kinderen? nee, bedankt!

21-09-2009 10:05 423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Getver, ik wordt er soms zo moe van. Iedereen vraagt maar waarom ik geen kinderen heb en/of wil.

en als ik dan uitleg dat ik kinderen gewoon niet leuk vindt krijg ik standaard te horen: "dat komt nog wel" of "wacht maar".

Kan dan niemand gewoon accepteren dat sommige mensen gewoon niet willen?!

Ik wou dat ik onvruchtbaar was!
Ik hoop het ook.

Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Laat je dan steriliseren.
Als je van 1978 bent, ben je dus 30 of 31, dus de kans is dat het nog kan komen ;). Nee flauw. Ik snap wel waar je naar toe wilt met je topic, om mensen zoals te melden dat je geen zin meer hebt in vragen of antwoorden in het geval van jouw kinderwens. Ik heb er van geleerd, hopelijk anderen nog.
Weet je, ik heb er respect voor!

Ik zie zoveel ellende van moeders die eigenlijk geen moeder hadden moeten zijn, waar de kinderen onder lijden en waar zij zelf onder lijden dat ik een groot voorstander ben van mensen die zich niet laten buigen door sociale druk.

Bij twijfel is mijn advies al niet doen.
quote:Nijntje78 schreef op 21 september 2009 @ 10:05:

Getver, ik wordt er soms zo moe van. Iedereen vraagt maar waarom ik geen kinderen heb en/of wil.

en als ik dan uitleg dat ik kinderen gewoon niet leuk vindt krijg ik standaard te horen: "dat komt nog wel" of "wacht maar".

Ik wou dat ik onvruchtbaar was!

Dit vind ik een vrij boute uitspraak. Lekker kwetsend voor alle vrouwen die geen of moeilijk kinderen kan krijgen. Want voor hetzelfde geldt wil je ze idd later wél en dan kan het niet.

En als je er echt van overtuigd bent dat je geen kinderen wil dan laat je je toch helpen? Of ben je nog maar 20? Dan heb je pech en doen dokters het niet. Steriliseren.
Ik vind trouwens wel dat als je het zo zeker weet dat je je beter kan steriliseren. Kom dan ook niet in de situatie waar je abortus zou moeten plegen. Uit respect voor een ongeboren kind.
...
anoniem_71769 wijzigde dit bericht op 21-09-2009 10:11
Reden: mosterd
% gewijzigd
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Met je eens.

Tot je laatste zin. Die vind ik onnodig storend.

Toevoeging: ik vind kinderen op zich wel leuk, maar gezien mijn situatie zouden kinderen uiteindelijk bij mij niet het beste af zijn. Ik ben het dus meer eens met wat je schrijft over het gezeik van anderen.
Sja mensen vragen nu eenmaal altijd van alles....

Ik heb er 3, en nu vragen ze allemaal wanneer nummer 4 komt

(zelfs vreemden mensen, en cassiere's enzo)

Die komt er niet, maar dan moet ik me nog gaan verdedigen, omdat het anders zo zielig is voor de jongste ... pff

Ach ja, bedenk gewoon een leuk antwoord
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Kan me voorstellen dat je al die vragen en opmerkingen zat wordt!!! Die mensen weten vast gewoon niet wat ze anders moeten zeggen, of hebben het zelf zo ervaren (eerst geen kinderwens, later wel).

Maar om nou te zeggen "ik wou dat ik onvruchtbaar was"
quote:mizuki schreef op 21 september 2009 @ 10:10:

Wat wil je met dit topic?

Andere meningen horen? Een frustratie uiten? Iets vertellen?

Moet TO zich verantwoorden voor het openen van een topic?

Beetje onaardig.
Ik zou zeggen: steriliseren.
hoeveelste keer dat deze discussie gevoerd gaat worden?

Goed TO, heel veel jonge vrouwen zeggen absoluut zeker te weten dat ze nooooooit kinderen willen. De praktijk wijst uit dat de meeste op een gegeven moment toch overstag gaan. Dat mensen tegen jou dus 'wacht maar' zeggen, is niet zo gek.

Verder neem ik aan dat je mondig genoeg bent om tegen alle ongeduldige moeders, tantes en vriendinnen te zeggen dat je nu zeker weet geen kinderen te willen en als het er misschien toch van komt, dan horen ze dat vanzelf wel.
ehhh hallo, die laatste zin????!!!!
quote:Ratteke schreef op 21 september 2009 @ 10:09:

[...]

En als je er echt van overtuigd bent dat je geen kinderen wil dan laat je je toch helpen? Of ben je nog maar 20? Dan heb je pech en doen dokters het niet. Steriliseren.er zijn artsen die mensen in de 20 steriliseren, twee bekenden van mij zijn voor hun dertigste gesteriliseerd. Een op haar 26ste, van de andere weet ik het niet exact meer.
Ik vind het eerlijk gezegd nogal een puberale reactie "Ik vind kinderen gewoon niet leuk" dus dan lijkt het me logisch dat mensen denken dat je er later wellicht anders over zal denken, pubers vinden namelijk helemaal niks leuk.

Bovendien vinden veel mensen met kinderen het vervelend om te horen dat je kinderen op zich niet leuk vindt. Net als dat jij bijvoorbeeld van honden houdt en er iemand in je buurt zegt "Alle honden opknopen aan de hoogste boom" maar dan erger. Als je mensen tegen de schenen schopt dan hoef je zelf ook niet op begrip te rekenen.

Je kunt beter zeggen "Ik zie het nu gewoon niet voor me, een leven met kinderen en misschien wel nooit". Dat komt heel anders over, geen waardeoordelen uiten, maar het gewoon bij jezelf houden.

Als de reacties van anderen op jou je niet aanstaan, dan kun je niets anders doen dan je eigen reactie aanpassen om toch niet zo gefrustreerd te raken. Jouw reactie op de vraag, en jouw reactie op het antwoord.
Al zou je onvruchtbaar zijn dan zou je van vreemden die vraag gewoon nog steeds krijgen hoor.

En al zou je onvruchtbaar zijn dan krijg je van de mensen die dat wl weten alleen maar de zielige blik. En alsnog de vraag of je graag kinderen had willen hebben.

Dus wees voorzichtig met wat je wenst.

Sterelisatie weleens overwogen??
quote:domnaiefmutsje schreef op 21 september 2009 @ 10:11:

[...]

Andere meningen horen? Een frustratie uiten? Iets vertellen?

Moet TO zich verantwoorden voor het openen van een topic?

Beetje onaardig.Was niet onaardig bedoeld, ik vroeg het me oprecht af. (Het antwoord was ondertussen trouwens gegeven, vandaar dat ik het bericht alweer had verwijderd).
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Kun je dit niet beter posten bij Gezondheid of bij Psyche ofzo?
quote:Nijntje78 schreef op 21 september 2009 @ 10:05:

Ik wou dat ik onvruchtbaar was!Nijntje, Forum voor mensen die geen kinderen willen

Daar vind je veel mensen die er exact hetzelfde over denken als jij (alleen van dat onvruchtbare misschien niet).
Je kan als antwoord natuurlijk ook gewoon beweren dàt je onvruchtbaar bent, ben je overal van af.

Hoewel je dan wel allerlei adviezen gaat krijgen wat de mogelijkheden zouden kunnen zijn.

Trouwens, je schrijft 'was ik maar onvruchtbaar', maar hoe weet jij zo zeker dat je vruchtbaar bent? Zelfs als je al eens zwanger bent geweest, wil nog niet zeggen dat alles nog steeds naar behoren werkt.
ze wil ontvruchtbaar zijn zodat ze zich dan niet meer moet verdedigen. Ik begrijp niet waarom jullie dat een kwetsende opmerking vinden.
Ik wil op dit moment ook geen kinderen en zie echt alleen nadelen erin. Weg vrijheid (zo denk ik erover), veeeeel verantwoordelijkheden, een kind heb je, je leven lang etc.

Maar misschien komt het ooit? Geen idee.. Maar ik ga nog niet wensen dat ik onvruchtbaar ben. Vind dat ook erg kwetsend tegenover vrouwen die ongewild kinderloos zijn.

En laat die opmerkingen lekker van je afglijden of maak een gevatte opmerking terug. Mensen zitten nou eenmaal zo in elkaar. Als je nog niet samenwoont krijg je steeds de vraag wanneer dat eens gaat gebeuren. Als je één kind hebt krijg je de vraag of je nog een tweede wilt etc etc.
Vruchtbaar of onvruchtbaar, dat ziet degene die de vraag stelt natuurlijk niet, dus de vraag wordt hoe dan ook gesteld. Of wilde je het op je voorhoofd laten tatoeeren?

Gewoon je reactie aanpassen TO, dan krijg je er vanzelf minder last van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven