pesthumeur...

24-07-2014 20:37 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel: je kind heeft zijn dagje niet; hij is moe, heeft het warm en heeft enorm veel jeuk door zijn honderd muggenbulten. Hij heeft dus een heel slecht humeur en laat dat ook duidelijk merken: constant geschreeuw of gehuil, drammen, niet luisteren, grote mond en dingen doen die eigenlijk niet mogen en die hij eigenlijk normaal ook niet zou doen. Lijkt normaal peutergedrag, maar vandaag was het nog een paar graden erger dan normaal



we waren op een verjaardagsfeestje en ook daar heeft hij het op sommige momenten redelijk bont gemaakt. Hij heeft er overigens wel gespeeld enz, dus ziek is hij niet, hij had gewoon echt zijn dag niet door wat ongemakjes. Eenmaal thuis (en wat geslapen) was het ook niet veel beter.



Hoe reageren jullie? Laten jullie hem een beetje begaan onder het mom 'Ach hij voelt zich niet zo lekker vandaag' of ga je evengoed wel in op het gedrag, ongeacht hoe ongemakkelijk hij zich voelt?
Zoals volwassenen een off day hebben, zo mogen kinderen dat ook vind ik.



Het is ook warm, plakkerig weer, met kriebelende muggenbulten, een warme luier om je kont en ook nog eens verplicht dingen doen. Lekker in bad stoppen om af te koelen, muggenzalf op de bultjes en laten gaan. Morgen weer een nieuwe dag!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil m'n kind op zo'n moment best wat meer met rust laten, maar blijf wel van ze verwachten dat ze zich normaal gedragen. Dus gillen of huilen om niks is niet nodig, dan zoeken ze maar even een plekje op waar anderen daar geen last van hebben. En anders gaan we weer naar huis.



En ze mogen heus wel wat meer tv kijken, maar geen gezeur om de afstandsbediening. En helaas zoeken ze elkaar dan juist op... ?
Ik zorg er dan voor dat we snel weer naar huis gaan. Insmeren met iets tegen de jeuk. Thuis naar bedje of lekker lang voorlezen.



Regels mbt schreeuwen en grote mond blijven van kracht. Bij een dramsessie doe ik niets en ga naast m zitten afwachten tot hij bedaart, als dat mogelijkmis natuurlijk. Heb het nu nog maar drie keer meegemaakt. Kan me voorstellen dat je bij drie keer per dag een andere aanpak hanteert.
Alle reacties Link kopieren
Dingen die normaal niet mogen mogen dan ook niet, maar denk dan inderdaad aan slaan, schelden etc. Zeuren of jammeren, tja, dan zou ik gewoon even zelf iets anders gaan doen en kind gewoon even laten zijn. Het is ook warm en muggenbulten jeuken. Daar word je ook moe en zeurderig van..
Alle reacties Link kopieren
Ik laat hem een beetje maar bij oorverdovend gegil wat een paar minuten constant doorgaat zeg ik wel dat hij op moet houden hoor
Dan was ik dus niet naar het verjaardagsfeestje gegaan. Want wie doe je er op dat moment een plezier mee? Je kind niet want die zit niet lekker in zijn vel, jezelf niet want je moet constant optreden (hoop ik dan) en de jarige ook niet met een kind dat zich niet gedraagt om wat voor reden dan ook.
Op zo'n dag doe ik geen dingen die veel van m'n kind vragen. Geen feestje dus, of héél erg kort en vooral rustig thuis zijn. Rust en kalmte werken bij ons het beste op zo'n dag. En ik straf niet. Ik knuffel wel extra en we gaan extra vroeg naar bed, zo sneu als ze zichzelf zo in de weg zitten.
Schreeuwen, drammen en een grote mond mogen ook niet op een off-day. En dan gaan we maar even naar een verjaardag en dan gaan we weer naar huis (of een van ons gaat met kind naar huis) en dan kan het daar lekker de rest van de dag voor de tv hangen op een off-day.
Iedereen heeft zijn dag weleens niet. Een beetje begrip is fijn maar waar een volwassene ook niet compleet uit zijn dak kan gaan wat betreft dreinen, huilen en niet luisteren (werkgever ziet je aankomen), moet een kind dat ook niet moeten kunnen. Dus kortom, de normale regels gelden. De wereld draait niet om het kind en het is gewoon belangrijk voor later dat ze dat meekrijgen. Hoe eerder hoe beter.
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
Hij overdrijft vandaag wel hoor.

Het stoorde de anderen ook op het feestje, de hele tijd schreeuwen, jengelen, dingen stuk maken zelfs.

Dus heb er wel iets van gezegd hoor.

Hij heeft zich overigens wel geamuseerd hoor. Hij zat gewoon extra dwars als iets hem niet aanstond. En dan niet zielig, maar echt strontvervelend.



Hij is nu net 2 minuten stil, hij slaapt. Maar ook in bed bleef hij hysterisch. Ik ben wat langer aan zijn bed blijven zitten, maar zodra ik aanstalten maakte om naar beneden te gaan begon hij te huilen/schreeuwen uit bed te komen. Dat wil ik niet hebben en heb gezegd dat als hij rustig is, ik nog even bij hem kom. Maar hij wordt gewoonweg hysterisch, maar dan ook écht hysterisch. Hij heeft letterlijk heel het huis bij elkaar geschreeuwd. Op het laatste kon ik geen medelijden meer hebben maar alleen boos zijn. Heb hem even laten schreeuwen, hoe erg ik het zelf ook vind. Na een tijdje wel nog even gaan toestoppen en gaan zeggen dat ik het niet leuk vind als hij zo hard schreeuwt, dat ik dan nét niet kom en dat het morgen wel een betere dag wordt..
quote:cupcakegirl schreef op 24 juli 2014 @ 20:58:

Dan was ik dus niet naar het verjaardagsfeestje gegaan. Want wie doe je er op dat moment een plezier mee? Je kind niet want die zit niet lekker in zijn vel, jezelf niet want je moet constant optreden (hoop ik dan) en de jarige ook niet met een kind dat zich niet gedraagt om wat voor reden dan ook.



Dat is per kind anders, ik zou dus wel gegaan zijn, omdat hier afleiding altijd het beste werkte. En nog werkt trouwens, want ook al is Dochter inmiddels 14, als ze zich niet lekker voelt en toch gewoon naar school gaat, is dat meestal beter dan op de bank hangen. Ze is nog nooit naar huis gekomen omdat het toch niet ging. Als ze écht ziek is, dan is het anders, natuurlijk. Maar de ervaring is dat ze voornamelijk ´niet lekker´ is als er een proefwerk is, een stomme gymles of als ze haar huiswerk niet af heeft. Tja, jammer dan.



Maar goed, TO, heb je niks voor op die muggenbulten?? Want die krengen kunnen dus echt mega vervelend zijn. En misschien een horgaas in het raam plakken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 24 juli 2014 @ 23:08:

[...]



Maar goed, TO, heb je niks voor op die muggenbulten?? Want die krengen kunnen dus echt mega vervelend zijn. En misschien een horgaas in het raam plakken?



We zijn gisteren bij mijn schoonouders blijven slapen en al die muggenbulten zijn van 1 nacht daar te slapen. Dichtbij een bos, veel weiland en raam te lang laten openstaan. Stom!

Ik heb zalf tegen de jeuk gehaald bij de apotheker en heb hem zowat in de houdgreep moeten leggen om die op te smeren. Hij wou dus niet. Heb 2 keer gesmeerd (proberen te smeren) maar ook daarvoor werd hij vandaag dus wild en hij veegde (sloeg) het gewoon weg.

Vandaag was niet zo´n leuke dag, op zn zachtst gezegd voor mij ook niet makkelijk met zo´n hitte en een 35w zwangere buik.
quote:sabrinav schreef op 24 juli 2014 @ 22:34:

Hij overdrijft vandaag wel hoor.

Het stoorde de anderen ook op het feestje, de hele tijd schreeuwen, jengelen, dingen stuk maken zelfs.

Dus heb er wel iets van gezegd hoor.

Hij heeft zich overigens wel geamuseerd hoor. Hij zat gewoon extra dwars als iets hem niet aanstond. En dan niet zielig, maar echt strontvervelend.



Hij is nu net 2 minuten stil, hij slaapt. Maar ook in bed bleef hij hysterisch. Ik ben wat langer aan zijn bed blijven zitten, maar zodra ik aanstalten maakte om naar beneden te gaan begon hij te huilen/schreeuwen uit bed te komen. Dat wil ik niet hebben en heb gezegd dat als hij rustig is, ik nog even bij hem kom. Maar hij wordt gewoonweg hysterisch, maar dan ook écht hysterisch. Hij heeft letterlijk heel het huis bij elkaar geschreeuwd. Op het laatste kon ik geen medelijden meer hebben maar alleen boos zijn. Heb hem even laten schreeuwen, hoe erg ik het zelf ook vind. Na een tijdje wel nog even gaan toestoppen en gaan zeggen dat ik het niet leuk vind als hij zo hard schreeuwt, dat ik dan nét niet kom en dat het morgen wel een betere dag wordt..Is hij niet ziek of ziek aan het worden? Ik vind het wel erg hysterisch voor een off-day.
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 24 juli 2014 @ 23:21:

[...]





Is hij niet ziek of ziek aan het worden? Ik vind het wel erg hysterisch voor een off-day.



Niet ziek, ziek aan het worden lijkt me ook niet. Maar als hij ziek is/wordt, doet hij over het algemeen niet lastig hoor, eerder hangerig.

Het is gewoon de offday in combinatie met de lastige peuterkuren die hij soms heeft. Nu in ergere mate. Hij kan wel vaker wat lastig zijn, maar zoals vandaag was toch alweer heel erg lang geleden..
Hangt in de lucht volgens mij. Heb ze hier vandaag meerdere keren naar binnen gestuurd om een histerische huilbui of ruzie om niets. We zitten op een camping...

Vind het wel irritant dat mensen zich daar meteen zo aan storen. Ik grijp meteen in, maar voorkomen kan gewoon niet altijd...

Dit soort dagen zijn al intensief genoeg zonder dat anderen zich er mee bemoeien.



Morgen weer een nieuwe dag TO, die ziet er vast heel anders uit!
quote:sabrinav schreef op 24 juli 2014 @ 23:19:

[...]





We zijn gisteren bij mijn schoonouders blijven slapen en al die muggenbulten zijn van 1 nacht daar te slapen. Dichtbij een bos, veel weiland en raam te lang laten openstaan. Stom!

Ik heb zalf tegen de jeuk gehaald bij de apotheker en heb hem zowat in de houdgreep moeten leggen om die op te smeren. Hij wou dus niet. Heb 2 keer gesmeerd (proberen te smeren) maar ook daarvoor werd hij vandaag dus wild en hij veegde (sloeg) het gewoon weg.

Vandaag was niet zo´n leuke dag, op zn zachtst gezegd voor mij ook niet makkelijk met zo´n hitte en een 35w zwangere buik.Hm. Ik zou bijna denken aan een allergische reactie. Iets op muggebulten smeren doet doorgaans geen pijn en de meeste kinderen zijn opgelucht als er wat aan de jeuk gedaan kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Anti Histamine geven, mijn dochter is allergisch voor muggen en krijgt enorme bulten en jeuk. Helpt als een tiet.
Alle reacties Link kopieren
Wat 'Beetjegek' zegt dus. Reactine/anti-histamine/hooikoorts tabletten: allemaal t zelfde en t werkt super goed. Ik heb t zelf altijd in de la. Als ik gebeten wordt door een daas heb ik het echt nodig. Niemand mag zelfs maar naar.zo'n plek wijzen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik ga op zo''n off-dag echt iets doen wat altijd gegarandeerd goed gaat. Mijn dochter vindt het heerlijk om achterop de fiets te zitten. Bij een off-dag pak ik graag de fiets. Er kan op de fiets ook niks misgaan wat betreft hysterische buien oid. Speeltuin of klauterbos wil ook vaak wel lukken.



En anti-histaminetabletten halen, haalt de jeuk weg.
Alle reacties Link kopieren
Groot kans dat het gaat onweren waar je woont. Die ukkies reageren soms extreem op het weer.



Klinkt suf, maar is wel mijn ervaring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven