man begrijpt ADHD niet

23-10-2014 18:28 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is niet zo dat het onderzoek rond de vaststelling van ADHD bij onze zoon afgerond is.. Maar het is vrij zeker dat hij ADHD heeft.

Dus mogelijk kunnen concentreren, moeilijker kunnen werken in een groep (school) veel afgeleid enz..



Maar mijn man, zijn vader grrr hij begrijpt het niet, of is zo eigenwijs dat hij het niet wilt begrijpen. Mijn god wat is dat op z'n zachts gezegd een klier als hij onze zoon iets wilt leren.

Hij leert nu van 10 tot 20 tellen, wat nog niet hoeft van de juf maar goed, zijn wil is wet en word er niet goed van. Hij moet en zal perfect moeten tellen anders kan het gerust 20x opnieuw. Nu is het ook weer zo ver.

Dat jochie zit huilend te tellen gewoon en o wee als ik er iets van zeg....

Hij geef hem zelfs een tik als hij een foutje maakt. En zegt hij ook nog tegen zoon: je moeder doet niks pffff



Hij is erg eigenwijs om het te begrijpen dat het mannetje het wat moeilijker heeft, kan hij blijkbaar niet hebben.

De juf van school heeft uitgelegd hoe we het kunnen aanpakken en ook uitgelegd wat ADHD precies is (mocht hij dat hebben) maar nee op zijn manier of geen manier want naar mij luister hij ook niet als ik uitleg wat we kunnen doen en hoe aan te pakken. Pfff wat nu?
Alle reacties Link kopieren
Hij geeft hem een tik? Serieus?

Wat voor tik?

Accepteer jij dat?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je zoon?
Pardon?! Jouw man spoort niet. Of je kind adhd heeft heeft daar niks mee te maken. Je gaat een niet dwingen huilend iets te leren als hij dat niet wil, en hem zelfs een tik geven bij een foutje! Is hij altijd zo'n tiran?

Mijn man zou echt mega MEGA vette ruzie hebben!
Alle reacties Link kopieren
Tijd voor een psychiatrisch onderzoek bij je man. Verder: is je huwelijk nog wel een beetje leuk. De manier waarop je over hem praat, wijst daar niet op.
Alle reacties Link kopieren
O wee als jij er iets van zegt dus zeg jij niets?



Ik heb dan wel geen kinderen, maar bij mij was dat een nucleaire ruzie!



Wat is er leuk aan deze zak hooi?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op donderdag 23 oktober 2014 18:29 Hij geeft hem een tik? Serieus?

Wat voor tik?

Accepteer jij dat? Nee niet slaan of iets. Omdat hij niet erbij blijft met z'n concentratie dan zo zeg maar op z'n schouder duw of hoe moet ik het uitleggen, gewoon heel irritant wordt het. Maar zou hij echt een tik geven waarvan zoon schrikt dan kan hij voorlopig uit m'n buurt blijven (ben zelf mishandeld vroeger)
Alle reacties Link kopieren
Nee relatie zit inderdaad ook op een dood eind. Ik wil voor de kinderen bij hem blijven maar gaat steeds moeilijker (voor m'n gevoel dan)
Dat soort stress en druk op zo'n jochie werkt alleen maar averechts. Dat hebben we zelf ook ervaren met onze zoon. Hij leert in zijn eigen tempo, maar omdat ie ook heel erg onzeker is moeten we hem wel begeleiden. Maar geen druk erop zetten, want dan schiet ie helemaal in de stress.

Als hij de ruimte krijgt en steun, gaat het leren vast veel beter. Je man is genoodzaakt het anders te doen en handen thuis te houden,
Alle reacties Link kopieren
uhm zoals ik het nu lees, wordt je zoon mishandelt. Misschien niet fysiek, maar geestelijk. Doe er wat aan!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Zoon is net 6 jaar.
Goed zo, voor de kinderen bij hem blijven. Hebben ze veel aan zie ik aan dit topic..



Luister to, word wakker!!! Kom op voor je zoon en stop je man. Ik vind dit echt zielig.
Alle reacties Link kopieren
Hoe langer we samen zijn hoe meer het mannetje boven het vrouwtje wil staan. En van huis uit heb ik dit nooit anders gezien. Mijn vader was ook 'baas' in huis. Als ik er tegen in ga dan zegt hij: het is ook mijn kind en we doen het op mijn manier, jou manier helpt niet. Ik ben ook van het leren in eigen tempo maar dat is blijkbaar niet goed.
Alle reacties Link kopieren
guesswhat, 5 minuten geleden



Nee relatie zit inderdaad ook op een dood eind. Ik wil voor de kinderen bij hem blijven maar gaat steeds moeilijker (voor m'n gevoel dan)





Nou.

Dat lijkt me met deze man écht een wereldidee!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Je laat je partner je zoon slaan
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoezo blijkbaar niet goed?! Ik vind dit echt erg. Jouw man gaat compleet verkeerd met jullie kind om, ik vind het ook tegen geestelijke mishandeling aan zitten, en jij doet niks omdat je te onzeker bent om je eigen gevoel te volgen? (Maak ik hieruit op)

Als JIJ niet voor je kind opkomt, wie doet het dan?!



Dat je beschadigd bent door je jeugd (vader dus?) is rot voor je, maar het kunnen zwelgen in zelf medelijden hield op toen je moeder werd. Kom voor je kind op!!!!



En ja ik zeg dit expres zo bot in de hoop dat je wakker wordt.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch al lichamelijke mishandeling, iemand slaan om hem een tel rijtje te leren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk vreselijk ik zou hier niet mee kunnen leven.

Dit heeft trouwens niets met adhd te maken maar met een vader die totaal verkeerd bezig is.
Je vent eruit mikken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hemel, hoe kun je dit gewoon toelaten?! Je zegt zelf dat je zelf ook mishandeld bent, waarom laat je hetzelfde gebeuren bij je zoon? En dan heb ik het niet over dat duwtje tegen zijn schouder, maar dat hij huilend moet leren tellen van je man.



Ik vind het zo zielig voor je zoontje, heb vreselijk veel medelijden met het mannetje. Help hem! Je bent z'n moeder!
Alle reacties Link kopieren
En wat een vreselijk nare kerel lijkt me die man van jou, een huistiran.
Ja ik heb ook medelijden met hem, dat arme mannetje:(
Alle reacties Link kopieren
Jouw zoon heeft ondersteuning nodig van zijn beide ouders. Naast dat jullie niet op 1 lijn staan hoe om te gaan met hem, vallen jullie elkaar af alda niet in bijzijn van jullie zoon.

Tijd voor hulpverlening om samen te gaan werken: als partners en ouders. Ik denk dat opvoedingsondersteuning niet de lading dekt.

Respect voor elkaar en openstaan voor elkanders ideeen lijk me ook bij relatietherapie horen.
Mijn god, dan heb je twee ouders, de één is een lompe botterik die je beschadigt en niet begrijpt en de ander is laf en beschermt je niet. Ben je mooi klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat in een gesprek met je man je moet aankaarten dat voor julllie zoon dit moet veranderen. Dit leidt anders van kwaad tot erger. Wat leer je je zoon hierdoor wat voor een ouder/ vader je bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven