meningen/inzichten gevraagd: terroriserende buurtkinderen

28-07-2014 14:31 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke ik wil graag zoveel mogelijk menigen of inzichten...zeg mij maar hoe jullie het zouden doen.



Wij wonen in een kinderrijke buurt, met bij ons achter een pleintje waar de kinderen graag spelen. Nu zijn er een aantal kinderen (en niet zo maar 1 of 2) in de buurt die andere normen en waarden hebben dan ik gewend ben. Mijn dochter is nu bijna 6 en zelfstandig genoeg om zonder mij daar te spelen. Wij hebben samen duidelijke afspraken en zij houdt zich over al aan. Vanuit de tuin heb ik er ook redelijk zicht op. Maar nu zijn er een aantal buurtkinderen die dus gewoon (ja echt zonder aanleiding, heb er eens op staan kijken) beginnen te schoppen of te slaan, pakken fietsen af, blijven pesten tot mijn kind (en ook anderen) 4-5 keer op een middag huilend binnen staan omdat er weer iets gebeurd is. Ben er een tijdje bij gaan zitten en dan gebeurd er uiteraard niks, maar zodra ik of een andere moeder weg ben begint het weer opnieuw. De ouders van die kinderen aanspreken is al 100 keer gebeurd, het ergste is dat ik dus praat over jongetjes van 5/6 jaar:(. 1 moeder die nog oudere kinderen heeft vertelde mij dat er wel nooit iets zal veranderen omdat die jongens oudere broers en zussen hebben en het jaren geleden dus ook al zo ging. Ouders doen er niks aan, kinderen zitten er heel de middag en ouders kijken er niet naar om.



Ik ben inmiddels zo ver dat mijn kind terug mag schoppen en slaan zo hard als ze wil (alle andere opties hebben we al geprobeerd nl) maar dat zit niet in haar en dat zal ze nooit durven. Maar ik kan haar daar niet meer heen laten gaan, het is de hele middag huilen als ze wel gaat. Daarbij heb ik er zelf nog 1 van 1,5 en ben go dus er dagelijks bij gaan zitten is gewoon geen optie.



Wat nu nog te doen, zit echt met mn handen in het haar.
Ik lees mee, ik heb ook 3 gastjes die de hele buurt terroriseren, heb vorig jaar wel bijna hele zomer erbij moeten zitten jammer genoeg.



Die ouders zie je nooit en aanspreken werkt ook niet.

Vriendelijk en boos niks helpt. Ik heb er laatst eentje bijna geslagen kon me echt nog net inhouden.



Er zijn gelukkig wel leuke kindjes in de buurt dus ze spelen dan maar in de tuinen maar ja eigenlijk achterlijk natuurlijk.
Misschien kun je overleggen met de wijkagent?
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 28 juli 2014 @ 14:36:

Ik lees mee, ik heb ook 3 gastjes die de hele buurt terroriseren, heb vorig jaar wel bijna hele zomer erbij moeten zitten jammer genoeg.



Die ouders zie je nooit en aanspreken werkt ook niet.

Vriendelijk en boos niks helpt. Ik heb er laatst eentje bijna geslagen kon me echt nog net inhouden.



Er zijn gelukkig wel leuke kindjes in de buurt dus ze spelen dan maar in de tuinen maar ja eigenlijk achterlijk natuurlijk.precies...ik kan mij uiteindelijk inhouden maar heb er van de week bijna 1 vastgehad en goed vast. Ik kan mijn eigen kind daar gewoon niet meer laten spelen.
Alle reacties Link kopieren
En zelf de kinderen een keer flink terechtwijzen? Dat heb ik een keer gedaan en heeft toen wel geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook de wijkagent. En anders dochter er toch alleen heen laten gaan als je zelf mee kunt. Of dochter op karate doen.

Irritant zeg.
Ik heb zo'n gekke man die de ouders aanpakt...

waar leren die kinderen het van? Van die ouders....
Alle reacties Link kopieren
quote:nohr schreef op 28 juli 2014 @ 14:41:

En zelf de kinderen een keer flink terechtwijzen? Dat heb ik een keer gedaan en heeft toen wel geholpen.o geloof mij dat heb ik al ontelbare keren gedaan. Eerst op de pedagogisch verantwoorde manier en later met de strekking: dat ze niet meer met hun tengels aan mijn dochter moeten zitten omdat ik dan wel even komt en wat zeggen ze dan: "kwijf" en "stinkerd, dombo...enz enz
Alle reacties Link kopieren
Misschien is een zelfverdedigingscursus iets, hier kinderen vanaf 6 /7 die ik les geef.



Niet persé om te slaan, trappen. Maar die kinderen staan vaak zekerder en zelfverzekerder in de schoenen. en krijgen een uitstraling laat me met rust. Daarbij ben ik sowieso voor meiden zelfverdediging te laten leren. Gewoon om zichzelf te leren verweren



Had ook een kindje die werd extreem gepest en die leefde extreem op. Niet omdat hij er geen verdriet meer van had maar trok zich er minder van aan. Plus had het idee dat die pestkinderen hem niks meer zouden kunnen maken
Als al die andere kinderen nu eens samen duidelijk maken aan die jongetjes dat ze hun met rust moeten laten, zou dat niet helpen?
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 28 juli 2014 @ 14:45:

Als al die andere kinderen nu eens samen duidelijk maken aan die jongetjes dat ze hun met rust moeten laten, zou dat niet helpen?





de groep die zich misdraagt is helaas groter dan de groep die zich gedraagt.



die zelfverdedigingscursus ga ik naar kijken, bedankt voor de tip
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 28 juli 2014 @ 14:44:

Ik heb zo'n gekke man die de ouders aanpakt...

waar leren die kinderen het van? Van die ouders....hoe pakt hij die dan aan....want het gesprek aangaan willen ze hier niet hoor. Negeren je gewoon. En mijn man is nu niet echt een afschrikwekkend type
Je moet je eigen kind zelf niet laten schoppen. Laat haar liever met haar mond communiceren met leuke kinderen.



Houd je kind weg bij dat schorem, het zal er nooit iets goed van leren.

Het begint al vroeg bij sommige mensen.

Dat soort spul kun je beter gewoon aan zijn eigen lot overlaten.



Lekker buurt zeg, waar jij woont. Misschien is het beter als je kind in een betere buurt opgroeit.
Alle reacties Link kopieren
In de tuin laten spelen met leuke kinderen geen optie?



Wij wonen in een wijk waar buitenspelen helaas niet mogelijk is ivm een grote doorgaande weg meteen aan huis. Dan maar veel naar de speeltuin en in onze (kleine) tuin.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er dus bijblijven en iedere keer weer ingrijpen als ze te ver gaan. Ook gewoon zeggen dat je pas weggaat als ze normaal spelen en als ze dat niet kunnen, zit er dus een oppas bij.

Totdat ze zich gedragen.
Bij ons zijn er meer leukere kindjes maar die drie stoken de boel op en zijn ouder dan de meeste kindjes op ons speelpleintje.

Ik heb besloten dat als een van de oudere jongetjes nog eens aan mijn kind zit of echt pesten ik inderdaad eens met de wijkpolitie ga praten.

Ik zou het liefst verhuizen maar ja dat is gewoon niet mogelijk de eerste paar jaar, misschien wel nooit.



Ik heb er namelijk nog eentje van 1,5 thuis net als TO en ik wil dit echt niet meer.



Op zich is het een leuk buurtje met lieve mensen maar er zijn dus 3 tokkie gezinnnen en die verpesten echt veel woon plezier voor mij maar vooral voor de andere kinderen.
quote:Zusenzoo schreef op 28 juli 2014 @ 18:54:

Ik zou er dus bijblijven en iedere keer weer ingrijpen als ze te ver gaan. Ook gewoon zeggen dat je pas weggaat als ze normaal spelen en als ze dat niet kunnen, zit er dus een oppas bij.

Totdat ze zich gedragen.En wat als ze schijt aan je hebben, of aan de buurman of de andere buurvrouw? En als je nog een kleintje hebt waardoor je er niet altijd bij kan zitten? Ik heb dit geprobeerd vorig jaar, de sfeer werd er nog grimmiger van.
quote:saaaaar81 schreef op 28 juli 2014 @ 18:51:

In de tuin laten spelen met leuke kinderen geen optie?



Wij wonen in een wijk waar buitenspelen helaas niet mogelijk is ivm een grote doorgaande weg meteen aan huis. Dan maar veel naar de speeltuin en in onze (kleine) tuin.





Mijn oudste wil gewoon op het plein, ze vind dat zij straf krijgt ipv de rotjongens.

En soms zijn ze lief aan het spelen en zijn die jochies er niet in het begin, dus gaat het een tijdje goed, en ja dan ineens is er wat en heb ik of de buren weer een geslagen kind of een kind dat ze dood gaan maken enz...

En ik wil haar ook niet binnen houden voor de rest van haar leven thuis...
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je er sowieso bij gaan zitten.



haar alleen laten is gewoon geen optie meer.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk ook niet alleen of je eigen kind te vertrouwen is bij het buitenspelen. De omgeving moet ook gewoon veilig zijn. En als dat niet zo is houd het natuurlijk gewoon op met alleen buitenspelen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
wat annapalona zegt herken ik dus heel erg. De buurt is echt niet zo verkeerd. Maar er zitten een paar figuren bij die de rest weten op te stoken en daardoor worden er meer vervelend. Ik vind het van de zotte dat ik mijn kind daardoor niet alleen naar buiten kan laten gaan.

En de ergsten zijn echt nergens van onder de indruk hoor....ik maak jou dood is heel normale taal voor hen.
Alle reacties Link kopieren
Ik haalde rotjochies vaak binnen om 1'op 1 te spelen. Ging het daarna vaak goed. En als ik zag dat rotjochies het plein opkwamen kwam ik meteen naar buiten met een doos ijsjes om iedereen een ijsje te geven. En om dan natuurlijk even " gezellig samen spelen, he?! " er bij te melden. Ook rotjochies worden graag aardig gevonden en hebben soms van huis uit niet geleerd hoe dat moet.

Kindertjes van - in hun ogen - vervelende , zeurende moeders zijn misschien nog wel vaker de lul. ( " jij gaat je moeder halen, klikspaan " ) .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wijkagent inschakelen.

En gewoon niet alleen buiten laten. Desnoods een roulatie systeem met andere ouders.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Dat is werkelijk nog nooit gebeurd Anna. Kwestie van eerst leuk doen. Snoep, ijs, speelgoed meenemen etc uitdelen aan de aardige kinderen ( eerste instantie aan iedereen natuurlijk) en ze dan later gewoon aanspreken, niet dominerend of boos. Maar gewoon eigen verantwoordelijkheid aanspreken. Kan natuurlijk niet direct. Maar binnen een week gaat het vaak gewoon goed. Mijn ervaring ( en ik zit heel vaak in de speeltuin met rot jochies)
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 juli 2014 @ 19:11:

Ik haalde rotjochies vaak binnen om 1'op 1 te spelen. Ging het daarna vaak goed. En als ik zag dat rotjochies het plein opkwamen kwam ik meteen naar buiten met een doos ijsjes om iedereen een ijsje te geven. En om dan natuurlijk even " gezellig samen spelen, he?! " er bij te melden. Ook rotjochies worden graag aardig gevonden en hebben soms van huis uit niet geleerd hoe dat moet.

Kindertjes van - in hun ogen - vervelende , zeurende moeders zijn misschien nog wel vaker de lul. ( " jij gaat je moeder halen, klikspaan " ) .Vind ik echt geweldig!!!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven