neee.....hier waren we toch vanaf?!

31-07-2014 12:44 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kindje van 7 maanden en sinds een paar dagen is het hommeles met doorslapen. Voorheen sliep hij van 7 uur 's avonds tot 6 uur 's ochtends, maar al een paar dagen is het 's avonds en 's nachts weer raak. Hij slaapt goed in, maar wordt dan om de paar uur wakker en is dan heel erg overstuur, echt gillen. Eenmaal opgepakt en getroost is hij weer helemaal het blije ventje..niks meer aan de hand (waardoor ik ook niet echt denk aan tandjes of kan dat wel) totdat ik hem weer in z'n bedje wil leggen. We proberen hem al niet mee naar beneden te nemen, maar op z'n kamer te troosten (want anders went hij daar weer aan). Nu geef ik hem maar af en toe 's avonds weer de borst omdat hij dan wel weer getroost is en gaat slapen (drinkt niet veel dus niet echt honger) maar dat voelt weer als een stap terug. Wie heeft tips/raad of hoort dit er in deze leeftijd weer gewoon bij en is het een fase/sprong of weet ik wat?
Tandjes?

Te warm?

Te koud?

Een sprongetje?

Dorst?

Honger?



Zoon is 9 maanden en na een rustige periode slaapt hij ook niet meer door in de nacht. Wel 4 tandjes binnen 1 maand, in de avond eerst te warm en gedurende de nacht wakker van de kou.



Het is een faaaaseeeeeeee
De slaapcyclus van je kind kan nog wel veel vaker veranderen.



Hier hebben we de fase; s nachts wakker worden, s avonds niet naar bed willen, s nachts ineens krijsen, en om half 5 wakker worden en er van overtuigd zijn dat dat een normale tijd is om op te staan bij beide kinderen al voorbij zien komen.



Ik deed gewoon dat wat er voor zorgde dat ze weer gingen slapen. Oudste slaapt nu prima, jongste zit nu in de fase; om half 5 wakker worden.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft hij oorpijn, en wordt hij wakker van de pijn?
quote:tieger schreef op 31 juli 2014 @ 12:56:

Misschien heeft hij oorpijn, en wordt hij wakker van de pijn?Dit dacht ik ook
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij de club!



Mss idd oorpijn
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 31 juli 2014 @ 13:01:

Welkom bij de club!





Nou ja gedeelde smart is wel halve smart



Oorpijn had ik zelf nog niet aan gedacht, maar kan het dan dat hij als ie opgepakt wordt weer helemaal prima is? en wat doe ik er aan? gewoon proef op de som druppelen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 31 juli 2014 @ 12:48:

Hier hebben we de fase; s nachts wakker worden, s avonds niet naar bed willen, s nachts ineens krijsen, en om half 5 wakker worden en er van overtuigd zijn dat dat een normale tijd is om op te staan bij beide kinderen al voorbij zien komen.

Ai! die fase sla ik liever over
Misschien heeft hij last van dromen, en er zullen nog vele fases van slecht slapen volgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:gewoon proef op de som druppelen?oh wacht, even googlen leert dat dat bij babies niet echt aan de orde is
Alle reacties Link kopieren
quote:verani schreef op 31 juli 2014 @ 13:17:

[...]





oh wacht, even googlen leert dat dat bij babies niet echt aan de orde is



Ik zou even een dokter naar z'n oortjes laten kijken



Het kan ook zijn dat het iets van verlatingsangst is oid. Dat is meestal rond 8 maanden. Mijn beide kinderen hadden ook zo'n periode tussen de 7 en 10 maanden dat ze weer vaker wakker werden. Kan je niet zoveel aandoen, alleen knuffelen en troosten. Het gaat vanzelf wel weer over

Succes
Onze oudste heeft dit ook gehad, ging prima slapen 's avonds, maar dan tegen middernacht wakker met bijna ontroostbaar huilen. Vaak dan om een uur of 3 's nachts nog een keer wakker.

Heeft twee maanden geduurd (vanaf ongeveer 8 maanden oud tot ongeveer 10 maanden oud) en toen was het klaar. Had niets met tandjes, oorpijn of iets dergelijks te maken, maar was de verandering van slapen hier. Hij ging dieper slapen en begon ook te dromen.



Sterkte, ik weet nog heel goed hoe slopend die gebroken nachten waren.
Alle reacties Link kopieren
Als al het andere uitgesloten is, het is 's nachts ook tamelijk warm, heeft hij daar misschien last van?
verba volant, scripta manent.
Oorpijn gaat idd over bij oppakken, dan is de druk van de oortjes. En het komt ook vaak pas op na een tijdje liggen. Ik zou iig de huisarts er even naar laten kijken, dan weet je dat iig zeker
Bij tandjes is er ook extra druk als ze liggen; dus die kan je ook nog niet uitsluiten. Waarom geef je niet even een zetpil? En als dat helpt idd naar de huisarts om oortjes te laten checken.
Alle reacties Link kopieren
Hier waren het met acht maanden dromen waar ze wakker van werden.
Alle reacties Link kopieren
Die fase hebben wij hier ook net gehad! Sliep ze en werd dan krijsend wakker, helemaal overstuur. Zelf heb ik het idee dat ze op zo een moment naar droomde. Ze schrikt dan ook echt uit haar slaap wakker.

Hier hielp het om naast haar bedje te staan, muziekje aan, mee neuriën en wat aaien over haar bol. Na 5 minuten sliep ze dan weer.



Nu slaapt ze weer super, zeven tot zeven! Gewoon doen wat hij nodig heeft, komt vanzelf weer goed!
Live like every day is your last!
Overigens vind ik je topictitel wel grappig. Dit ga je de komende jaren nog wel een paar keer denken gok ik zo hier is dochter nu 2,5 en sliep vanaf 6 weken tot 4 maanden door, toen vanaf 4 maanden tot aan 15 maanden niet. Toen ineens wel, eindelijk! Maar er blijven continu periodes komen dat ze wakker word. Tijdje terug telkens om uur of 11. Helemaal overstuur en huilen. Nu regelmatig midden in de nacht even, maar dat is met 2 minuten opgelost. Maar goed, ik moet er wel even uit weer dat blijft dus regelmatig terug komen, stel je daar iig op in dan kan het alleen maar meevallen!
Net als je gewend bent, veranderen die kleintjes hun ritme gewoon weer hier waren we toch vanaf gaat niet op, helaas.



Ik dacht ook meteen aan oorpijn, vooral omdat het klaar is als je hem oppakt en weer begint als je hem wil neerleggen. Neerleggen = pijn = huilen. Op een gegeven moment vallen ze wel weer in slaap, maar na een uur, of twee worden ze weer wakker van de pijn en kun je opnieuw beginnen.

Zou het toch even laten checken bij de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongens zijn 10 en 9 en nog steeds zijn de nachten vaak gebroken ;-(((



Volgens mij maken kinderen rond 7-8 maanden een ontwikkelingssprongetje waarbij ze zich meer bewust worden van zichzelf en hun omgeving. Je ziet dan opeens ook meer eenkennigheid vaak. Kan me goed voorstellen dat een kind zich dan ook meer bewust is van alleen zijn als het 's nachts wakker wordt. Zou ook mee kunnen spelen.

xYella.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven