moeilijk zelf in slaap vallen

30-07-2014 21:57 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal



Ik zit met het volgende..mijn dochter is ruim 3 maanden. Heerlijk kind,zoals iedere ouder zal zeggen

S nachts slaapt ze heel goed. Ze krijgt rond 23u de laatste voeding....(bv) en slaapt door tot smorgens. Soms Tot 7u

Soms Tot 8 of 9. Na die voeding even bij mij in bed (nog verlof ) en daarna slaapt ze nog een uur of 2 meestal.





De rest van de dag heeft ze moeite om (zelf) in slaap te vallen....Ze gaat dan huilen als ik haar wegleg. En niet jengelen maar hard huilen en vervolgens stikt ze bijna van het hoesten. Als ik haar in bed leg moet ik soms wel een keer of 6 terug voor een speen. Ze slaapt ook nog wel in de kinderwagen bak. Ook dan steeds heen...als ze bij mij op de arm in slaap valt is wegleggen lastig.



Op mij of in de draagzak slaapt ze heerlijk. Maar ik moet straks weer werken en voorzien problemen als het zo blijft

Ze slaapt ook niet lang achter elkaar...max een uur overdag het is een pittig en wijs kind.



Dus iemand tips?? Over het inslapen? En is het normaal dat ze zo kort slaapt?
Gewoon doen wat nu goed werkt, en je niet te druk maken over de periode wanneer jij weer aan het werk gaat. Een GO/KDV is echt wel wat gewend, en het slapen kan daar heel anders gaan. Mijn zoon sliep met 9 maanden nog steeds beneden bij mij omdat ik anders steeds naar boven moest als hij huilde. Op het KDV ging het niet altijd soepel, maar ze deden er alles aan om het hem fijn mogelijk te maken. Zou dus nog niet forceren om hem in zijn eigen bed te laten slapen als dat nu nog niet werkt.



Komt echt wel :-)
Een uur totaal of een uur achter elkaar? Dat laatste is nl vrij normaal.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is meer de druk van het werken wat er weer aan komt...dat ik graag een kind breng wat goed slaapt...



een uur achter elkaar. Maar meestal wat korter
Dat is echt niet gek hoor, een slaapcyclus bij een baby duurt ongeveer 45 min.



En nog nogmaals; je baby is echt niet uniek als hij niet keurig drie slaapjes op een dag doet. Heb je al een intake gehad? Daarin kun je ook vragen hoe ze omgaan met het slapen bij babies. KDV hier heeft een aparte babygroep, slapen en voeden gaat op verzoek, of wat de ouders aangeven dat ze graag willen.



Voor nu niet teveel richten op straks, maar genieten van je kind en doen wat nu het beste werkt.
Lijkt een beetje op de mijne, al ervaar ik het zelf niet als lastig of vervelend. Wat hier helpt is na een voeding, als ze wat suf/slaperig is, haar in de box te leggen. Slaapt dan vaak toch nog even verder. Straks had ze ook krampjes en bij oma was niets goed, ik haar even gepakt, bam, in slaap. Soms hebben ze de genegenheid van de moeder ook nodig, het is nogal wat voor zo'n kleintje. Maar daar weten ze op het KDV wel raad mee hoor, maak je daar geen zorgen over. Doe ik althans ook niet en hier is dochter 7 weken.
Klinkt heel normaal. Lekker in slaap laten vallen op je arm, komt vanzelf goed als er meer ritme in komt, dan komt het langer slapen ook.
Alle reacties Link kopieren
Het stomme is. Ik werk zelf op een kdv. Weet daardoor heel goed dat elk kind anders is en dat daar goed op ingespeeld wordt. Verstandelijk weet ik dat het goed komt...maar dat gevoel...



@fleetfox dat vind ik ook lastig..ik snap dat ze de genegenheid van mij zoekt en dat vind ik zelf ook fijn. Maar maak ik daar geen afhankelijk kind van...ik ben er natuurlijk niet altijd voor jaar straks..aan de andere kant..Ze doet het snachts zo goed....moet ze dan overdag ook al in zo'n strak ritme..van alleen slapen ed. Ik merk dat ik me vooral druk maak omdat het volgens mij anders 'hoort' (in bed...enz) terwijl ik weet dat elke kind verschillend is. Stom hè...
Alle reacties Link kopieren
Nee. Daar maak je geen afhankelijk kind van

Je geeft je kind vertrouwen. Een baby huilt instinctief. Troosten dus. En doorslapen met drie maanden..wauw

Dar doet mijn jongste van bijna twee nog niet eens elke nacht. En op t kdv gaat alles sowieso anders.
Mijn zoontje van 9 weken heeft de afgelopen 2 nachten doorgeslapen, 9 uur achter elkaar. Ik leg hem wakker in zijn bedje met een speen en een slaapzakje aan. Sinds dat slaapzakje slaapt ie beter, maar dat kan ook toeval zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven