kind kan zichzelf niet vermaken en 6 weken zomervakantie

22-07-2014 11:00 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Als moeder kan je geen vakantie hebben en het de kinderen maar uit laten zoeken.



Ik vind het hard klinken dat jij niet wil entertainen omdat jij vakantie hebt. Guttegut, alsof een zwembadbezoek een vreselijke opgave is.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Herkenbaar, bijna alle vriendjes en vriendinnetjes zijn op vakantie en mijn oudste is voor het eerst thuis 6 weken lang.

Word gek van dat gezeur, we zijn al dagjes naar strand geweest en een weekje vakantie.

Maar ze wil niks, niet loomen niet lezen, niet zelf buitenspelen, niet knutselen, de barbies ect ook niet leuk.



Zeg nu wel vaak dat als ze echt vervelend word ze haar kamer mag gaan opruimen ( hier gelezen ooit) maar helpt altijd maar even.

Wil best een spelletje spelen met haar en af en toe weg naar strand, zwembad enz maar heb geen zin om nog 3,5 week zo door te gaan. En ik heb nog een kleintje van 1,5 en die slaapt nog midden op de dag.

Ik lees dus mee
quote:Fame schreef op 22 juli 2014 @ 11:03:

Als moeder kan je geen vakantie hebben en het de kinderen maar uit laten zoeken.



Ik vind het hard klinken dat jij niet wil entertainen omdat jij vakantie hebt. Guttegut, alsof een zwembadbezoek een vreselijke opgave is.Elke dag, hele dag entertainen, kom op zeg.
Alle reacties Link kopieren
Google eens op activiteiten. In veel steden is er een vakantie programma. Kunnen ze knutselen of hutten bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Je bent al een keer naar het zwembad geweest. .... tjonge zeg, uitgeput? En jij bent ook nog eens werkzaam in het onderwijs en dan zo weinig met kinderen hebben. Zielig. Als je om de dag wat doet dan heb je om de dag vakantie.

En als je echt zes weken je helemaal niets van je kinderen aan wilt trekken dan had je wat anders moeten regelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al bijna 14 jaar de persoonlijke entertainer van onze zoon en geniet daar nog steeds met volle teugen van. Dat is toch de reden dat vrouwen moeder willen worden? Dat ze het leuk vinden om voor hun kind te zorgen, met ze te spelen en dingen te ondernemen.

Ik kijk elke keer weer uit naar de vakantie en ik durf te wedden dat er (gelukkig) genoeg moeder zullen zijn die dolgraag 6 weken vakantie met hun kinderen door willen brengen.

Wat vind jij er zo erg aan om leuke dingen te gaan ondernemen met je dochter?



Qua tips zou ik zeggen: hou structuur in de dag. Bijvoorbeeld elke ochtend naar de speeltuin toe van 10.00-12.00 uur. Dan kunnen de kinderen spelen en hoef jij zelf niet zo veel te doen. (alhoewel ik het je aan kan raden om gewoon lekker zelf op de schommel te gaan zitten en 1 voor 1 je kinderen op schoot te nemen en heerlijk met ze te schommelen)

Maak zelf brooddeeg en laat de kinderen lekker broodjes maken. Jij geeft de voorzet en zij zijn weer lekker een tijdje zoet. En als beloning mogen jullie overheerlijk lunchen.

Ik snap echt niet dat jij als lerares er vanuit gaat dat jouw kinderen zichzelf wel 42 dagen achter elkaar kunnen vermaken omdat jij vakantie wil.

Moeders hebben geen vakantie en mogen niet ziek zijn. Helaas, maar een kind heeft zijn moeder (of verzorger) echt nodig gedurende een dag. Als jij vakantie wil houden, dan zal je een leuke oppas voor de kinderen moeten zoeken die wel zin heeft om iets leuks met ze te doen.
Alle reacties Link kopieren
Summer Camp, Ponykamp, of iets dergelijks. Ideaal voor jouw dochter lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Is er geen kinder vakantie spelen in de buurt?
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Hebben jullie geen activiteitenweken in de buurt?
quote:misstinkerbel schreef op 22 juli 2014 @ 11:13:

Summer Camp, Ponykamp, of iets dergelijks. Ideaal voor jouw dochter lijkt mij.Inderdaad, of vakantieBSO?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind sommige reacties hier wel hard.



Kan je oudste geen lijst maken met dingen die ze wel leuk vind om te doen als ze zich verveelt?

Of een doos met briefjes erin met daarop dingen om te doen als ze zich verveelt?En dat ze het dan gewoon eens een uurtje probeert ook al heeft ze geen zin?



of kun je voor de volgende vakantie geen oproepje in de plaatselijke krant zetten ofzo voor een vriendinnejte?



Je hebt groot gelijk hoor dat je geen entertainer wilt zijn elke vakantiedag!

Mijn ouders deden dat vroeger ook niet.

We gingen 3 weken op vakantie en die andere 3 weken vermaakten we onszelf.

Of ik verveelde me ook weleens een middagje, alleen dat was niet mijn moeders probleem

Trouwens beetje verveling is heel gezond, ook voor een kind.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt niet verwachten dat je kind zich dag in dag uit alleen vermaakt. Onderneem gewoon iedere dag iets met haar. Thuis kun je ook wat doen bouw een hut samen kan ze er daarna in spelen. Fiets naar een speeltuin.

Misschien wil ze een keer bij opa en oma logeren. En als ouder heb je nooit echt vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Eens met fame! Altijd de kinderen wegstallen op school/opvang en als ze dan thuis zijn nog niet met ze om willen gaan.. Je kind 'wenst' wat anders, wie gaat voor??
Zo gaat dat toch? Mijn dochter is vier. Ze kan zich best heel redelijk vermaken, maar ze leeft van contact met andere kinderen. Ze gaat dus twee keer per week naar de bso en de andere dagen ga ik met haar naar de speeltuinverenigingsspeeltuin, het speeltuintje om de hoek, de kinderboerderij en het openlucht zwembadje. Oh, en ik heb een groot opblaasbad in de tuin gezet. We doen 's middags en 's ochtends wat, tussendoor rust ik uit op de bank.



Straks gaat ze met haar vader nog een paar dagen kamperen bij de camping om de hoek en kom ik overdag langs. Zo komen we de vakantie wel door, denk ik
Vervelen is ook wel goed voor een kind, schijnt.
Mijn geval is wel een beetje anders dan TO, ik doe bijna elke dag wel wat met ze en ik ben alleen maar thuis omdat ik ziek ben. Vroeger ging de oudste inderdaad naar de BSO als ik werkte en ze vond dat fantastisch. Altijd iemand om mee te spelen.

Denk ook dat dat het probleem is ze mist dr vriendinnen.



Ik ga eens kijken of er leuke dingen zijn in de buurt voor haar!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 22 juli 2014 @ 11:03:

Als moeder kan je geen vakantie hebben en het de kinderen maar uit laten zoeken.



Ik vind het hard klinken dat jij niet wil entertainen omdat jij vakantie hebt. Guttegut, alsof een zwembadbezoek een vreselijke opgave is.Zo, ik vind dat ouders geen persoonlijke entertainers zouden moeten zijn hoor, zeker als ze al 7 is moet ze ook zichzelf kunnen vermaken. Ik speelde wel eens een spelletje met mijn ouders maar verder stonden ze niet 24/7 tot mijn service hoor, en terecht!
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 22 juli 2014 @ 11:19:

Ik vind sommige reacties hier wel hard.



.Hard? lees jij wel goed. Ma is van de week al een keer naar het zwembad geweest en nu is het wel genoeg. Sorry maar dat vind ik nogal overdreven. Iedere dag is ook overdreven maar 3 keer in de week wat gaan doen dat moet toch kunnen en dat moet je als moeder toch niet te veel zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:divarg schreef op 22 juli 2014 @ 11:23:

[...]



Zo, ik vind dat ouders geen persoonlijke entertainers zouden moeten zijn hoor, zeker als ze al 7 is moet ze ook zichzelf kunnen vermaken. Ik speelde wel eens een spelletje met mijn ouders maar verder stonden ze niet 24/7 tot mijn service hoor, en terecht! 24/7 is wel het hele andere uiterste hé.TO vind het al genoeg dat ze van de week eén keer naar het zwembad is geweest. Ik vind dat je als moeder prima recht hebt op vakantie maar de kinderen ook recht op tijd met hun moeder. Dus meer dan één keer in twee weken wat doen lijkt me niet overdreven. De reactie van TO dat die ene keer wel genoeg is vind ik belachelijk. Dan had ze wat dingen moeten regelen.

Als met andere moeders om en om kind meenemen. Kamp of dagjes, etc. Of bij een tante/oma die het wél leuk vind om wat te doen met een kind.
Alle reacties Link kopieren
Hier net zo, maar ik heb me wel aangesteld tot persoonlijk entertainster. Hij is 4 en enig kind. Dat is een keuze van ons en niet van hem. (hoewel

Ik nu wel behoorlijk zwanger rondloop) Vriendjes en vriendinnetjes zijn of op vakantie, of doen dingen met hun vader en moeder

.

Ik kan van hem niet verwachten dat hij zich de hele dag vermaakt, dus onze dagen zien er meestal zo uit: ochtenden: aanrommelen, beetje douchen en TV kijken, spelen met speelgoed, terwijl mijn man wat klusjes doet en ik de was.

Dan lekkere broodjes halen, lunchen, na de lunch activiteiten zoals zwembad, varen enz. rond uur of 6 eens eten en dan op redelijk normale tijd naar bed ( hij vind dat niet erg en wij hebben de avond voor onszelf)
Gewoon je eigen plan trekken maar je hebt je toch wel beseft toen je kinderen kreeg dat uren in de zon liggen met ern boekje er niet meer bij zou zijn?!



Hou een vast dag indeling aan en geef je kinderen daarin keuze momenten. Er is een verschil tussen entertainen en je kinderen betrekken bij het dagelijkse gebeuren. Lekker koken voor vanavond, wat wil de oudste eten. Samen de boodschappen doen en dan gezellig de keuken in. Samen fruit eten en dan fruitstokjes maken. Laat je kinderen een helpen met het poetsen van de badkamer. Beide een emmer water en doekje. Plezier verzekerd (en een zeiknatte badkamer maar oke). Met dit warme weer samen ijsjes of een lekker koud drankje maken



Ga eens een middag naar de bieb toe. Haal af en toe bij de action een kleinigheid. Kortom maak er gewoon iets van. En als je zelf op vakantie wil dan zul je eens een oppas moeten regelen en en weekend weg moeten boeken.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden trouwens vroeger een klusjesbak, mijn moeder maakte kaartjes met daarop een klusje ( flessen en glas wegbrengen, gras tussen tegels weg, kamer opruimen enz.) als we het klusje klaar hadden mochten we een kaartje uit de beloningsbak, waren vaak kleine dingen maar heel leuk :-)

Goede herinneringen aan!
Voor iemand die in het onderwijs werkt, ben je weinig creatief.



Los dit eens samen met je dochter op. Een kind van 7 kan best met leuke ideeën komen.



Hierboven staat iets over een klusjesbak. Je zou zoiets kunnen doen, maar dan met activiteiten. Of een keuzebord, planbord etc.
Mijn moeder zei vroeger trouwens gewoon dat er genoeg leuks te doen was. En dat als ik me graag wilde vervelen dat prima was, maar dat ik dat dan op mijn kamer mocht gaan doen als dat gepaard moest gaan met gezeur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven