalks lopen zou ik niet doen. .

Misschien vind het kind van TO dat juist wel heel leuk om te doen.



Mij lijkt het een gruwel, maar ik denk dat vooral de theatraal ingestelde kinderen dat juist prachtig vinden!
Wat wil je dat je kind gaat doen?

Film, tv?

Mode?

Commercials?



Er zijn goede kindercastingbureaus maar lang niet ieder bureau is ok.



Kijk eens bij Moeder Anne Casting en Elskes Kast. Dat is vooral TV/film maar echt goede bureaus.
Gaan leuren met kind is zeker niet de bedoeling, wil kind ook niet gaan pushen.



@aureel, moeten niet, maar heb het nu al een aantal keren te horen gekregen dat kind "absoluut" aangenomen zou gaan worden omdat het uiterlijk zo bijzonder is.

Tuurlijk is het uiterlijk van kind bijzonder, het is namelijk mijn kind. Ik vind kind de allermooiste van de hele wereld en omstreken. Maar ik vraag mij wel af wat voor kind de meerwaarde is om dat te doen. Ik zie kind liever gewoon kind zijn. Vandaar mijn twijfel
Bedenk ook dat het heel veel tijd kost als je kind als model gaat werken. Ik heb vroeger een tijdje ingeschreven gestaan bij zo'n bureau en mijn moeder is ermee gestopt omdat ze geen zin had om meerdere malen per maand (ver) te reizen voor een opdracht. Nadien was ik geen modellenmateriaal meer dus het is er helaas nooit meer van gekomen
Denk je dat je kind het leuk zou vinden? Is die er het type voor? Zo ja, dan zou ik het gewoon proberen. Wel bij een goed bureau (die hier al genoemd zijn.
quote:dobbey schreef op 20 augustus 2014 @ 09:45:

Gaan leuren met kind is zeker niet de bedoeling, wil kind ook niet gaan pushen.



@aureel, moeten niet, maar heb het nu al een aantal keren te horen gekregen dat kind "absoluut" aangenomen zou gaan worden omdat het uiterlijk zo bijzonder is.

Tuurlijk is het uiterlijk van kind bijzonder, het is namelijk mijn kind. Ik vind kind de allermooiste van de hele wereld en omstreken. Maar ik vraag mij wel af wat voor kind de meerwaarde is om dat te doen. Ik zie kind liever gewoon kind zijn. Vandaar mijn twijfel



Wie zeggen dat dan?

Scouts?

Casting directors?



Ik ben zelf lang casting director geweest en hoorde dat zó vaak van mensen, dat ze dat hadden gehoord etc. Maar dat waren dan geen mensen uit het vak die dat hadden gezegd.



Ga gewoon eens kijken bij wat websites en schrijf je kind in, dan zie je vanzelf of er opdrachten volgen. Maar laat je vooral niet te gek maken door enthousiastelingen in je omgeving. Werk, ook voor kinderen, is in die wereld dun gezaaid.
Alle reacties Link kopieren
quote:dobbey schreef op 20 augustus 2014 @ 09:45:

Maar ik vraag mij wel af wat voor kind de meerwaarde is om dat te doen. Ik zie kind liever gewoon kind zijn. Vandaar mijn twijfelAls jou kind (jongen of meisje) echt een theatraal kind is, dat graag in het middelpunt van de belangstelling staat, en helemaal into mode is, dan heeft het denk ik wel een meerwaarde.



Dan is een kind al vroeg met die castingwereld bekend en hoeft het er niet meer 'tussen te komen' als het eventueel daarin verder wil.



Heeft het niks met mode en al die dingen, dan heeft het denk ik net zo veel (of zo weinig) meerwaarde als kranten bezorgen
Alle reacties Link kopieren
Dat je zegt dat je kind dan niet meer gewoon kind kan zijn lijkt me onzin.

Dat je je inschrijft betekent natuurlijk niet dat hij meteen supermodel is en je kan uiteraard je eigen grens stellen.



Lijkt me juist hartstikke leuk voor je kind!
Alle reacties Link kopieren
Het nichtje van mijn man is bij zo een bureau ingeschreven en heeft regelmatig opdrachten. Als het jou leuk lijkt dan kun je het proberen. Nichtje heeft nu op jonge leeftijd al een hele mooie spaarrekening daarvan begreep ik. Ik heb geen idee hoeveel ze per opdracht krijgt. En dan nog weet ik niet of het loont omdat een ouder er altijd bij moet zijn dus als je er er zelf voor vrij moet nemen dan kost dat natuurlijk ook geld. Je moet het dan als ouder ook leuk vinden om mee te gaan.
Jullie reacties geven mij eigenlijk het zetje het niet te doen. Die kant ging het in gedachten al op, maar ik wil niet een pusherige moeder zijn die met haar kind leurt.



Ik vind het belangrijker dat kind gewoon lekker kind kan zijn en als het die kant op wil gaan dit zelf kan beslissen
quote:nieuwsbrief schreef op 20 augustus 2014 @ 09:54:

Dat je zegt dat je kind dan niet meer gewoon kind kan zijn lijkt me onzin.

Dat je je inschrijft betekent natuurlijk niet dat hij meteen supermodel is en je kan uiteraard je eigen grens stellen.



Lijkt me juist hartstikke leuk voor je kind!





wel mijn supermodel natuurlijk



Ik bedoel niet dat kind gelijk overloopt van opdrachten, maar spelen met vriendjes in de opdracht tijd vind ik belangrijker. Al is dat maar 1 of 2 keer per maand of per half jaar.

Kinderen moeten al zoveel.



En ik weet dus niet of ik het wel leuk (genoeg) vind om dit mijn kind te laten doen
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik was zelf kind model en vond er niks aan. Dan kwam je bv na lang in de auto op de lokatie daar moesten foto's voor een speelhuisje gemaakt als kind denk je leuk spelen in een huisje maar dan moet je stil zitten voor de foto en daarna opkrassen. Een keer vond ik het leuk was voor een fotogravenblad kreeg ik een ijsje met 3 bollen en moest ik die opeten en werden er foto's gemaakt. Duurde niet zo lang en was in mijn woonplaats. Ik zou het evt. per opdracht bekijken is het ook een leuke opdracht.



Kinderen willen spelen en niet stil zitten voor de foto. Ik ben er zelf niet zo van. Of misschien als je een kind heeft die het leuk vind....



Of misschien kan je zeggen dan krijg je centjes en mag je die zelf uitgeven in de speelgoedwinkel.... misscjien een slecht advies maar mijn kind wil bv heel graag op de rommelmnarkt staan om zelf geld te verdienen.



succes
Alle reacties Link kopieren
Het verdient heus wel veel meer dan een krantenwijk denk ik, best een leuk bijbaantje. Ook voor kleinere kinderen. En geen kind meer zijn is natuurlijk onzin.
Alle reacties Link kopieren
quote:dobbey schreef op woensdag 20 augustus 2014 09:59 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="nieuwsbrief in "kind inschrijven bij casting/modellen bu..."" class="messagelink">nieuwsbrief schreef op 20 augustus 2014 @ 09:54</a>:</b>

Dat je zegt dat je kind dan niet meer gewoon kind kan zijn lijkt me onzin.

Dat je je inschrijft betekent natuurlijk niet dat hij meteen supermodel is en je kan uiteraard je eigen grens stellen.



Lijkt me juist hartstikke leuk voor je kind!</div></blockquote>





wel mijn supermodel natuurlijk



Ik bedoel niet dat kind gelijk overloopt van opdrachten, maar spelen met vriendjes in de opdracht tijd vind ik belangrijker. Al is dat maar 1 of 2 keer per maand of per half jaar.

Kinderen moeten al zoveel.



En ik weet dus niet of ik het wel leuk (genoeg) vind om dit mijn kind te laten doen Maar denk jij dan ook zo over sporten ? Dat ze in die tijd beter kunnen spelen?
quote:saartjuhzes schreef op 20 augustus 2014 @ 09:40:

[...]



Misschien vind het kind van TO dat juist wel heel leuk om te doen.



Mij lijkt het een gruwel, maar ik denk dat vooral de theatraal ingestelde kinderen dat juist prachtig vinden!



Ja, dat kan, maar ik denk niet dat het van mij zou mogen. Kind kan veel willen maar er zijn ook dingen die niet mogen van mij. Voor fotoshoots zou ik als ouder denk ik wel 'ja' zeggen als kind er om vraagt maar op 'catwalk lopen' zou ik waarschijnlijk nee zeggen.

Zoals ze ook niet op élke sport mogen waar ze om zouden vragen (paaldansen, kooivechten)
Ik vind je helemaal niet pushering en een leurder.



Maar doe wat jij goed vindt voelen.
quote:nieuwsbrief schreef op 20 augustus 2014 @ 10:00:

[...]



Maar denk jij dan ook zo over sporten ? Dat ze in die tijd beter kunnen spelen?



Nee dat denk ik zeker niet, maar valt bij mij wel onder het kopje "moeten". Zwemles is ook een soort van sport en moet van mij absoluut.

Ik vind sporten belangrijker op deze leeftijd dan geld verdienen.

Daarbij is sporten ook spelen, zeker bij teamsporten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven