maxi cosi tobi

20-09-2014 22:01 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 2 wordt vervoerd in een maxi cosi tobi. Deze bevalt erg goed, dus voor dochter nr 2 is het plan om dezelfde aan te schaffen. Nu zeiden kennissen van ons net dat ze er nog eentje over hebben, hij komt uit 2010. Ik kan me herinneren dat ik hier ooit heb gelezen dat de tobi vanaf een bepaald jaar niet goed was, maar ik kan het niet meer terugvinden. En ook google levert niks op. Iemand enig idee waar ik het over heb? En lijkt het jullie verstandig, een tweedehands tobi van ruim 4 jaar oud?
Alle reacties Link kopieren
Onze tobi is ook van 2010 en doet het nog steeds prima!

Niks mis mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook gelezen, dat ging over de modellen van voor 2009. Als jij zeker weet dat jouw kennissen destijds het nieuwste model hebben gekocht (dus 2009 of 2010) dan zit je goed.



Dit komt van de site van de consumentenbond:

Toelichting verkrijgbaarheid en prijzen Prijsverschil per kleur/stof van de bekleding. De nieuwe versie van de Tobi (sinds collectie 2009) is over het algemeen duurder dan de oude versie, maar behaalt ook een ander testresultaat (zie elders in productvergelijker). De oude versie is van de nieuwe te onderscheiden aan de gordelspanning-indicator (omgekeerde V-vorm bij oude model, rechthoekig bij nieuw model) en het label "New and Improved" op de nieuwe versie.
Hoe oud is dochter nr 2? Heeft dochter 1 tegen de tijd dat dochter 2 aan een ander stoeltje toe is zelf geen ander stoeltje nodig? Bij ons is dat wel het geval namelijk, zoon 1 is net 3, zoon 2 is bijna 4 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Dochter 2 is net 1 geworden en is echt helemaal klaar met de klrine maxi cosi, ze moet dus echt een nieuwe stoel. Nadeel van de kinderen zo dicht op elkaar



Maar in principe zal het dus goed moeten zijn! Ik zal nog even navragen of ze echt een 2010 versie hebben. Is er nog iets anders waar ik op moet letten?
quote:Vl43inder schreef op 20 september 2014 @ 23:05:

Hoe oud is dochter nr 2? Heeft dochter 1 tegen de tijd dat dochter 2 aan een ander stoeltje toe is zelf geen ander stoeltje nodig? Bij ons is dat wel het geval namelijk, zoon 1 is net 3, zoon 2 is bijna 4 maanden.Ik heb een kind van bijna 5 dat nog in de Tobi zit. Het zegt niks.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 20 september 2014 @ 23:05:

Hoe oud is dochter nr 2? Heeft dochter 1 tegen de tijd dat dochter 2 aan een ander stoeltje toe is zelf geen ander stoeltje nodig? Bij ons is dat wel het geval namelijk, zoon 1 is net 3, zoon 2 is bijna 4 maanden.Zoon 1 is hier bijna 3, zoon 2 6 maanden. We zullen toch weer twee groep 1 stoeltjes moeten kopen want zoon 1 gaat in 9 maanden geen 0,8 kilo aankomen gok ik (of zoveel eerder als dat zoon 2 er echt niet meer in past, bij zoon 1 was het gewoon bij 15 maanden). Heb jij een erg grote 3-jarige? Want 14 kilo en 97cm is gemiddeld voor een 3-jarige (en dat is mijn peuter nu precies) en dat is nog ruim te klein voor een groep 2 stoel waar je kind ten minste 15 kilo voor moet wegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 kinderen uit 2005&2008 die beiden dus in de oude versie maxi Cosi Toby gezeten hebben, ik heb ze nog op zolder staan om te verkopen of weg te geven, dat durf ik na het lezen van dit topic niet meer.

Was er overigens heel tevreden over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven